Nieuwe upgrade ....nu de vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnsw

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Hallo Allemaal.

Ik heb sinds enkele dagen een upgrade in gebruik,
Namelijk

Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H m-ATX.
AMD phenom II X4 3.2 GHz
4 Gb DDR3

Windows 7 (64 bit)

Tevens gebruik ik de Nvidia Gforce 9800 GT als video kaart.

Mijn eerste vraag is of het mogelijk is om deze video kaart samen in te zetten met mijn moederbord door de Crossfire hybrid functie.
Ik kan namelijk niet echt een duidelijk antwoord vinden over mijn 9800 GT op het internet.
Mijn moederbord ondersteund het wel.

Ik merk echter dat mijn CPU veel warmer blijkt te worden dan mijn oude bij het zelfde gebruik. Dit vind ik erg vreemd aangezien mijn nieuwe meer moet kunnen met minder moeite zeg maar.
Iemand een idee wat er niet goed kan zijn ( als er uberhaud iets niet goed is ).
Als het normaal is dat deze warmer word dan mijn oude (Hiervoor had ik een AMD dual core 2.4 GHz. op XP.) Wat is dan de beste oplossing? Koeling, pasta etc?

Verder had ik de vraag of iemand mischien nog wat links heeft naar goede site's met tips om Window's 7 64 bit te tweaken.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden ;-)

Crossfire is voor Ati kaarten, SLI is voor Nvidia kaarten, het antwoord luidt dus nee, dat gaat met de 9800 niet lukken.
Wat de temperatuur betreft: als jij het e.e.a. hebt geïnstalleerd zoals de fabrikant voorschrijft, dan is er niets aan de hand.
Tips over het tweaken: Klik

Laatst bewerkt:
Hallo gast0225.

Bedankt voor je snelle reactie.

ATI / SLI tja je moet het maar net weten ;p

Wat betreft de temperatuur, 100% overtuigt ben ik niet van mijn eigen kunde mbt het instaleren maar het kan haast niet fout gaan lijkt mij.
De vraag is echter kan het zijn dat de nieuwe CPU welke sneller en sterker is veel warmer word dan mijn oude terwijl ik dezelfde handelingen vericht?
De kast die ik gebruik is nog het zelfde en ik merk dat zodra ik de kast open maak dit een zeer groot verschil maakt.

En bedankt voor de tips ;p

Bijgevoegd bestand laat de temperatuur van mijn CPU zien via PC wizard.

Dit is na een 20 min durende game sessie.

52.8 was geloof ik het hoogst.

Mijn CPU koeler fan klinkt als een vliegtuig.

Geen idee of dit goed is of juist niet.
Zo niet wat moet ik doen nieuwe koeler of een extra fan ?!

Graag advies.

Bijlagen

• CPU temp.PNG
    CPU temp.PNG
    4,8 KB · Weergaven: 31
De temperaturen zijn niet zorgwekkend.
Een koeler die klinkt als een vliegtuig is dat, naar mijn persoonlijke mening, wel.
Zelf zou ik dan opzoek gaan naar een andere.
Zie hier voor info over goede koelers.

Heb een corsair hydro 50 gekocht super spul :thumb:

Alvast aan de toekomst gedacht zeker een goeie investering.

Muis stil en 35 graden 100% stress

Ik word al warmer wanneer ik 100% in de stress zit.............................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan