nieuwe SATA schijf krijg ik niet geformateert

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike0000

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2007
Hallo. Ik krijg mijn nieuwe samsung schijf niet geformateert. hij ziet hem wel in BIOS en systeem. Niet in mijn computer en als ik computerbeheer opstart ziet hij hem ook. (als schijf 0. schijf 1 is andere samsung van 750GB.)
Hij heeft volgens bios een capaciteit van 31 MB.

Wie weet hoe ik mijn 1000GB aan de praat krijg.

Welke type schijf is het precies ook een Samsung schijf? Ik heb een vermoede van wel als ik je probleem beschrijving zo zie.

Dacht ik al. Ik heb twee van die schijven en had een ander probleem.(opgelost inmiddels) Ik kwam die 31MB probleem met zoeken tegen. Zal weer even gaan zoeken of ik het terug kan vinden.

zal heel fijn zijn. ik krijg het echt met geen mogelijkheid voor elkaar. het rare is dat hij wel herkend wordt, echter staat er dat ik 32 MB heb en dat het niet is toegewezen. een optie tot formateren kan ik nergens vinden.

en herkend bedoel ik dus in BIOS en in apparaatbeheer. niet in "mijn computer"

Ben nog aan het zoeken, kom wel wat tegen erover maar geen oplossing. Hoe heb je hem aangesloten (RAID controller of niet?)en welk moederbord heb je? Gigabyte moederbord toevallig?

Laatst bewerkt:
Ja ik heb een gigabyte moederbord (type 965P intel chip). heb hem niet in RAID aangesloten. De bedoeling is dat ik deze als hoofd HDD ga gebruiken en de andere (waar nu dus vista opstaat) als bestand schijf

Schijnt een bug te zijn met Gigabyte moederborden. Ik heb ook een Gigabyte moederbord en geen last ervan gehad. Bij mij gaven de schijven bad sectors aan en kwamen niet door de diagnostische test van Samsung. Na een firmware update geen problemen meer. Was dus een fout in de firmware. Helaas is dat niet de oplossing voor jou schijf.

Welk type moederbord exact, de chipset geeft niet zoveel aan.

Laatst bewerkt:
Jou moederbord heefft inderdaad de bug en daar is een Bios update voor. Het Bios van het moederbord herkend de schijf grote verkeerd. Welke REV heb je?
REV 1.0
REV2.0
REV2.1

Laatst bewerkt:
dat kan ik vinden op moederbord toch? moet ik even de kast openschroeven. kom met 2 minuten op terug

ik zou niet weten welke revisie. ik denk de 1.0 op mn moederbord staat dat helaas niet.
In sysoft Sandra kom ik ook niet verder. daar staat version X.X

Dus als je tips hebt... dan hoor ik het graag haha. zit met smart te wachten om dat ding op 1000GB te krijgen

Excuses mijn fout. Voor jou moederbord is er geen Bios update voor. Ik vergis me in 1 letter.:o
GA-965P-DS3R is er wel een update voor, dit is een ander type moederbord van Gigabyte.

Ik ga kijken of ik meer oplossingen kan vinden.

haha ****. dacht ik eindelijk het probleem te hebben gevonden... nou ja in ieder geval wel bedankt voor het zoeken alvast

Laatst bewerkt:
ik hoop dat het lukt. heb het op usb stick gezet (overal spreken ze van diskettes... wie heeft die nog???)
ik laat je weten wat de uitkomst is.

Ik gebruik nog steeds diskettes voor dit soort dingen.:)

ik heb geen idee hoe ik mhdd moet gebruiken. van die andere word ik ook niks wijzer.
jij enig idee wat ik moet doen bij mhdd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan