• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nieuwe tabbladen meenemen in formules

Status
Niet open voor verdere reacties.

brecat

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2007
Hoi,

Ik maak in excel per klant een tabblad aan om per product de gevraagde orders bij te houden. Op het eerste tabblad houd ik een overzicht van het totaal. Dus daar maak ik een som van alle tabbladen. Dit is niet moeilijk door gewoon een formule te gebruiken.

Het probleem zit ergens anders. Is er een kans om in het eerste tabblad de totalen te krijgen, en in zodanige vorm dat als ik er tabbladen(klanten) aan toevoeg hij dit meteen meeneemt in het totaal?

Dankjewel alvast voor wie me hierbij kan helpen.

Brecat

Dat kan op een vrij eenvoudige wijze.
De volgende formule telt alle getallen op van cel b13 uit de tabbladen Begin en Eind. De naam is niet belangrijk maar maakt het wel duidelijker, hoop ik.

Dus ik heb hier tabbladen aangemaakt met o.a. de naam Begin en Eind.
Als ik nu een tabblad aanmaak en ik plaats deze tussen de tabbladen begin en eind dan telt de formule ook van dat tabblad B13 mee:thumb::thumb:

Code:
=SOM(Begin:Eind!B13)

Dag Gerard,

Heyla,

Enorm bedankt! Ik wist niet dat het zo simpel was.

Dankjewel!

Brecat

Dat kan op een vrij eenvoudige wijze.
De volgende formule telt alle getallen op van cel b13 uit de tabbladen Begin en Eind. De naam is niet belangrijk maar maakt het wel duidelijker, hoop ik.

Dus ik heb hier tabbladen aangemaakt met o.a. de naam Begin en Eind.
Als ik nu een tabblad aanmaak en ik plaats deze tussen de tabbladen begin en eind dan telt de formule ook van dat tabblad B13 mee:thumb::thumb:

Code:
=SOM(Begin:Eind!B13)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan