Nieuwe StudioMicrofoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

aymar

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2011
Hallo!

Ik ben opzoek naar een studiomicrofoon, die gewoon past via een geluidJack ding <<<< xd?
Alleen ik heb daar geen verstand van, dus vraag ik het aan jullie.
Ik heb geen budget maar het moet niet te duur wezen, ik wil het gebruiken om radio te maken dus geen tracks ofzo!
het moet een redelijke wezen ! :)

m.v.g. Aymar

Hallo Aymar.

Ik heb zelf verschillende microfoons gehad (ik heb een home-studio), en als ik zou was voor jouw studiogebruik een condensator-microfoon nemen. Dit zegt je waarschijnlijk niks, maar deze geven over het algemeen een iets warmer geluid. Maar aangezien deze microfoons allemaal een 48v voeding vanuit een mixer nodig hebben, kom je automatisch op een USB microfoon uit.

Zelf heb ik de Behringer C-1U een hele tijd gehad. Deze klinkt prima voor als je net begint, en is niet duur. Wel adviseer ik je om er een pop-filter en een (tafel)statief erbij te kopen. Het popfilter omdat deze microfoon erg gevoelig is en een (tafel)statief omdat het geen handheld microfoon is.

Toch adviseer ik voor radiomaken wel een mixertje, omdat je dan directe monitoring hebt en je ook nog muziek kan inmixen van je computer en/of Ipod/telefoon/mp3.

Gr. Lars

Laatst bewerkt:
Mooi, maar wat zou jij dan aanraden voor een 'mixertje'

Om goed te kunnen adviseren zou ik graag willen weten hoeveel apparaten er op aangesloten moeten kunnen worden (Computers, mp3 spelers, ipods, muziekinstrumenten etc.) Hoeveel microfoons erop moeten kunnen (Ik raad je aan om sowieso 2 microfooningangen te doen). En ook nog of het een USB mixer moet zijn (ook dit raad ik aan omdat dat de beste kwaliteit levert).

1 computer, mischien een telefoon? Om mensen te bellen. En via de telefoon muziek af te spelen, geen ipod/muziek instrumenten, je raad 2 microfoonss aan dus 2 :), ja een usb mixer

Als je nog even geduld hebt adviseer ik deze mixer: Klikerdeklik. Deze mixer komt waarschijnlijk rond de 10e van september uit, en gaar waarschijnlijk rond de 95 euro kosten. Deze mixer heeft ook nog leuke effecten aan boord.

Als je niet wil wachten adviseer ik deze mixer. Ik heb zelf z'n grotere broer, en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Deze mixer heeft helaas geen effecten.

Als je dat te duur vind adviseer ik deze mixer. Deze heeft geen effecten of usb, maar je kan deze gewoon op de line/microfoon ingang van je pc aansluiten.

Qua microfoon zou ik dan deze, deze, of deze adviseren. De microfoons worden van links naar rechts steeds beter. Ze zijn allemaal goed als instapmodel (ik heb ze alle 3 gehad), maar zoals bij bijna alles geld "Goedkoop is duurkoop".

Ik neem aan dat je zelf de bekabeling wel weet uit te vogelen, maar zoniet help ik je graag!

Waarom condensator en geen dynamisch (zeker voor jou doeleind, spraak).
Minder kwetsbaar en omgevingsgeluid gevoelig.
Verder makelijker aan te sluiten. (Geen phantoom voeding nodig.)

Laatst bewerkt:
Natuurlijk kan dynamisch ook. Maar nog steeds vind ik (persoonlijk) de condenser instapmodellen beter klinken. Ook is een mixer gewoon een must voor radio studio's. En als je dan direct een beetje een redelijk mixertje neemt met fantoomvoeding, usb en een paar effecten, kan je later ook mooi uitbouwen. En omdat hij (neem ik aan) niet in z'n woonkamer met tv aan radio gaat maken heeft hij ook weinig last van achtergrondgeluid.

Dit is natuurlijk allemaal naar mijn mening, maar de TS moet uiteindelijk toch beslissen wat hij zelf wil. (:

Ik doe het voor internetradio op mijn zolder, heb jij dan nog een andere suggestie voor een mixertjr/condenser?

Dan zouden die suggesties die ik gemaakt heb het goed moeten doen... Of had je wat anders in gedachten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan