Nieuwe router of modem aanschaffen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borgulas

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Modem: Speedtouch 510 Modem -
Router 1: Sweex Broadband Router LB000021
Router 2: LINKSYS WRT54G ver.7
(momenteel maar 1 vd 2 routers in gebruik)

Ik heb al eerder een post gemaakt over regelmatig connectie met internet verliezen. Omdat het nog steeds niet opgelost is wil ik een nieuwe aanschaf maken. Het probleem zit hem of in de routers of in de modem, maar ik weet niet zeker welke. Voordat ik iets aanschaf; hoe vind ik uit welke van de 2 de boosdoener is?

PS: Zijn er ook nog nog goedkope router modem combinaties te vinden?

Internet je draadloos of bedraad ?

Blijf je de internetverbinding verliezen, ongeacht welke router je in gebruik hebt ?

Is het mogelijk om een tijdje direct op het modem te internetten ?, dan weet je in ieder geval zeker of het modem of de router de boosdoener is.

Groeten Marcel

Waarom zet je een router achter je speedtouch 510 ? Dit is toch al een router ? Probeer eens alleen met de 510 te werken en kijk wat het resultaat is (wel antiek beestje mooi )

@hoogteijling:
bedraad. Blijf internet verliezen met zowel ene of andere router aangesloten. Als ik een pc direct op de modem aansluit heb ik wel weer connectie. Ik internet nu al een tijdje direct op het modem. geen problemen. Ik vraag me dus ook af of het aan beide routers ligt, of dat de modem raar gaat doen zodra er een router op aangesloten is. Ik heb al meerdere dingen uitgeprobeerd in het verleden, oa. een opstelling waarbij de routers fungeerden als switch. Dat werkte wel, maar altijd na een dag of paar dagen lag het internet er weer af en alleen met modem reset weer aan de praat.

@upsidaisy:
Als ik een switch had zou ik die erachter zetten, maar ik heb alleen maar routers. Het signaal moet verspreid worden over 3 computers en een laptop, dus dat red ik niet zonder er iets achter te zetten.

Je zal toch wat testjes moeten doen om te zien waar het mis gaat.

Gebruik je DHCP of vaste IP adressen op de clients ?

Wanneer 1 pc geen internet meer heeft geldt dat dan ook voor de andere pc's ?
Kun je dan nog wel een andere PC pingen.
En kun je bijv. www.google.nl nog pingen ?

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de suggestie. Ik heb DHCP server ingesteld voor de router. Heb het ook een tijdje uitgehad toen ik de routers ingesteld had als switch. Ik heb ook af en toe een vast ip adres ingesteld voor de computer, maar als het internet eraf lag dan was het bijna alle gevallen bij alle computers. Wat bedoel je met pingen naar google? Via de command line? Dat heb ik nog niet uitgeprobeerd, ik zou daarvoor moeten wachten totdat het er weer eens afgaat.

Laatst bewerkt:
@hoogteijling:
heb je nog andere 'testjes' die ik zou kunnen doen?

Yea hier liep ik al vaker vast dus :P Ik zal denk ik maar een switch bestellen (Asus GX1008B), omdat de modem ook als router fungeert. En dan hopen dat het opgelost is..

Ik heb nog gewacht met het aanschaffen vd. switch. Internet is er na een nieuwe opstelling nog 1x afgegaan. Het was NIET de router, maar de modem deze keer. Het lampje voor internet op de modem ging ineens knipperen, wat betekent dat er de connectie met internet verloren was. Na een reset was het weer verbonden met internet.

Ik denk dat ik er dus beter aan doe een modem aan te schaffen. Hoe hebben jullie je opstelling met een thuisnetwerk? Eerst een modem en dan router, of een modem-router in één (lijkt me ook wel interessant)? Ik weet eigenlijk niet echt wat gebruikelijk is :rolleyes:

Ik denk dat ik er dus beter aan doe een modem aan te schaffen. Hoe hebben jullie je opstelling met een thuisnetwerk? Eerst een modem en dan router, of een modem-router in één (lijkt me ook wel interessant)? Ik weet eigenlijk niet echt wat gebruikelijk is
Ligt een beetje aan je situatie, ik krijg van mijn provider (Online) een gratis modem/router (niet draadloos), aangezien ik draadloos wil en ik er niet extra bij Online voor wil betalen heb ik een WLAN router er zelf achter gehangen als accesspoint.

Groeten Marcel:eek:

Deze modem hebben we toendertijd van hetnet (nu kpn) gekregen, maar is inmiddels alweer jaren oud. Ik denk dus wel aan zo'n modem/router combi (vb: http://www.routershop.nl/products/m...46i-adsl-2-modem-isdn-router-4-prt-switch.htm), maar vraag me af of dat een betere keus is dan een losse router plus losse modem.

Ik heb alleen bedraad internet, hoef geen draadloos. Signaal moet verspreid worden over 4 pc's. Internet is niet bijzonder snel; 8Mb/s dl 1Mb/s up basis internet van kpn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan