Nieuwe start maken maar hoe

Status
Niet open voor verdere reacties.

tieske123

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Ik wil windows xp media center opnieuw op mijn laptop gaan installeren omdat ik toch veel problemen heb nu.
Maar hoe kan ik dit aanpakken. Ik heb een recovery dvd erbij zitten maar die begint meteen met installeren als ik hem er in doe.

Ik wil het liefst mijn hele harddisk geformateerd hebben en als het kan ook nog mijn partities eraf hebben en opnieuw aanmaken.
Heb geen dos diskettes of diskdrive voor het fdisk commando te kunnen uitvoeren.

Hoe kan ik dit nu bewerkstelligen?

Je weet 100% zeker dat er niet een schermpje voorbijflitst waarin je het geheel even kunt stoppen?

nee helaas hij zet de recovery gewoon terug over de oude windows versie heen
Wil toch echt eerst de boel vanaf de grond af aan opnieuw doen.

Er is wel een mogelijkheid, alleen die kost je wel wat energie / tijd. Als je dat ervoor over hebt..........?

Eerst nog 1 vraag voordat ik losbrand: (scheelt mij extra typwerk ;) ) :

ik vermoed dat er geen verborgen partitie op de laptop aaanwezig is (ivm het aanwezig zijn van een recovery disk) Klopt dit?

geen idee.. toen ik de laptop gekregen heb ging die installeren en daarna heeft ie vanzelf een backup dvd gemaakt.
Deze backup dvd kan ik nu gebruiken om de boel opnieuw te installeren
Of er een verborgen partitie op zt denk ik niet. Er zit immers een nieuwe harddisk in ( 3 maanden oud) van 260 gig. En daar stond standaard ook helemaal niks op dus ik vermoed dat er geen partitie op staat met verborgen dingen

Je zou het kunnen controleren door naar computerbeheer te gaan in het configuratiescherm. Laat ik er nu maar even vanuit gaan dat er geen verborgen partitie is.

Het enige wat je dan hoeft te doen is bij iemand een willekeurige CD van Windows XP of whatever te lenen en daarmee op te starten. In één van de allereerste schermpjes krijg je de mogelijkheid om te formatteren. Aangezien je geen key hebt van die "willekeurige" Windows CD, breek je na het formatteren de installatie af.

Daarna je eigen CD erin en dat zou het moeten zijn.

Laatst bewerkt:
ok kijk eens aan ik heb nog een andere windows xp cd 1e versie ofzo en die formateert inderdaad eerst

Dat is een goede ga ik straks even doen

Thanx

Zit er wél een verborgen partitie op het ding dan loop je het risico dat je al je drivers voor hardeware kwijt raakt. Da's vervelend maar niet onoverkomelijk, je zal ze dan na de herinstallatie met je eigen CD allemaal op het w w w bij elkaar moeten sprokkelen. Met een beetje mazzel heeft de laptopfabrikant een verzamelmapje op de site waar je ze vandaan kunt plukken, anders wordt het idd. sprokkelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan