Nieuwe router

Status
Niet open voor verdere reacties.

johannes de dop

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2002
Goede avond allemaal,

Ik heb van een vriend een cisco 831 gekregen voor mijn chello account.
Nu ben ik er al even mee bezig maar snap er totaal niks van.
Heeft iemand een voorbeeld van een cisco router want wat ik wel weet is cisco toch de top van de routers.

Alvast bedankt

snap

Ik snap het principe wel van een router met nat en mac adressen, maar op een console word dat toch anders, dus als jij daar een voorbeeld van heb kan ik misschien verder stoeien, ben geen nerd maar het ip snap ik wel.

Je zou kunnen beginnen de router te resetten.
Aangezien het een 'krijgertje' is, bestaat de kans dat er nog allerlei instellingen aanwezig zijn van de vorige 'eigenaar'.
Haal de stroom van de kabelmodem van Chello en zet de pc die op de router is aangesloten uit. Laat de router aan
Ergens op de router zit een klein gaatje met de vermelding 'reset'. Nadat je met een puntig voorwerp het resetknopje ingedrukt hebt, start de router opnieuw op, wat te zien is aan de controlelamjes. Alle voorgaande gegevens in de setup van de router worden nu gewist (een schone lei dus)
Als deze volledig online is, schakel dan de stroom van het ding uit.

Sluit nu eerst het kabelmodem weer aan en wacht tot die volledig online is.
Zet nu de router aan en wacht tot die volledig online is.
Zet tenslotte de pc aan die op de router is aangesloten (liefst in het begin mét kabel en niet draadloos!!)
Als het goed is krijg je, wanneer je IE opstart een meldingsscherm van Chello.
Volg de stappen op het scherm.
Nadat je de stappen doorlopen hebt, moet je opnieuw de hele handel uitzetten.
Het kabelmodem van Chello is nu opnieuw geconnect met de router i.p.v. de pc die er eerder aan hing.

Dankje

Dankje wel voor het reageren.
Maar gelukkig voor mij heb ik een handige buurman die ook nog eens cisco gecertificeerd is:thumb: .
Hij draaid en doet het goed maar vraag mij niet hoe :o .
In iedergeval bedank voor het reageren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan