Nieuwe SATA schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

shadin

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb naast mijn IDE harddisk gisteren ook een SATA hd geplaatst.

XP staat op IDE nu.

In Bios zag ik direct de nieuwe schijf staan, XP kende hem ook direct al en installeerde nieuwe hardware.

Ik zag dat de schijf FAT geformateerd was en aangezien ik Vista of 7 op deze schijf wil installeren dacht ik NTFS te formateren. Nét voordat hij klaar was stopte de procedure zonder aan te geven waarom.

Gek nu is dati n zowel de bios als in XP de schijf "weg" is, ook na opnieuw afkoppelen en aankoppelen.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Bij voorbaat dank!

Gr. Ad

xp cdtje of welk os dan ook erin
opstarten vanaf de cd
maar niet installeeren alleen even de schijf formateren en dan moetie weeer werke

suc6

Als je toch van plan bent om op de nieuwe sata schijf windows 7 op te zetten, waarom doe je dat dan niet meteen.
Haal de oude schijf er eerst uit en zet de nieuwe erin en installeer windows 7, je komt tijdens de installatie toch een optie tegen om te formatteren.(geavanceerd)

Vreemde is dat ondanks dat ik in eerste instantie de nieuwe schijf in de bios zag staan en ook in XP bij installatie van Vista alleen de keuze had op de "oude" schijf te installeren: alleen de drie partities op deze schijf werden getoond en niet de nieuwe schijf.

Heb je de oude schijf er uit gehaald.
Alleen de nieuwe schijf plaatsen en dan opstarten met de windows versie die wilt installeren.

En misschien wil dit lukken als je de nieuwe schijf wilt formatteren in windows omgeving.

Start >uitvoeren> en dan cmd : Convert C: /FS:NTFS

Let erop dat er tussen C: en / een spatie staat. Voor C: kunt u ook uw eigen harde schijf invullen.[bv. Als je meerdere partitites hebt die ook nog in FAT32 staan]
Dit kan gedaan worden zonder dat er data verlies plaatsvind,maar het is altijd verstandig om een backup te maken van de belangrijkste bestanden.

Even een kleine update... de nieuwe schijf draait wel, echter tikt... misschien vroegtijdige dood?
De man van wie ik hem gekocht heb heeft al een keer om moeten ruilen in garantie en ik heb de garantiebon van hem nog <24 mnd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan