nieuwe SATA schijf krijg ik niet geformateert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kon je MHDD wel starten?

started up MHDD, selected the Samsung drive, entered the 'HPA' command (which "cuts a disc"?) It asked me if I wanted to perform a temporary or permanent "cut" and output a very long (ten digit) LBA number. I entered the LBA number, confirmed the action and now I have 931GB available.
Je moet HPA intypen gevolgd door de Enter toets. Je krijg dan de vraag of je het tijdelijk (temporary) of voor altijd (permanent) wil laten uitvoeren. Zou voor de laatste kiezen. Je krijgt dan een tien cijferige code, het zo genoemde LBA nummer. Deze moet je invoeren en dan bevestigen (Confirmed)

welk programma moet ik dan hebben? als ik die link volg van 3dguru zeg maar kom ik op een prgramma uit dat scavenger heet.

ik bedoel natuurlijk hddguru

ik had idd verkeerde programma, maar ik krijg het programma'tje niet geboot in bios. weet je hoe dat zou moeten met usb stick?

Je moet opstarten in DOS met bijvoorbeeld Windows 98 bootdisk. Van uit daar kun je MHHD oplaten starten.

het is eindelijk gelukt. super bedankt voor je hulp. ik heb inderdaad een bootdisk gemaakt en van daaruit MHDD gestart. de rest was zoals ze in de forums bespraken

Graag gedaan.:) Veel plezier met je nieuwe schijfruimte.

PS zet je de status van je vraag op "Opgelost", rechts onder op de pagina.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan