• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

nieuwe sheet met gekoppelde gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eshuis

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2001
Beste mensen,

Een probleempje: Ik heb in excel twee rijen staan met projectnummer en een omschrijving. Nu wil ik in een aparte sheet dezelfde gegevens hebben (gekoppeld), maar dan gesorteerd. Dus als ik een projectnummer toevoeg, deze gelijk wordt toegevoegd in de nieuwe sheet.

Is dit mogelijk??

Hoi Eshuis,

Geen probleem, zie bijgaand sheet.

Je kan sorteren op alle drie de kolommen, op- (1) of aflopend (-1)

Jeroen

Bijlagen

Hoi Eshuis,

Op blad1 heb ik een databaseje gemaakt, met projectnummer, omschrijvingen en startdata. Om het een beetje willekeurig te maken heb ik in iedere cel een aselect functie toegevoegd. Dan kun je zien dat ie echt goed werkt.

In kolom K staat de code die het projectnummer, de omschrijving of de startdatum omzet in een op- of aflopende code.
E1:E3 zijn wat hulpgetallejes, eigenlijk niet zo nodig, maar het maakt het wel overzichtelijk.

Op blad2 wordt de tabel in de juiste volgorde gezet.
Met Sorterern op kies je in C3 voor de kolom waarop je wil sorteren. 3 is kolom C; 1 is kolom A.

Nu kan het handig zijn om op of aflopend te sorteren, C4 1 voor oplopend, -1 voor aflopend.

In de cellen A11:C99 zie je nu de gesorteerde database.

Doordat ik gebruik maak van de aselect-functie verandert de tabel steeds.

Een beter voorbeeld kon ik niet maken, daar ik geen projectgegevens heb.

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan