Nieuwe TFT LCD monitoren aanschaffen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

crash

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2001
Ik ben opzoek naar twee TFT LCD monitoren, maar er is momenteel zoveel keus. De monitoren komen op 1 pc naast elkaar, dus de omlijsting zo smal mogelijk. Ik mag graag gamen, een redelijk response tijd is wenselijk. M'n videokaart (XFX 6800Xtreme 256MB) heeft dual DVI-out. Gezien m'n Casemod en de rest van de accessoires, de monitor zoveel mogelijk zwart van kleur.

Budget ligt rond de €250,- per monitor.

PS ik gebruik nu een 19" en 17" inch CRT. Ik kijk naar een 19" of 20" inch formaat. Twee keer breedbeeld lijkt me wat teveel, dus een 4:3 verhouding lijkt me beter.

weer zo'n welles nietes vraag
ik ben erg tevreden met samsung,heb er een aantal,nooit problemen mee

Tja, dan krijg alle ervaringen van diverse merken te zien, weet niet of je daar nu mee wat opschiet.:confused:

Zelf een Samsung 940BF, tevreden met snelheid, ontevreden met scrollen en een lage helderheid en contrast, oeps, toch een ervaring.:)

Heb ze van Eizo gezien, daar lik je je vingers bij af, maar dat is een heel ander prijs segment en van het type S-PVA, terwijl die in de lagere prijsklasse van het type TN zijn.

Zelf kijken bij b.v. de Mediamarkt, krijg je een aardige indruk.

Hier nog een ardig stukje van een collega site.

Laatst bewerkt:
Heb ze van Eizo gezien, daar lik je je vingers bij af, maar dat is een heel ander prijs segment en van het type MVA, terwijl die in de lagere prijsklasse van het type TN zijn.

Zelf kijken bij b.v. de Mediamarkt, krijg je een aardige indruk.

Het jammere is dat ze in bijna geen enkele winkel een monitor verkopen met een MVA/PVA panel erin. Dus moeilijk vergelijken
Mensen zouden deze toch niet kopen doordat de prijs aanzienlijk hoger ligt.
Zelf in het bezit van een Samsung Syncmaster 215TW gekalibreerd met een Spyder2.
Maar tja, fotografie is dan ook mijn hobby.

Wil je een monitor voor te gamen neem dan een monitor met een TN panel, wil je kleurechtheid, neem dan een monitor met een S-PVA/ MVA panel erin.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan