Nieuwe Speakers

Status
Niet open voor verdere reacties.

sterjios

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2007
Hallo.

Ik wil nieuwe speakers aanschaffen om aan te sluiten op mijn computer, evt via een versterker, als dat nodig is.

Wat ik wil, is een woofer met zo veel mogelijk vermogen, en natuurlijk goede speakers.
Dit omdat ik zelf produce, en ik hou van een beetje bass.

Zelf heb ik een vriend met het setje G51 van logitech, waar erg goed geluid uit komt, ook qua bass, maar zelf wil ik nog meer vermogen als dat mogelijk is.
De G51 set heeft bijvoorbeeld een 55 watt woofer, en ik heb een ander setje gezien met een woofer van 120 watt, zit daar nou echt zo veel verschil in, of ligt dat aan het setje zelf?

Ik wil een setje aanschaffen van rond de 100 - 120 euro.

Weet iemand een goed setje met zo veel mogelijk vermogen rond die prijs? ( vooral de woofer, haha)

Mvg!

als je van plan bent om verder (professioneel) te gaan producen zou ik studiospeakers nemen.
dan heb je vaak 2 speakers met zeer goed geluid (niet te vergelijken met logitech of creative)
maar de prijs is vaak vanaf 150 euro, en je hebt waarschijnlijk een andere geluidskaart nodig.

voor die prijs 100-120 is de Logitech Z-2300 een goede keuze.
2×40 watt speakers en een 120 watt subwoofer

Laatst bewerkt:
Die heb ik inderdaad zelf ook al gezien, is die set beter dan de Logitech G51? Meer vermogen?

En over de studiomonitoren gesproken, die koop ik er nog een keer bij voor het producen specifiek.

Maar ik wil nu zo veel mogelijk vermogen om mijn house muziek te kunnen knallen:)

Mvg!

Z-2300:

Totaal RMS-vermogen: 200 watt RMS
Satellieten: 80 watt RMS (40 watt x 2)
Subwoofer: 120 watt RMS

G51:

Totaal RMS-vermogen: 155 watt RMS
Satellietspeakers:
20 watt RMS x 4 (naar 8 ohm bij 1 kHz met 10% THD)
Middenkanaalspeaker:
19 watt RMS (naar 8 ohm bij 1 KHz met 10% THD)
Subwoofer:
56 watt RMS (naar 2 ohm bij 100 Hz met 10% THD)

de z-2300 heeft dus 45 watt meer, als je de speakers ook achter je wilt hangen/neerzettem zou ik de g51 kiezen.
maar de z-2300 heeft meer power:thumb:

Bedankt voor de info.

Het is eigenlijk echt bedoelt om muziek te luisteren, (met veel bass) dus achter me hangen dat hoeft niet.

Conclusie is dus dat de 2.1 set harder gaat, en meer vermogen heeft? (Ik heb nu een Logitech x230 setje, dus ik denk dat ik er sowieso op vooruit ga)

En heeft iemand misschien ervaring met deze setjes? Ik heb zelf de G51 wel gehoord.

Mvg!

Laatst bewerkt:
ik heb zelf de z-2300, hier komt hij bijna nooit boven de 75% omdat het anders gewoon te hard gaat.
je gaat er zeker op vooruit de x-230 heeft 32 watt rms.

Ok, bedankt.

Ik zit nu te twijfelen tussen de G51 en de X 2300.

Welke zouden jullie doen?

Mvg.

zelf zou ik voor de z-2300 kiezen, ik hing mijn speakers ook niet achter me en daarom 2.1
neemt minder ruimte in.

Alleen daarom, of ook om andere dingen?

Want mij gaat het meer om het vermogen, in letterlijke woorden hoe hard hij kan.

En vooral de bass speelt een belangrijke rol, en ik vond de G51 erg goed klinken qua bass, wat ik niet weet van de Z 2300.
Wat wel zo is is dat de Z2300 set iets duurder is.

Weet iemand waar ik die het goedkoopst kan halen?

Mvg

Laatst bewerkt:
hier kun je zien waar de z-2300 het goedkoopst is
en hier waar de g51 het goedkoopst is.

veel verschil is er dus niet.

Qua prijs niet inderdaad.

Enige mening welke boxen jullie zouden doen? Ik wil ze hoofdzakelijk gaan gebruiken voor muziek.

Mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan