Nieuwe router - Windows VISTA... Geen I-net...HELLUP

Status
Niet open voor verdere reacties.

mennodh

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2007
Beste,

Ik heb een router van sitecom aangeschaft (met 3 antenne's). Nu had ik VISTA lopen
op de laptop, andere router. Nu wilde ik draadloos verbinding maken, wat niet lukt.

De laptop ziet het draadloze internet en kan verbinding maken. Dit alleen wanneer ik
in mijn overzicht draadloos internet kijk. Nu heb ik de diverse draadloze internetverbindingen
onder elkaar gerangschikt staan. Maar wanneer ik mijn eigen raadpleeg/bekijk staat
er een groot rood kruis achter met de melding dat de instellingen niet meer kloppen/overeenkomen.
Nu heb ik de instellingen bekeken en de router gereset als ook het modem. Er staat nu
geen wachtwoord meer in.

Wanneer ik nu verbinding maak en in de eigenschappen van de verbinding de key, etc.
uit zet, kan ik WEL verbinding maken, maar alleen LOKAAL, dus geen internet. Windows VISTA meld dit als DNS server probleem.

Wie kan me helpen, want ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben vrij ervaren met netwerk en internetverbindingen, maar ik snap het nu niet meer.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
als je nou eerst eens in je eigen router kijkt dan kun je zien of je bent ingelogt
bij je provider
van daar uit kan je ook de rest van de instelling zien
als je met je laptop via een ander netwerk kan internetten is het met je laptop goed,hoef je daar niet te zoeken

Dat heb ik al geprobeerd. Bij een andere internetverbinding functioneert het ook niet. Dan krijg ik alleen LOKAAL.

Internet

Connection Information

Uptime: 1 day, 2:24:25
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 26,13 / 263,39

Connection Settings

PVC Info (VPI.VCI): 8.48
Type: PPPoA

PPP Settings

Username: ***********@adsl-surfen
Password: ********
Connection Mode: Always-On

TCP/IP Settings

IP Address: 80.84.61.128/32
Default Gateway: 195.190.249.45
Primary DNS: 195.121.1.34
Secondary DNS: 195.121.1.66

staat dit ingevuld bij jou ???

Laatst bewerkt:
Ja, mij lijkt het eerder een probleem op de laptop.. daarom snap ik t niet meer...

Welke internet-provider heb je en wat is je type Sitecom??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan