nieuwe snelle allround pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

fatboy73

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2008
Beste Allemaal,

ik ben toe aan een nieuwe computer nu ben ik vandaag bij een pc shop geweest om een systeem samen te stellen. nl

- Microsoft Windows vista home premium sp1 nl 32b
- intel core 2 duo E 8400 s775 / 2x 3.00 hgz/ 1333mhz
- 2x 2048 kingston pc2- 6400 800 mhz ddr2
- Asus p5Q s775 p45 ATX GLN+1394+sata2r FB 1600 ddr2
- 1 TB Samsung spinpoint F! 7.200 rpm 32 mb S_ATAII
- ASus EAH4850/HTDI/512 MB
- Cooler Master centurion 5 tower case
- AXP 630 WATT PSU/ 2xPCIe SLI/ 2x SATa/ 12 cm silent
- 22x samsung dvd+/- rw
- Samsung SH-D163B

- logitech Cordless desktop ex 110
- logitech X-530 5.1 speakers
- Samsung T220 22" widesrceen

Het moet een lekkere snelle en stille pc zijn, veel opslagcapaciteit dit ivm met mijn muziekverzameling.
ik ga er ook mee gamen dus videokaart is ook belangrijk, de kast hoeft er niet spectaculair uit te zin als deze maar functioneel is.

wat is jullie mening over bovenstaand systeem en hebben jullie nog eventueel advies=

alvast bedankt voor jullie reacties

op zich een net systeem.
Alleen ken ik het merk voeding niet. Qua prijs is ie niet goedkoop. Dus misschien is het wel een prima merk, maar anders kan je net zo goed een Coolermaster/Antec of iets dergelijk kopen.

Natuurlijk kan alles sneller, maar ook langzamer. Ik weet niet hoe duur de pc is?
Ik schat in zo'n 800 tot 850 euro zonder monitor, speakers en toetsenbord/muis.

Je weet dat je onder Vista 32 bits maar 3,2 GB van je 4 GB intern geheugen kan gebruiken?

kwa prijs zit je aardig in de richting,

zou jij eerder voor de 64 bits uitvoering van vista gaan, wat vind je van de videokaart?

ik heb een budget van ongeveer 1500,- dus als je nog ideeën hebt zijn die van harte welkom, ik moet er weer een aantal jaren mee vooruit kunnen.

bedankt voor je snelle reactie

Laatst bewerkt:
Processor: je kan een E8500 overwegen. Maar de E8400 is ok prima. De E8500 is 5% sneller. Dus bekijk of de meerprijs ook in die richting zit. (zal wel niet)

Videokaart: Je neemt een redelijk groot scherm en dus een wat hogere resolutie.
AMD-kaarten zijn daar wel goed in. Ik zou persoonlijk 1 stap duurder gaan en voor de HD4870 gaan. (misschien zelfs met 1 GB)
In hoeverre dit de meerprijs waard is is natuurlijk de vraag.

Ik heb zelf de HD4870 en E8400 en ben er zeer tevreden mee. Maar ik heb alleen een 19 inch scherm met maximale resolutie 1280x1024. (dat gaat wel veranderen in de toekomst)

64bit of 32bit. Ik heb nu 64 bit draaien en ik merk geen problemen op. Al draai ik het nog niet zoveel (heb ook XP). Ik denk dat 64 bit de toekomst is. En je ziet ook steeds meer mensen voor 64 bit kiezen.
Persoonlijk vind ik het raar dat Microsoft niet gewoon mensen automatisch een licentie voor beide geeft: zodat men zelf kan bepalen welke fijner werkt. Voor microsoft zou dat weinig (geen) gevolgen hebben voor hun winstcijfers. Het is gewoon irritant dat mensen van te voren een beslissing moeten nemen op basis van dingen die ze op internet lezen, of wat verkopers tegen ze zeggen.

Assemblage nodig?
Ga je overclocken?
Winkel? Zercom is goedkoop en heeft een goede service.

Zou wel wat dingen aanpassen:
E8400 --> E8500
P5Q --> EP45-DS3R
HD4850 512MB --> HD4870 1GB
T220 --> HP W2228H
X-530 --> G51 + Auzentech X-Plosion geluidskaart
EX110 --> S520 (920-001022 = QWERTY)

ik kan hem helaas niet zelf in elkaar zetten, overclocken ben ik ook niet van plan, ik wil gewoon een systeem waar ik een paar jaar me vooruit kan, maar er is zoveel aanbod van alles dat ik niet goed weet wat ik moet doen, je hoort zoveel verschillende dingen.

ik kan hem helaas niet zelf in elkaar zetten, overclocken ben ik ook niet van plan, ik wil gewoon een systeem waar ik een paar jaar me vooruit kan, maar er is zoveel aanbod van alles dat ik niet goed weet wat ik moet doen, je hoort zoveel verschillende dingen.

Dat systeem van Raoul wordt ook gewoon in elkaar gezet. Daar betaal je 40 euro voor. (heft hij al mee gerekend)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan