Nieuwe Router Kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mpc007

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2008
Hey,

Wij willen thuis waarschijnlijk een keer een nieuwe router gaan aanschaffen, omdat deze eigenlijk niet voldoet aan wat wij ermee doen :D
We hebben nu een SMC Router + Modem ineen, geleverd door Solcon, geschikt voor b/g netwerksnelheden. Er worden bij ons in huis echter steeds meer draadloze internetapparaten gebruikt, zoals iPods, Laptops, Mobiele Telefoons, PSP's, noem maar op, allemaal op de WLAN frequentie. Hierdoor is het signaal zwak en valt vaak weg. We willen dus een nieuwe router, die aan deze eisen voldoet:

- geschikt voor b/g/n netwerken
- geschikt voor WPA-2 beveiliging
- USB aansluiting ivm toekomstige externe HDD of printer
- En als het kan dus Dual-Band.

Graag wilde ik jullie vragen of jullie mij wat meer kunnen vertellen over het Dual-Band principe, is het echt zo dat als ik op de ene frequentie game en mijn broer op de andere dat ik geen last meer heb van zijn ping of heb ik dat fout?

Ook wilde ik graag weten hoe ik het met het modem moet oplossen, nu zit router en modem ineen, is het een probleem al is dat in de toekomst niet meer zo? Wat vinden de internetproviders ervan al vervang je de netwerkapparatuur?

Ook is het uiteraard toegestaan links te posten naar routers die aan de eisen voldoen of wat goede aanbiedingen zijn!!

Alvast bedankt:thumb:

heey!
ik heb een sitecom 300N router en die doet het helemaal perfect!
nooit problemen mee gehad
er zijn verschillende afstand dinkies dus dat moet je zelf maar uitzoeken (klinkt grof, niet zo bedoeld:o)

Wij hebben net als jouw een router+moden van Solcon, een SMC VWOBRA7908.
Als je deze wilt vervangen moet je dus een router + modem kopen, al dan niet ingebouwd.
Je betaalt nu per maand 2 of 3 euro aan solcon voor het gebruik van de router/modem.
Waarschijnlijk kan je dat bedrag opzeggen, Solcon maakt het in elk geval niet uit of je je apparatuur verander.
Je kan bijvoorbeeld kijken naar de WAG-serie van Linksys, dat zijn router en modems inéén.

Oké uit jullie reacties komen de volgende vragen van mijn kant voort:

- Wat is het beste merk voor routers / modems?
(persoonlijk twijfel ik tussen Sitecom en Linksys, met Sitecom op nummer 1)

- Iemand ervaringen / informatie over Dual-Band?

die Netgear lijkt me wel goed, alleen jammer dat hij behoorlijk prijzig is...

nog iemand info over dualband?

Als je de Netgear koop, let er dan wel op dat je er nog een modem voor moet zetten!
Dual Band betekent dat je inderdaad twee frequenties hebt.
De Netgear kan op alletwee uitzenden, dus dan kan je op allebei de frequenties internetten.
Er zijn echter ook routers die maar op 1 kunnen uitzenden.
Let er ook op dat je ook een Dual Band ontvanger moet hebben!

Oké, bedankt voor de reacties.

- Maar het is dus zo dat je als twee personen beiden op een andere band online gamen / downloaden je geen last hebt van een ander zijn ping?

- Het is dus belangrijk te kijken naar een router die op beide frequenties tegelijk kan uitzenden, maar je zegt dat het ook belangrijk is een goede ontvanger te hebben. Ik neem aan dat je hiermee een 5 GHz USB dongle bedoelt? Zijn deze dual-band dongels makkelijk te verkrijgen en zijn ze duur? Of levert de fabrikant van de router ze vaak mee?

- Wat is ongeveer de prijs van een ADSL modem in het geval dat je geen router en modem ineen hebt?

Ik heb zelf nog eens rondgekeken maar er is eigenlijk geen router die deze zaken combineert:

- geschikt voor b/g/n
- dual band
- router en modem ineen
- usb aansluiting

Mensen, al kan je een router / modem vinden die hieraan voldoet, post alstublieft! :thumb:

Of je last heb van een andere ping, weet ik zo net nog niet.
Beide frequenties uitzenden heet ook wel simultaneous uitzenden, dan vergemakkelijkt het zoeken!
Een ontvanger moet inderdaad een Dual Band zijn, een USB of een PCI-E kaart.
Er is op dit moment ook geen router+modem die simultaan kan uitzenden op 2,4 en 5,0 frequentie.
Je moet dus zoeken naar een router en een modem apart, een modem verschilt erg in prijs, net wat je wil hebben.

Je hebt niet goed gelezen.
Zoals slico al zei : deze bestaan nog niet.
Het is dus of 2.4 Mhz of 5 Mhz maar beiden tegelijk gaat niet.
En trouwens : wie gebruikt er nu nog 801.11b
dat is maximaal 10 megabit doorvoer.

Je hebt niet goed gelezen.
Zoals slico al zei : deze bestaan nog niet.
Het is dus of 2.4 Mhz of 5 Mhz maar beiden tegelijk gaat niet.
En trouwens : wie gebruikt er nu nog 801.11b
dat is maximaal 10 megabit doorvoer.
Je had je iets beter moeten inlezen.
2,4 en 5 GHz tegelijk kan allang, onder andere beschreven hier:
http://tweakers.net/productreview/15706/netgear-wndr3700.html
en hier:
http://www.mydigitalentertainer.com/article/12925/Review-of-NETGEAR-WNDR3700-s-Features-Benefits/
en hier:
http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30925/96/

had ik nog niet gelezen,maar nu wel.
Al met al zou ik toch niet de 5 Mhz band gebruiken,simpel weg omdat de reikwijdte maar de helft is van 2.4 Mhz.
En die testgozers hadden geen continu data overdracht getest,iets wat toch wel belangrijk is.

die Linksys lijkt me opzich wel wat.

jullie zaten ondertussen te praten over b en g netwerken,
hoe zit dat precies? ik las ook ergens dat de 5 GHz band geen b en g netwerken ondersteund, en nu lees ik ook nog dat het bereik maar de helft is...
wat is dan het voordeel van een dual band router? als je maar op één band tegelijk kan werken, zitten alle WiFi apparaten daarop, en is het net zo druk als dat je single band router gebruikt toch? daar komt nog bij dat ik dan problemen krijg met bepaalde apparaten omdat ze alleen maar op de 2.4 GHz frequentie kunnen werken, dan moet ik dus voortdurend gaan omschakelen!

En het is dus zo dat je op één band zowel b/g en N-draft apparaten kan aansluiten?

Als je dus een router koop met een simultaneous functie, kan je én 2,4 én 5 GHz uitzenden.
Dan kan je dus bepaalde apparaten op de 5 GHz laten werken, terwijl andere apparaten gebruik maken van de 2,4 GHz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan