Nieuwe router kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reaven

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jun 2011
Hallo,

Ik heb sinds vandaag een nieuwe router gekocht[TL-WR1043ND].
Ik gebruik hem voornamelijk om bestanden via mijn computer op de hardeschijf te krijgen en dan via mijn streamer er weer af te halen[hardeschijf zit aangesloten op de router]

Alleen het probleem is dat hij maar met 2 MB/s bestanden overdraagt dat is dus erg sloom.
Ik breng hem morgen terug en ga een nieuwe halen.

Mijn vraag is dus: Wat is een goedkope router met usb voor mijn hardeschijf die snel bestanden overbrengt.
Ook moet hij HD films etc goed kunnen overbrengen.

Met vriendelijke groet,

Erik

2MB/s is niet snel?(dat is 2 MegaByte PEr seconde dat die wegschrijft), maar de snelheid hangt af van het netwerk gebruik bij jou op dat moment.

Deze router is per draad gigabit = 1000Mbit / 8 = 125 MB per seconde. Draadloos is hij 300Mbit = 37,5 MB per seconde. Als jouw PC een wireless netwerkkaart heeft van 54Mbit, dan haal je dus max 6.75 MB per seconde in het meest gunstige geval.

Een sneller draadloze netwerkkaart zal dan beter presteren.

Uitgaande van bedraad zul je wel 100Mbit of hoger hebben. Dan haal je dus 12.5 MB per seconde in het meest gunstige geval.

Verder zijn er nog wat andere faktoren die een rol spelen.

HD zal zeker lukken over 100Mbit. En dan zou ik niet voor draadloos kiezen vanwege de stabiliteit.

Laatst bewerkt:
Hallo, bedankt voor de reacties.
Mijn computer is met een CAT6 kabel aangesloten op de router en de hardeschijf emt een usb 2.0 kabel en mijn streamer is ook met een CAT6 kabel aangesloten op de router.
Ik heb verder gelezen en iedereen heeft er last van dat hij maar met 2mbs naar de hardeschijf kopieert [wat normaal rond de 30mb/s ligt als ik het via een usb kabel doe].

verder streamt mijn streamer ook met +- 2mb/s van mijn hardeschijf door mijn router, hoewel dat meer dan genoeg is.

Het schrijven naar mijn hardeschijf moet veel sneller kunnen mischien neit met deze router maar wel met een andere en zo'n router zoek ik.

Met vriendlijke groet,

Erik

Aha, dus alles zou op gigabit moeten werken. Kijk eens of je netwerkkaart wel op auto negotiating staat en als hij daar al op staat, zet hem dan juist eens op 1000Mbit.

Ik heb hem op 1gbs full duplex gezet en het werkt niet nog steeds 2mb/s :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan