Nieuwe switch geplaatst

R4D4

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Berichten
55
Ik heb een aantal weken geleden een nieuwe switch in mijn netwerk geplaatst (de vorige was kapot gegaan). Het is de Netgear Prosafe GS108.
Echter ondervind ik sindsdien wel wat problemen met de apparatuur die erop aangesloten zit, namelijk:


TV: als ik Netflix/Videoland opstart gaat dit trager dan voorheen.


Ikea Tradfri hub: werkt ook niet meer zoals voorheen.

Hiermee ondervind ik de meeste problemen. Wij hebben 1 iPad en 3 iPhones die wij gebruiken voor het bedienen van de verlichting.
Voorheen, en zoals ik het graag wil, had ik de Tradfri-hub gekoppeld aan de iPad. Via de Ikea-app deze op zijn beurt weer gekoppeld aan Apple Home. Via Apple Home kon ik dan de 3 iPhones uitnodigen (via onze e-mailadressen die eraan gekoppeld zijn). En konden we op alle devises via Apple Home de verlichting bedienen.

Nu lukt dit dus niet meer. Ik kan op de iPad de eerste stappen volgen en dan werkt alles prima. Echter het uitnodigen van andere lukt niet.
Als ik het eerst via een iPhone doe dan werkt het ook alleen op die iPhone. Kan dan ook verder niemand uitnodigen.
Op alle devises afzonderlijk de Tradfri-app installeren en koppelen aan Apple Home werkt ook niet. Alleen de laatst ingestelde iPhone werkt dan.

Enige wat ik kan bedenken waar het probleem zou kunnen zitten is die switch.

Heb hem al een keer los gegooid en de KPN-router (en glasvezel kastje) gereset. Vervolgens de switch aangesloten en alles 1 voor 1 er weer ingestopt. Maar dit heeft niet geholpen.
Tevens de software op de devises gecontroleerd op de laatste versie.

Maar daar houd mijn kennis ver op….


Iemand ideeën/tips??
 
Laatst bewerkt:
Gezien de omschrijving en het feit dat het een unmanaged switch betreft, lijkt het niet heel waarschijnlijk dat de switch de oorzaak is.

Controleer eens of je de netwerkbekaling correct hebt aangesloten. Meer specifiek, of je niet ergens een lus in je netwerk hebt gemaakt.
 
Probeer eens een switch welke IGMP snooping ondersteunt ..
 
 
Misschien heb je hier wat aan:
 
Ik zou in de eerste plaats de kabel tussen kpn router en switch nakijken of deze niet ergens de boel verziekt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan