Nieuwe telefoon voor onbeperkt internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cheesypoof

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2009
Hallo,
ik ben nu toch eindelijk de overweging aan het maken om een smartphone aan te gaan schaffen, maar aangezien ik mijn budget niet voor het grootste deel aan een telefoon wil besteden en niet aan maandelijkse bel/sms kosten wil zitten dacht ik aan het volgende:
ik bel eigenlijk nooit, alleen maar smsjes (ca 100-150 in de maand, weet het niet precies zeker maar daar ga ik vanuit), als ik onbeperkt internet heb zal dit in ieder geval verminderen aangezien veel van mijn vrienden dat ook hebben en Whatsapp/Ping gebruiken. Dan koop ik een los toestel met een prepaid abo van ofwel
-Vodafone prepaid met daarmee BloX voor internet, of
-Ben prepaid met daarmee een internet maandbundel
Qua prijs maakt dat niet zoveel verschil, ik kan alleen niet vinden of het nou onbeperkt internet is.

Kan iemand hieruit de voordeligste halen, of heeft iemand misschien een voordeligere oplossing?
Alvast bedankt

ps: suggesties voor goeie smartphones van tussen de 150-250 euro zijn ook welkom

tsja smsen kost bij een prepaid toestel zon 10 cent per sms. stuur je er 150 ben je dus 15 euro de maand kwijt alleen al aan smsen. moet je er nog internet bijnemen ben sowieso over de 20 euro kwijt en heb je nog geen toestel...

kijk je daarnaast naar een abbonement: http://www.vodafone.nl/shop/telefoon/telefoons/cat16170003/htc-wildfire-s-white/sku51910022/
heb je een telefoon, bellen, smsen en web voor 15 euro de maand (moet je wel rekening houden dat hier misschien nog enkele euros bijkomen aan btw of wat dan ook, dus ga uit van 20 de maand. ben je toch veel goedkoper uit?

Maar dan zit ik dus weer twee jaar vast aan zo'n abo en dat is wat ik niet wil, heb het al een keer gehad en ik vond het maar niks, geef mij dan maar prepaid dan kan ik zelf bepalen hoeveel geld ik per maand betaal. En die 150 zou ook goed 100 kunnen zijn hoor, ik weet wel dat ik niet elke maand voor 10 euro opwaardeer maar soms is het wat meer, soms wat minder. Zie ook mijn punt over whatsapp/ping, dat haalt het sms-gehalte ook ver omlaag aangezien misschien wel de helft van de mensen waar ik mee sms dit nu standaard gebruiken.

WhatsApp haalt je smsjes omlaag maar daardoor schieten de kosten voor internet omhoog!
Onbeperkt internet? Daar kies je zelf voor als je voor prepaid gaat. Je hebt dan internet zolang jij er geld op zet(0,75 euro voor 15 Minuten, of € 14,50 per maand voor max 1 Gb per maand.(Via Vodafone gekeken.)).

ja ik heb ook via vodafone gekeken en sms is daar 9 cent, dus met 100 smsen zit je op 23.50 de maand zonder telefoon. het is maar wat je wilt maar ik denk dat dit de goedkoopste optie zal zijn, ook al is dit stukken duurder dan een abbo...

ja ik heb ook via vodafone gekeken en sms is daar 9 cent, dus met 100 smsen zit je op 23.50 de maand zonder telefoon. het is maar wat je wilt maar ik denk dat dit de goedkoopste optie zal zijn, ook al is dit stukken duurder dan een abbo...

Je hebt gelijk, een Ben Sim-Only abonnement met daarbij de "internet altijd" bundel bijvoorbeeld is inderdaad al goedkoper dan prepaid :)

moet je inderdaad wel kijken of je daar niet lang aan vast zit, bij vodafone kan je volgens mij alleen per 1-2 jaar afsluiten

zit ook te denken aan een abonnement van MTV Mobile,

MTV Pack 32,50
1-jarig voor 16,25 in de maand: 180 min / 90 sms en onbeperkt internet (FUP), daarbij kan ik nog mijn aantal smsjes per maand verdubbelen door 1 euro in de maand meer te betalen.
Iemand ervaring hier met MTV Mobile?

-edit
het is maar 3 maanden 16,25, de andere 9 32,50

Laatst bewerkt:
Voor een sim-only abonnement kun je kijken op: www.simpel.nl
Hiervoor moet je nog wel een telefoon zelf aanschaffen. Maar in verhouding is dit goedkoper dan 1 of 2 jaar abonnementen met een telefoon.

Maar even terug komen op je 'onbeperkt internet'. Dit bestaat niet in Nederland. Steeds meer providers stellen hun data limit omlaag.
Hoeveel en wat ga je vooral doen met het internet op je mobiel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan