nieuwe Symbolen in word weergeven op andere PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

winnetou50

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Alweer een HELPkreet. Een 4 tal weken geleden kon ik met jullie hulp een 25 tal persoonlijke teken aanmaken (via editor voor persoonlijke tekens). Dit heeft mijn echtgenote een pak extern teken en plakerk bespaart. Nu komt natuurlijk het volgende probleem. Wanneer het document geopend wordt op een andere PC zijn de gemaakte tekens alleen maar vierkantjes. Gezien ze haar bestanden regelmatig uitwisseld met collega's is dit heel vervelend voor haar. Kan er mijiemand helpen omdit probleem op te lossen?????

met dank

Winnetou50

Hoi,

Probeer het volgende in een geopend document, waar betreffende symbolen zijn ingevoegd:

Menu: Extra > Opties; tabblad Opslaan

En zet een vinkje bij: 'True type-lettertypen insluiten'

Zie bijlage

Bijlagen

• Example.JPG
    Example.JPG
    51,6 KB · Weergaven: 65
alvast bedankt voor de snelle hulp maar in OFFICE 2007 vind ik niet direct de knop extra en dergelijke terug maar ik blijf zoeken hoor

bedankt

Winnetou

Laatst bewerkt:
Ok,

Beter als je dat er een volgende keer direct bij vermeldt .....

- Officeknop rechtsboven als je Word hebt gestart
- In het venster aan de onderkant 'Opties voor Word'
- In het menu links 'Opslaan'

... (zie bijlage)

Bijlagen

• example.jpg
    example.jpg
    79,3 KB · Weergaven: 59
sorry dat mijn booodschap niet volledig was. Dit heb ik hier in office2007 aangevinkt maat wanneer ik het bestand open op mijn andere PC (office2003)krijg ik waar de tekens staan alleen witte vierkantjes.

Winnetou

Weet niet of je me goed begrijpt.

Open het bestand met de eigen symbolen op de pc waar het wél goed gaat.
Verander hier de zojuist genoemde instellingen. Het kan ook zijn dat je eerst Word moet afsluiten en opnieuw opstarten om de wijzigingen in de manier waarop documenten moeten worden opgeslagen (namelijk mét het insluiten van de gebruikte lettertypes) van kracht wordt.
Sla het bestand opnieuw op, door bijvoorbeeld één teken te wijzigen (het bestand is dan n.l. veranderd)

Open dit bestand nu op een andere pc ......

P.s.: Schakel deze functie alleen in indien noodzakelijk (zoals in je voorbeeld). Het gevolg is namelijk dat - wanneer je dit tot een algemene instelling maakt voor alle documenten - de omvang van de documenten onnodig aanmerkenlijk in omvang toenemen. Dit heeft te maken met het feit dat in de regel de gebruikte lettertypes veelal ook op andere pc's aanwezig zijn en ze dus NIET ingesloten hoeven worden bij het betreffende document.

Laatst bewerkt:
Amaai wat gaat de hulp snel zeg.

Ik heb je wel goed begrepen, heb de instellingen veranderd (lettertypen in het bestaan insluiten heb ik aangevinkt, het bestand een andere naam gegeven maar de witte vierkantjes zijn er terug.

Heb je létterlijk gedaan wat ik hiervoor aangaf?

Zo ja, dan is er mogelijk nog één oplossing.
Namelijk de eigen symbolen mét het bestand op de pc's zetten waar het goed moet gaan functioneren.

Ik heb het inderdaad gedaan zoals jij mij hebt voorgesteld. Bedoel je dan dat ik het bestand van "speciale tekens" moet kopieren van mijn laptop naar de PC waar het bestand ook moet op geopend worden??? Zal dan weer geconfronteerd worden met het verschil tussen XP en VISTA zeker:

:confused:

Laatst bewerkt:
het is blijkbaar een probleempje die maar niet wordt opgelost.

jammer

Winnetou

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan