Nieuwe speakers koptelefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stapgast

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2007
Berichten
8
Ik heb een koptelefoon gekocht via marktplaats van Sony. Dit is een replica van de V700 (Z700) en in eerste instantie was ik daar best tevreden mee. Echter nu ik er een tijdje mee werk krijg ik enorm last van mijn oren. Nu ben ik op zoek naar andere speakers om in de koptelefoon te zetten. Sony vraagt voor de originele speakers per stuk 192 euro terwijl een nieuwe V700 169 euro kost, dus dat is belachelijk. Ik vraag mij echter af of het uberhaupt mogelijk is om ergens universele speakers te kopen voor een koptelefoon. Kan iemand mij daarmee helpen, zijn dit soort speakers op de markt?

groeten,
Stapgast
 
hoe bedoel je last van je oren...


van de hoofdtelefoon zelf..of van het geluid dat eruitkomt?


en WELKOM op helpmij.nl
 
Laatst bewerkt:
Van het geluid wat uit die speakers komt. Hiervoor had ik een Sennheiser en totaal geen last van mijn oren, deze speakers zijn gewoon niet optimaal. Maar omdat ik toch nog een aardig bedrag heb betaald voor de koptelefoon (die ook verder goed is) zou ik de speakers willen vervangen.
 
Leg nu eens uit waarom je van een Sony last van je oren krijgt en van een Sennheiser niet.
Wat hoor je dan.
Hoe hard speel je af?
Ik zou sowieso nooit een tweede hands hoofdtelefoon kopen ivm de hygiene, maar dat is een ander verhaal.
Universele speakers voor een hoofdtelefoon bestaan wel, maar gezien de prijs kan je net zo goed een hele nieuwe hoofdtelefoon kopen.
 
kun je hem niet gewoon zachter zetten of equalizen?

lijkt mij een radicale oplossing die speakers vervangen?

wat doe je ermee? alleen luisteren ? draaien? produceren?
 
ik draai ermee, dus moet boven het geluid uitkomen van de nromale zaalspeakers. Maar goed ik heb het interne al afgezocht en het zal waarschijnlijk zeer moeilijk worden om losse speakers te kunnen kopen
 
Dan ben je niet erg goed bezig met de gezondheid van je oren.
Ik neem aan dat die zaalluidsprekers van je af staan tijdens het draaien?
 
Ja, ik heb wel een monitor naast me staan. Maar om goed in te kunnen mixen heb ik wel een koptelefoon nodig en dacht met deze een goede deal gemaakt te hebben. Niet dus. maar omdat de koptelefoon verder perfect zit, snoer is lang genoeg en het is gewoon een mooi ding wil ik alleen de speakers kunnen vervangen. Zo zie je maar weer, goedkoop = duurkoop.
 
Ik vind het persoonlijk niet zo slim om een hoofdtelefoon aan te schaffen, zonder er naar geluisterd te hebben.
 
ja, daar valt iets van te zeggen. Zo werkt het via internet, toch? ik had de V700 van een vriend al gehoord en de Z700 wordt op dezelfde manier aangeprezen incl dezelfde specificaties, zodoende. Maar daar klopt niets van en is gewoon een goedkoop verkooptruukje, daar ben ik nu wel achter.
 
Kan het er aan liggen dat de sony een gesloten systeem is dus een soort drukkamer om je oor, terwijl Sennheiser ook heel vaak open koptelefoons maakt ?

edit
Zie net op een site dat Sennheiser tegenwoordig behoorlijk wat gesloten Hoofdtelefoons maakt.
 
Laatst bewerkt:
Kan het er aan liggen dat de sony een gesloten systeem is dus een soort drukkamer om je oor, terwijl Sennheiser ook heel vaak open koptelefoons maakt ?

edit
Zie net op een site dat Sennheiser tegenwoordig behoorlijk wat gesloten Hoofdtelefoons maakt.

was die sennheiser dan open die je had?
 
Nee een gesloten systeem. De Sennheiser HD202 vele malen goedkoper dan die Z700 van Sony en met een beter geluid
 
Dan zou ik gewoon een nieuwe sennheiser HD 202 van 25 euro kopen.
 
ik neem aan dat je pijn in je oren krijg doordat die sony meer of scheller is ingesteld

dus hoge tonen...

misschien kun je er wat extra schuim in doen om dit een beetje te filteren

voor te draaien heb je toch alleen hoofdzakelijk een kick nodig

mocht dit niet gaan of helpen dan weet ik het ook niet


in elk geval suc6 ermee
 
Die Sennheiser heb ik nog dus dat is geen enkel probleem, maar misschien wel een tip om te proberen dat schuim voor die speakertjes van die Sony om de schelheid eruit te filteren.
 
Die Sennheiser heb ik nog dus dat is geen enkel probleem, maar misschien wel een tip om te proberen dat schuim voor die speakertjes van die Sony om de schelheid eruit te filteren.

ohja doe het voorzichtig want uit ervaring weet ik dat hoofdtelefoons zeer fragiele dingen zijn

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
 
Ik had al geprobeerd om die speakers van die sennheiser over te zetten naar die Sony. Maar alles is verlijmd e.d. dus dat is sowieso geen optie. Dat zou echt een hele operatie worden met als gevolg dat ik dan waarschijnlijk twee koptelefoons zou verzieken :shocked:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan