Nieuwe router TP-Link 300

Status
Niet open voor verdere reacties.

beekie17

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2011
Net een nieuwe router gehaald ivm uitvallen en storingen met de ouwe router,nu doet zich het probleem voor dat met de nieuwe router ik niet de snelheid van mijn vorige router kan halen , daar haalde ik makkelijk 2,7 a 2,8 mee deze router echter kom ik niet verder dan 1,0 a 1,1 het is een tp-link gaming router ndraft type TL-Wr841N

iemand een idee hoe ik de snelheid kan opschroeven , in de winkel zeiden ze dat ik de frequentie moest veranderen ? van de router

graag hoor ik van jullie wat de oplossing kan zijn voor dit probleem

downloaden doe ik vaak met spotnet

draadloos zul je nooit je volle snelheid halen helaas en idd de frequentie veranderen wil nog wel eens helpen (ivm storingen) verder even de antennes richting de plek richten waar je zit.. wil ook nog wel eens helpen ook kun je vaak het zendvermogen nog instellen het kan zijn dat deze niet op vol staat (wat ik betwijfel) maar het zou een optie kunnen zijn

De TP-link TL-Wr841N is een 100 mbps router, draadloos haal je 300 Mbps wat neerkomt op een snelheid van ongeveer 120 mbps in de praktijk. Probeer bekabeld een PC aan te sluiten en controleer de snelheid opnieuw. Ik vermoed dat je een slecht wifi signaal hebt waardoor de draadloze zender terugschakeld naar 11 of 54 mbps, zo hou je erg weinig snelheid over in de praktijk.

Je kan in dat geval zoals eehbiertje al aangeeft de frequentie veranderen of de antennes beter richten, of het apparata in het geheel verplaatsen naar een betere plek in huis. Heb je hem bijvoorbeeld in de meterkast staan? haal hem er dan uit want dat is een ongunstige plek. De frequentie aanpassen doe je door even in te loggen in de router ( zie handleiding ) en het wifi kanaal te veranderen ( staat nu op automatisch waarschijnlijk ).

Het blijkt dus niet aan bovenste opties te liggen router ligt bekabeld naar pc dus dat is goed, kanalen is ook ok gezien ik niet bij anderen op een kanaal zit, werk veel met spotnet misschien poort openen voor dit programma? en hopen dat dit verbetering oplevert?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan