Nieuwe Schijf, maar moederbord beperkt de maximale capaciteit

• Onderwerp starter Onderwerp starter ejw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ejw

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2008
Ik heb een Asus P4P 800 deluxe moederbord.
Heb zojuist een HD321KJ Samsung sata II
320 Gigabyte schijf er in laten zetten.

Alles werkt naar tevredenheid, echter het moederbord gaat maar tot max 127 GB herkenning.

Nu heb ik ergens gelezen dat je iets moet downloaden om de overige Gigs herkenbaar te maken.

Mijn vraag is concreet:

welke stappen moet ik ondernemen, om het moederbord de totale grootte van de harde schijf van 320 GB te laten herkennen en te laten werken.
ZONDER uiteraard mijn huidige gegevens te verliezen.

Ik zou hiermee zeer geholpen zijn, en alvast bedankt.

heb ik al gedaan, tevens update pack 3 er op gezet

dank voor het meedenken, maar hij is al omgezet naar NFTS

Het zou niet nodig hoeven zijn, maar kzou es kijken naar een BIOS update, welke versie BIOS heb je nu?
EDIT: Het zou ook nog iets anders kunnen zijn, achterop de schijf zit volgens mij een Jumper, waarbij je kan kiezen tussen 15 of 16 platters???, waarschijnlijk staat die bij jou op 15, zet es op 16 en kijk wat er dan gebeurt ...

Laatst bewerkt:
Niet gaan knoeien met je bios!

Neem een partitie programma en maak een partitie van de vrije ruimte of ga naar schijfbeheer en doe t daar, die data zou ik altijd een backup van maken als je dat soort dingen gaat doen

jumper setting op je sata schijf staat verkeerd.

Volgens mij is de jumper-setting voor SATA schijven v.w.b. master/slave niet meer van belang.

Achterop de schijf zit idd nog een jumper, eentje voor beperkte opslag, de andere voor volledige ruimte ...
Dit meende ik in een eerder bericht duidelijk hebben gemaakt, helaas niet:confused:

Kijk een bij schijfbeheer, hier zit meestal het probleem. Je moet zowieso je schijf eerst even formateren. Daarna kan je evt de partitie goed zetten tot 320 gb

en waarom ga je eigenlijk niet terug naar diegene die de harddisk er in gezet heeft.
zoveel dat kan er nog niet op staan omdat de schijf er maar net inzit.
daar kan men dan even de data op een andere schijf zetten en jouw sata schijf goed installeren.
is er trouwens nog een harddisk in de computer aanwezig ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan