Nieuwe router, maar andere pc geen internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter parel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

parel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jan 2008
Vandaag een nieuwe router geinstalleerd (WL-154 Wireless Network Modem Router Mimo-XR), alles ging prima. De twee pc's en een laptop doen het perfect. Alleen de pc met windows 98 kan ging verbinding met internet meer maken. Al een nieuwe kabel geprobeerd maar nog steeds niets. Weet iemand misschien of ik iets anders moet instellen? Alvast bedankt.

Oja, alleen de laptop heeft een draadloze verbinding, rest via kabel

Parel,
kun je meer info geven over je netwerk ? Anders duurt het misschien wel aantal vragen voordat we weten welke richtingwe moeten gaan.

denk aan.
1. dhcp actief? zo ja, krijgt pc een ip-adres en wat krijgt die dan
2. lukt een ping naar de router/website/andere pc's?

check ook even de vragenlijst op
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=118174
hebben de mensen alhier speciaal gemaakt.

Laatst bewerkt:
Heb alles van de vragenlijst gecontroleerd. Het ipadres van de "kapote"pc is 192.168.2.129 terwijl het ipadres van de hoofdpc 192.168.0.100 is. Ik weet niet of dit iets uitmaakt aangezien er er een 2 en een 0 anders zijn. Het ping ging allemaal goed en de dhcp server staat op de router ingeschakeld, maar als ik bij ip-configuratie (windows 98) vernieuw geeft deze aan dat de dhcp niet beschikbaar is?

wat is de subnetmask
in de geest van 255.255.0.0

op andere werkende pc's en op de geen verbinding?

goed.
Om het eenvoudig te houden:
dit subnet 255.255.255.0 geeft aan dat alleen machines die 192.168.1.x hebben met elkaar kunnen praten. Een andere range zou bijvb weer 192.168.2.x zijn. (natuurlijk zijn er weer uitzonderingen, stel dat je 2 LAN netwerkkaarten op je router hebt, die kunnen bijvb wel weer in ander subnet zitten en toch met elkaar praten.. anyway.. vergeet dta maar ;-) )

heeft je windows 98 soms een statisch ip-adres of zo? in principe moet hij nl een adres krijgen uit hetzelfde range als je andere pc's die met een kabel in je netwerk hangen.
check dat eerst eens.

gekke is dat je kabel wel goed moet zijn. als dat niet zo was had je pc nl een 169.x.x.x ip-adres gekregen. dit doet hij automatisch als hij geen adres krijgt van een router en staat ingesteld alszijnde van 'ik krijg een ip-adres van een dhcp-server'

hoe heb je de router ingsteld met dhcp adressen uitgeven?

De vriend van mij zus heeft gister gegoocheld in dos en nu doet hij het weer.
Maar toch hartstikke bedankt voor je hulp :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan