Nieuwe SSD in laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dylan98

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2014
Hallo,

Ik heb een Samsung 850 Evo Series 1TB SSD gekocht.
Deze heb ik in mijn HP Envy 15-ko46nd (laptop) gebouwd d.m.v een hddcaddy van hddcaddy.nl
De SSD zit nu dus op de plaats van de optische drive.
Bij de SSD was clone software bijgeleverd om de bestaande HDD te clonen naar de SSD.
Als ik deze software gebruik kan ik de orginele harde schijf clonen.
Dit werkt allemaal naar behoren, maar ik kan niet booten vanaf de SSD.
Op een ander forum werd al gezegd dat clonen van hdd naar ssd in de praktijk vaak niet werkt en een schone installatie beter is.
Als ik een schone installatie wil doen van Windows 7 en de setup start vanuit Windows 10 krijg ik een foutmelding.
Ik wilde het daarom proberen door de setup te booten vanaf een USB-stick maar mijn USB sticks krijg ik niet bootable.
Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Het uiteindelijke doel is dat mijn besturingssysteem en meest gebruikte programma's op de SSD komen te staan en de minder gebruikte programma's en alle bestanden moeten op de hdd komen te staan.

Booten met alleen de SSD erin of de boot volgorde eerst aanpassen in de bios wil niet?
Klonen wil ook hoor en na een upgrade kun je ook een schone install uitvoeren, wat je wil.

Bootvolgorde staat goed ingesteld in de bios.
Weet u een goede gratis tool om mee te kunnen klonen?
Met de bijgeleverde kloon tool van Samsung wilt het niet lukken.

Schermopname (75).png
Als ik hier op alles verwijderen klik, verwijderd windows dan alles van alle schijven? of alleen van de schijf waar windows op draait?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan