nieuwe spellen draaien goed, oude niet spellen niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

emmerick

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2007
hoi,
ik misschien een beetje vreemde vraag !
namelijk:
erg veel nieuwe en mooie spellen zoals: ghost recon advanced warfighter, rainbowsix vegas etc etc doen het erg goed op mijn pc!

maar veel speel ndie een stuk minder nieuw en mooi zijn draaien vaak niet goed bijvoorbeeld: boiling point, the movies, elders scrolls 3!

dit ligt zeker niet aan toevallig dat the movies op ati kaarten draait ofzo want dit waren maar voorbeelden het is namelijk bij elk meer oud spel draait slegt en bijna alle nieuwe spellen draaien goed!

amd athlon 3200+
1000 mb ram
geforce 7600 gs

etc etc etc

ik vind dit heel vreemd !

Met slechter draaien bedoel ik :
veel sneller haperen bijvoorbeeld bij ghost recon advanced warfighter hapert hij in een heel groot gevecht met veel vijanden !
maar bijvoorbeeld een actie spel alleen dan oud: hapert alleen al als je een iets grotere straat in loopt !

alvast bedankt!

hoe bedoel je staat toch in op die site's ? ik begrijp het niet helemaal:confused:

ik heb deze pc kant en klaar bij dell gekocht dus dan denk ik dat de harde schijf goed staat toch?

maar wil je please nog even zeggen waar je kunt zien of de hardeschijf in DMA modus staat?

Als je op "leesvoer" klikt, zie je toch waar en hoe?:confused:
In aparaatbeheer dus, bij de ATA/ATAPI IDE controller, en dan de primaire of secundaire.

Overigens is dat alleen van toepassing bij IDE schijven, bij SATA schijven dien je bij apparaatbeheer bij die schijven te kijken hoe ze staan ingesteld.

dankje voor de info!

als ik op ID/ATA/ATAPI-CONTROLLERS druk komen daar onder 5 andere icoontjes te staan , dit zijn ze in volgorde:

-PRIMAIR IDE KANAAL

-PRIMAIR IDE KANAAL

-SECUDAIR IDE KANAAL

-SECUDAIR IDE KANAAL

-STANDAARD DUAL CHANNEL PCI IDE CONTROLLER

-STANDARD DUAL CHANNEL PCI IDE CONTROLLER

Dus het is niet of secundair of primair maar allebei! kun je iets met deze info? alvast bedankt!:D

Klopt geen .... van, maar bij de eigenschappen zie je pas of ze op DMA draaien.

Maak van al die controllers de installatie ongedaan, reboot, laat windows de drivers installeren, dat gaat automagisch, en reboot opnieuw en kijk of ze goed staan.

Lees toch maar weer even die link.

bedoel je die laatste 2 controllers of van alle 6?

maar ik heb nog een vraagje want wat is er niet goed aan dan? ik heb het zo van dell gekregen!

alvast bedankt!

ALLE primaire en secundare, de ATA/ATAPI IDE controller kun je niet werwijderen.

en de standard dual channel's ? (dat zijn die laatste 2) moet die ook weg?

maar voor dat ik dit doe zou ik toch graag willen weten waarom dit niet goed is want ik heb het zo van dell gekregen dus dan verwacht ik wel dat het goed is toch?

straks doe ik iets dat niet moet en dan is het al helemaal vervelend!

Leg je probleem voor bij Dell, antwoorden hier worden het toch niet vertrouwd.:thumb:

Succes ermee.

ik weet dat jullie hier verstand van hebben en ervaring mee hebben!

de reden waarom ik hier ben gekomen omdat ik al heel lang probeer hulp te krijgen van dell alleen zei draaien er steeds omheem (ik heb al heel veel keer gebeld etc etc)

dus ik vertrouw het wel alleen ik vind het vreemd dat ik dan een pc heb gekregen met zo'n vaag iets maarja....

ik doe het naartuurlijk wel alleen wil ik graag weten of ik die laatste 2 ook moet uninstaleren ? die standard dual channel's als (dat wil ik alleen weten) dan doe ik het gewoon ! dus please blijf nog ff helpen!:D

Zoals ik dat eerder vermelde gaat dat meestal niet, maar probeer het, kan geen kwaad.

hoi,
Toen ik bezig was met alle 6 de secundaire en primaire en standard dual channel's te uninstaleren moest ik na dat ik de 1e had verwijderd de pc opnieuw opstarten , dat had ik gedaan , toen hij was opgestart vond hij hem weer met hardware zoeken automatisch en instaleerde hem automatisch, toen ik terug ging naar het lijstje om de volgende te doen zag ik dat de 1e (die ik 1 minuut geleden opnieuw had geinstaleerd) er gewoon weer op dezelde plek met dezlefde naam tussen stond!

Ik neem aan dat het de bedoeling is dat hij verwijderd wordt of een andere naam krijgt als hij weer terug komt in het lijstje!

dus please vertel ff of dit goed is hoe ik het bij de eerste heb gedaan en zo door moet gaan of dat ik wat fout doe ofzo!

alvast bedankt!

Je dient maar 1 ATAPI/ATA IDE controller te hebben, 1 primaire en 1 secundaire controller, en bij de eigenschappen van die controllers dient de harde schijf op/in DMA modus te werken, ik heb daar nog steeds niets over gelezen.

Haal eerst bij Dell de juiste chipsetdrivers op en herinstalleer die.

Overigens wil het helemaal niet zeggen of dit de oorzaak is, je hebt op de eerste vraag nog geen antwoord gegeven, werkt de schijf in DMA modus of niet.

er staat bij eigenschappen DMA, indien beschikbaar dus ja ik denk dat hij in DMA draait

en ik heb de dell driver CD met alle drivers (en ik heb alle benodigde drivers samen met dell geinstaleerd )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan