Nieuwe StudioMicrofoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

aymar

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2011
Hallo!

Ik ben opzoek naar een studiomicrofoon, die gewoon past via een geluidJack ding <<<< xd?
Alleen ik heb daar geen verstand van, dus vraag ik het aan jullie.
Ik heb geen budget maar het moet niet te duur wezen, ik wil het gebruiken om radio te maken dus geen tracks ofzo!
het moet een redelijke wezen ! :)

m.v.g. Aymar

Hallo Aymar.

Ik heb zelf verschillende microfoons gehad (ik heb een home-studio), en als ik zou was voor jouw studiogebruik een condensator-microfoon nemen. Dit zegt je waarschijnlijk niks, maar deze geven over het algemeen een iets warmer geluid. Maar aangezien deze microfoons allemaal een 48v voeding vanuit een mixer nodig hebben, kom je automatisch op een USB microfoon uit.

Zelf heb ik de Behringer C-1U een hele tijd gehad. Deze klinkt prima voor als je net begint, en is niet duur. Wel adviseer ik je om er een pop-filter en een (tafel)statief erbij te kopen. Het popfilter omdat deze microfoon erg gevoelig is en een (tafel)statief omdat het geen handheld microfoon is.

Toch adviseer ik voor radiomaken wel een mixertje, omdat je dan directe monitoring hebt en je ook nog muziek kan inmixen van je computer en/of Ipod/telefoon/mp3.

Gr. Lars

Laatst bewerkt:
Mooi, maar wat zou jij dan aanraden voor een 'mixertje'

Om goed te kunnen adviseren zou ik graag willen weten hoeveel apparaten er op aangesloten moeten kunnen worden (Computers, mp3 spelers, ipods, muziekinstrumenten etc.) Hoeveel microfoons erop moeten kunnen (Ik raad je aan om sowieso 2 microfooningangen te doen). En ook nog of het een USB mixer moet zijn (ook dit raad ik aan omdat dat de beste kwaliteit levert).

1 computer, mischien een telefoon? Om mensen te bellen. En via de telefoon muziek af te spelen, geen ipod/muziek instrumenten, je raad 2 microfoonss aan dus 2 :), ja een usb mixer