Nieuwe soundbar werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als Ik het zo zie, dan moet de Soundbar een optische geluidsingang hebben (digital audio out) blz 8 nederlands
Maar je kunt wellicht ook de Scart aansluiting gebruiken.
Met zo'n stekker scart_verloop.jpg gevonden op http://www.kleinspul.nl/index.php?productID=403 kun je met de schakelaar schakelen tussen in en uitgang van de scartbus.
Als dat niet lukt eventueel samen met pagina 17 luidspreker selecteren dan zie ik het somber in.

Het is dat je de TV hebt. Voor mij geen Samsung.
 
Daar staat gewoon dat stukje in wat ik had gekopieerd, tis uit dat manual, de bediening is vrijwel gelijk bij alle huidige Samsung t.v.'s overigens.

Links staan de opties voor de onderdelen en bij een keuze de optie daarin, heb dezelfde opties op mijn Samsung t.v.

Em bij het aansluiten van de headphone, de 3,5mm jack, wordt de interne speakers uitgeschakeld.
Gebruik die optie over de uitgang ook als ik het geluid over de stereoinstallatie laat lopen.
 
Zeg ik het goed als de enige optie die overblijft dan een scart stekker is? Zou dat een beter geluid moeten opleveren dan via de koptelefoon uitgang? Zelfs met de manual kom ik er qua tv instellingen niet uit. Ik heb echt álles geprobeerd. En voor de duidelijkheid, mijn soundbar heeft géén optische aansluiting. De tv wél.
 
Via de 3,5mm jack hen je wel de optie om de equaliser te gebruiken om meer bas te krijgen.

Overigens is het de menu op de ab, geluidsmodus, geluidseffect en daar de opties.
En voor de speaker, luidsprekerinstellingen.
 
Kun je trouwens via windows ook ergens de bass en trebble e.d. regelen? Misschien zou ik daar eventueel dan ook nog iets kunnen winnen?

Vandaag heeft er een vriend van me naar de situatie gekeken. Ook hij zegt dat de enige optie nog via scart is, maar de elektro man zegt dat dat qua geluid niets uitmaakt.
 
Nu blijkt dat mijn tv op de koptelefoon uitgang blijft hangen. Ik heb inmiddels geprobeerd de tv naar de fabriekstinstellingen te resetten maar dit heeft niet geholpen. Ook nieuwe firmware van de samsung site helpt niet. Wat kan ik nog doen?

Ik heb nu een andere home cinema set omdat ik niet tevreden was over de soundbar. Nu wordt deze home cinema set via scartkabel dus niet gepakt, omdat de tv denkt dat de koptelefoon er nog in zit? Vanwege dit zijn de opties in het menu ook nog eens gelimiteerd en kun je geen andere bronnen selecteren. Iemand een idee nog? Ik wordt er zo langzamerhand moedeloos van.
 
Dat geloof ik graag, heb mij ook vergist, in de ene manual staat dat er tulp uitgangen op zit maar bij die gelinkte manual zitten er alleen ingangen op.

Overigens kun je die 3,5mm jack er een paar keer in en uit pluggen, denkelijk is het maak/verbreek contact wat vuil of gecorrodeerd, klein beetje contactspray inspuiten kan ook maar dat moet je maar net in huis hebben.
 
Dat in en uitpluggen van die jack had helaas geen resultaat. Het is ook niet zo dat die moet werken, die moet juist niet werken! als ik die jack eruit haal, zou de tv automatisch moeten overschakelen op de speakers, en dat gebeurt dus niet.

Dus het enige wat ik nog kan bedenken (aangezien de koptelefoon uitgang de enige is die nog lijkt te werken), is een soort scart stekker die ik in die koptelefoon uitgang kan doen. Is er een dergelijk iets? Dan zou ik namelijk van jack (tv) - naar scart (dvd speler) kunnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan