Nieuwe TomTom XL werkt niet (kaarten)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piet Probleem

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 apr 2008
HELP!! HELP!!
Wie kan mij helpen? Heb vanavond nieuwe Tom Tom XL (via internet besteld) thuis ontvangen. Hij werkt echter niet. Ik krijg steeds de melding "Geen kaarten gevonden". Wat is er aan de hand? Het apparaat wordt toch inclusief kaart geleverd neem ik aan? Op de doos staat "Pre-instaled map of Western Eurpoe". Ik wordt zo langzamerhand helemaal gek, waarom doet hij het niet? Of moet ik nog meer geld uitgeven aan de aankoop van een kaart??

Standaard wordt er inderdaad een kaart meegeleverd.

Reset de TomTom eens misschien dat het iets oplost
http://www.tomtom.com/lib/doc/onexl/refman/ONE_XL_NL.pdf Onderop pag 3

Verbind de TomTom eens met de PC en dan kun je via de Windows Verkenner er naar toe bladeren. Controleer of je een map tegenkomt genaamd Western-Europe of iets wat daar op lijkt. Kan ook zijn dat er een andere map staat met de naam Benelux.

Als een geen folder staat die ongeveer zo heet dan is de kans groot dat er geen kaart op staat wat vreemd is. Je zou dan bijna zeggen dat je een gebruikte versie hebt gekregen en dat de voorganger de kaart heeft verwijderd. Ik zou dan in iedergeval contact op nemen met de winkel waar je hem gekocht hebt.

Wat je ook nog kunt proberen is om TomTom home te installeren.
Je hebt namelijk laatste kaart garantie en als je verbinding hebt kun je via het hoofdmenu kiezen voor laaste kaartgarantie. Je kunt dan binnen 30 dagen na aankoop de laatste versie van de kaart gratis downloaden. Weet zo niet waar de optie precies staat maar als je even bovenin de menubalk van tomtom home doorloopt kom je hem vanzelf tegen.

Je moet de TomTom dan wel nieuw hebben gekocht en niet 2de hands want dan werkt die optie niet.

Laatst bewerkt:
Volgens mij werkt het al.

Super dank je. Snel gereageerd. Dit was mijn eerste vraag ooit die ik op een forum plaatste, dus dat gaat lekker. Ik heb vanochtend weer de Tom Tom aangedaan. Echter nu zonder de 2 GB SD card die ik bij Conrad had besteld en die ik er gisteren meteen ingedaan had. En tada; nu werkt hij wel. Schijnbaar zoekt de Tom Tom als er een SD-kaart in zit op deze SD-kaart naar een kaart. En die SD-card die ik bij Conrad heb gekocht is natuurlijk leeg. Jammer dat dat nergens vermeld wordt, heeft me gisterenavond wel een aantal uurtjes gekost en een heleboel frustaties (en dan druk ik mij wel erg zwak uit).

Standaard wordt er inderdaad een kaart meegeleverd.

Reset de TomTom eens misschien dat het iets oplost
http://www.tomtom.com/lib/doc/onexl/refman/ONE_XL_NL.pdf Onderop pag 3

Verbind de TomTom eens met de PC en dan kun je via de Windows Verkenner er naar toe bladeren. Controleer of je een map tegenkomt genaamd Western-Europe of iets wat daar op lijkt. Kan ook zijn dat er een andere map staat met de naam Benelux.

Als een geen folder staat die ongeveer zo heet dan is de kans groot dat er geen kaart op staat wat vreemd is. Je zou dan bijna zeggen dat je een gebruikte versie hebt gekregen en dat de voorganger de kaart heeft verwijderd. Ik zou dan in iedergeval contact op nemen met de winkel waar je hem gekocht hebt.

Wat je ook nog kunt proberen is om TomTom home te installeren.
Je hebt namelijk laatste kaart garantie en als je verbinding hebt kun je via het hoofdmenu kiezen voor laaste kaartgarantie. Je kunt dan binnen 30 dagen na aankoop de laatste versie van de kaart gratis downloaden. Weet zo niet waar de optie precies staat maar als je even bovenin de menubalk van tomtom home doorloopt kom je hem vanzelf tegen.

Je moet de TomTom dan wel nieuw hebben gekocht en niet 2de hands want dan werkt die optie niet.

Mooi dat hij weer werkt.

De laatste kaartgarantie kun je nog even controleren. Mocht je niet de laaste kaartversie hebben dan mag je binnen 30 dagen gratis de laaste kaart downloaden. Zeker het proberen waard want het kan zijn dat de TomTom lange tijd in het magazijn van een winkel heeft gelegen en je dus niet de laatste versie gebruikt. Na de 30 dagen moet je een nieuwe kaart zelf kopen.

Heb het even voor je nagekeken en de stappen zijn.

Start TomTom Home
Kies uit het menu voor Extra
Kies voor Gebruik meest actuele kaart verzekerd

Dank je; ik heb het even nagekeken zoals aangegeven. Ik had gisteren vandaag overigens weer wat problemen met mijn TomTom XL. Het geluid werkte niet meer, terwijl de instellingen wel goed waren (geluid aan en voldoende volume). Na 3 keer resetten (waarvan de laatste keer wat langer) met een speld werkte het apparaat weer. Hopen dat het niet weer gebeurd. Ik vind overigens de kwaliteit van de batterij wel errug mager; hij is heel snel leeg. Voor een aparaat van dit kaliber (merk en prijsklasse), is dit wel heel erg aan de magere kant. Verder werkt de navigatie perfect, hebben dit weekend 300 km gereden.

Mooi dat hij weer werkt.

De laatste kaartgarantie kun je nog even controleren. Mocht je niet de laaste kaartversie hebben dan mag je binnen 30 dagen gratis de laaste kaart downloaden. Zeker het proberen waard want het kan zijn dat de TomTom lange tijd in het magazijn van een winkel heeft gelegen en je dus niet de laatste versie gebruikt. Na de 30 dagen moet je een nieuwe kaart zelf kopen.

Heb het even voor je nagekeken en de stappen zijn.

Start TomTom Home
Kies uit het menu voor Extra
Kies voor Gebruik meest actuele kaart verzekerd

Batterij gaat gem 2-3 uur mee zonder opladen. Deze navigatie is ook meer bedoelt voor gebruik in de auto en daar kun je hem constant opladen dus dat moet geen probleem zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan