Nieuwe upgrade werkt niet en leverancier werkt niet mee! Wie kan me dan helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sunnyboy

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2009
Berichten
6
:shocked:
In mei 2013 kreeg ik problemen met mijn oude PC, dus contact opgenomen met Alternate, waar die PC was gekocht om daar een upgrade te kopen.
Bij de standaard aangeboden upgrades was niet een voor mij bruikbare, daarom heeft de verkoper een andere mogelijkheid gezocht. M.b.v. die verkoper uitgekomen op een moederbord van MSI: B75A-G41, processor: Intel Core i3-3225 “Ivy Bridge” en 2 geheugen kaarten: D3 8GB 1333-999 K2KVR.
Van de verkoper kreeg ik de verzekering dat alles bij elkaar kan en goed zal werken. M.a.w. dat het geheel een goede conformiteit heeft.
Tevens heb ik daarbij Windows 8 gekocht en wel de 64 bit versie. De verkoper vertelde mij dat ik daar geen spijt van zou krijgen en dat al mijn apparatuur en software daar uitstekend mee zou werken. Voor alles zouden drivers zijn te vinden welke de apparatuur e.d. geschikt zou maken voor Windows 8. (Het is mij inmiddels gebleken dat diverse van mijn apparaten en software niet werken met Windows 8 en heb daarvoor geen correcte drivers kunnen vinden!)

Na ontvangst van de gekochte onderdelen heb ik mijn oude P.C. ontmanteld, om de oude behuizing te gaan gebruiken voor de nieuwe onderdelen en daarop Window 8 te gaan installeren.

Voor het precies beschrijven wat er allemaal is gebeurd heb ik meerder A-4tjes nodig, dat doe ik hier maar niet, maar indien nodig heb van alles wat er is gebeurd wel geschriften en / of copieën.

Meer in het kort kan ik zeggen dat nadat ik het systeem aan het draaien had gekregen zich allerlei problemen voordeden, zoals het niet werken van de muis, het niet in de bios-setup kunnen komen, het niet herkennen van de tweede vaste schijf, het niet willen opstarten vanaf de tweede harde schijf, en nog veel meer.

Ik heb allerlei mogelijkheden en / of instellingen geprobeerd, zoals met één vaste schijf, met twee vaste schijven. De vaste schijven op een andere SATA poort aangesloten.
Ook heb ik om uit te sluiten dat het aan de power unit lag een nieuwe power unit in de behuizing gemonteerd.

Het is wel eens voorgekomen dat alles werkte, maar dan gebeurden bij het opnieuw opstarten de volgende ochtend weer onverklaarbare zaken, welke niet normaal zijn en / of welke dingen juist zouden moeten werken en het weer niet deden.

Ik heb uiteindelijk elke verandering / aanpassing stap voor stap genoteerd om daarmee Alternate een goed inzicht te geven in de problemen.

Alles bij elkaar kreeg ik het idee dat iets in / of met het moederbord niet klopte. Het moet bijvoorbeeld m.i. toch mogelijk zijn om onder alle omstandigheden in de bios-setup te kunnen komen! Dit ook telefonisch geopperd aan de Alternate medewerker toen ik de klachten kenbaar maakte. Ik heb daarom dan ook gesuggereerd om niet alleen het moederbord met bijbehoren terug te sturen om te testen of alles correct werkte, maar het geheel met behuizing e.d. Maar dat werd gezegd was niet nodig omdat uit de testen die zouden worden uitgevoerd wel zou blijken of er iets fout was.

Heb daarop de onderdelen later retour gekregen met de opmerking dat testen hadden uitgewezen dat alles goed werkte en in orde was.

Ik heb daarop alles weer ingebouwd in een inmiddels nieuw van Alternate gekochte behuizing omdat ik al had gezien dat ik toch nog een tijdje van mijn oude P.C. gebruik zou moeten maken.

Ook nu weer bleek dat vaak dingen gebeurden welke niet behoren te gebeuren en / of dat er dingen welke zonder meer mogelijk moeten zijn, het niet deden. Ook deze keer heb ik allerlei aanpassingen gedaan, o.a. in de bios-setup, zoals van opstartschijf wisselen en nog veeeeeeel meer. Van alles wat ik heb gedaan heb ik de aanpassing genoteerd met de daarbij komende gevolgen in het P.C. gebeuren.

Uiteindelijk toch weer contact opgenomen met Alternate. Met een medewerker van Alternate heb ik toen afgesproken dat ik het gehele systeem weer op zou sturen met mijn vaste schijven en de daarop geïnstalleerde Windows 8 systemen en dat zij het systeem zouden testen alsof ik het gehele systeem bij hen had gekocht en door hun was geïnstalleerd. Ik ben daarbij akkoord gegaan met het betalen van ik meen een bedrag van 65 euro.

Na enige tijd werd ik gebeld door Alternate dat het geheel was getest en dat ze de oorzaak van de problemen hadden gevonden. Ik had ook een kaartje aangesloten op de seriële poort van het moederbord. Dat nu zou niet goed zijn en was verwijderd waarna alles volgens Alternate goed was. (Geen woord over die 65 euro waarmee door Alternate zou zijn geaccepteerd alsof het een door hun compleet geleverd systeem was).

Het systeem is weer naar mij teruggestuurd en toen ik het uitpakte bleek dat de behuizing was ontzet. Bij nader onderzoek bleek dat de bodem van de doos enigszins gedeukt was. Hierdoor kwam ik tot de conclusie dat dit tijdens het transport moest zijn gebeurd. N.B. Bij het uitpakken was mij reeds gebleken dat de P.C. direct op de bodem van de doos had gestaan zonder schuim of ander zacht materiaal ertussen; dat zat slechts aan de zijkanten!
Alternate verzocht foto's te maken van de schade en deze op te sturen. Enfin, de P.C. weer ingepakt en opgestuurd.
Na ongeveer een week heb ik gebeld, omdat ik niets hoorde en ik ook geen bevestiging e-mail had ontvangen. Hierbij bleek dat mijn P.C. nog niet aan de beurt was!!!

Toen ik daarop enige dagen later het systeem weer terug ontving met de mededeling dat alles in orde was en dat uit hun testen was gebleken dat er geen verdere schade was en het geheel goed werkte.

De P.C. aangesloten op het elektriciteitsnet, muis, toetsenbord en beeldschermen en opgestart.
Het eerste was dat het systeem vastliep voordat het windows had geladen. Daarna nogmaals met hetzelfde resultaat. (Toch vreemd , volgens Alternate werkte alles toch goed!).

Via de bios van vaste schijf prioriteit gewisseld, nu wel werd opgestart waarbij in Windows ook bleek dat allebeide vaste schijven werden herkend.
Hierna heb ik een externe usb-3 schijf aangesloten op de usb-3 poort van het moederbord en een bestand veiliggesteld dat op één van de interne vaste schijven stond.
Daarop geprobeerd om Windows 8 op de niet opstartende schijf te installeren, echter de P.C. liet zich niet opstarten tot in het Windows 8 installatie venster en kwam in een doorlopende loop terecht. Daarop uiteraard in de bios gecontroleerd of de instellingen voor het opstarten vanaf een dvd correct waren, dit bleek (uiteraard) het geval te zijn.
Nog enige keren geprobeerd op te starten vanaf de dvd, met steeds hetzelfde resultaat.
Daarop hetzelfde geprobeerd met mijn Windows XP SP1 dvd en ook met mijn Windows XP SP2 dvd. In beide gevallen kwam ik daarbij tot en blauw scherm met daarop de mededeling van een ernstige fout! Dus dat werkt ook niet.

Daarop in de bios de vaste schijven van opstart prioriteit gewisseld en weer geprobeerd op te starten vanaf de installatie dvd's. Ook nu werkte dat niet.

Hierop heb ik usb-schijf ontkoppeld en tevens de goed opstartende vaste schijf.
Toen werd de dvd herkend en kon ik doorgaan en Windows 8 op die schijf installeren.

Meerder keren opgestart van de nieuw geïnstalleerde vaste schijf, hetgeen steeds goed ging.
Ook nadat ik de externe usb-3 schijf had aangesloten leek alles steeds goed te gaan. Het systeem in die configuratie afgesloten.

De volgende dag bleek het opstarten tamelijk traag te gaan (knoop in de maag). Na enige keren opnieuw te zijn opgestart bleek het opstarten toch sneller te gaan.
Daarop de tweede, oorspronkelijk goed opstartende vaste schijf weer aangesloten. Deze werd in de bios wel, maar in windows niet herkend, ook na meerdere keren te zijn opgestart niet.

Voor mij was de maat toen vol en heb ik het systeem met bovengenoemde euvelen weer naar Alternate gestuurd.

Alternate liet weten het systeem te zullen testen, waarop ik hen liet weten dat het tijd werd te laten zien wat voor bedrijf Alternate is en een volwassen beslissing te nemen op basis van alles wat zich had voorgedaan en een klant welke reeds zaken deed met Alternate toen deze nog niet eens een vestiging in Nederland had.

Na alle communicatie na de laatste retourzending blijkt mij uit de laatste mail dd. 23 oktober 2013, van de coördinator klantenservice van Alternate dat deze nog steeds niet van zins zijn iets te doen wat na het geheel hiervoor beschreven toch zou mogen worden verwacht.

De Alternate medewerkers hadden correct gehandeld, uit testen was hun gebleken dat er niets loos was, het probleem zou liggen aan de usb-3 schijf (!), er werd ook voorgesteld dat ik beter een ander behuizing kon kopen tegen eventuele meerprijs, omdat de door hun geleverde te schade gevoelig zou zijn voor schade tijdens transport!!

Dit is de huidige status.

* Ik kan doorgaan met Alternate tot ik een ons weeg.
* Ik kan ingaan op het kopen van een nieuwe behuizing en mij het geheel te sturen. Waarmee de hiervoor omschreven problemen nog steeds niet zijn opgelost.
* Ik kan Alternate laten het geheel terug te sturen en de zaak verder te vergeten en elders een ander moederbord kopen, etc.
* Op dit forum vragen wie dergelijke problemen herkend en er een oplossing voor weet!


Ik ben ten einde raad. Wie kan me helpen?
 
Hoi,

Soms kan het ellendig lopen dat is af en toe het probleem om bij een internet winkel te kopen je moet alles opsturen en wat de pc weer niet ten goede komt.
Is er ook te achterhalen wie verantwoordelijk is voor schade bij transport want om nu weer een behuizing te kopen die wel transport proef is lijkt mij toch niet nodig, kwestie van goed inpakken denk ik zo.
Dus als bekend is wie verantwoordelijk is kan je daar een nieuwe behuizing claimen.
Denk dat daar eerst je prioriteit ligt.
Kan haast niet geloven dat Alternate zo mis zit met zijn conclusie dat de pc na behoren werkt.
 
Laatst bewerkt:
Ik herken het verhaal een beetje en ik denk dat hier deels ook windows8 een rol speelt samen met secure boot en uefi.

Persoonlijk probeer ik altijd even een "live" DVD met (bijvoorbeeld) linux mint in dit soort situaties om windows als oorzaak uit te sluiten. Kost 10 minuten en je weet zoveel meer. Beetje mosterd na de maaltijd nu misschien maar altijd handig om eens mee te spelen.

Er zijn verschillende arbitrage commissies waar je je probleem kunt voorleggen. Het probleem met de beschadigde kast lijkt me redelijk straight-forward. Het probleem met de onderdelen is mogelijk wat minder makkelijk, tenzij je duidelijk kunt maken dat een specifieke combinatie die zij hebben aanbevolen niet werkt. Een en ander verder uitsluiten zoals modag aangeeft kan veel helpen met de argumentatie
 
Alternate hoort dit gewoon op te lossen dat zijn ze verplicht en anders moet je het hogerop gaan spelen.
(Als het een Hardware fout is, volgens zeggen - Je verhaal moet wel aantoonbaar kunnen zijn)

Of als je al dat gezeik niet wilt hebben, kan je een nieuwe kast kopen. Ik kan zo niet zien wat het probleem is, heb je geen ander systeem waar je moederbord in kan testen toevallig.
Je kan eventueel een andere voeding proberen en je videokaart los koppelen van je pc. Ook kan het geen kwaad om is goed te kijken naar je drivers.

Windows kan het probleem niet zijn, die kan je alvast uitsluiten ;)
Edit: Staan de Bios instellingen wel juist? Heb je dit al geprobeerd: http://en.kioskea.net/forum/affich-118712-blue-screen-while-trying-to-install-xp (Alleen dan zet je het op Sata in plaats van AHCI.
- http://acer-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/28197/~/blauw-scherm-met-foutmelding-tijdens-het-installeren-van-een-windows-8-upgrade
- http://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_8-windows_install/windows-8-systeemvereisten-het-maken-van-een-back/d53b4cfd-89f5-46cb-9b75-e60b20da1fd7?tm=1351500630724#_self
 
Laatst bewerkt:
Ik heb enige tijd geleden de zaak aanhangig gemaakt bij "De Geschillen Commissie". Deze heeft de door mij beschreven zaak bij Alternate aanhangig gemaakt om binnen 4 weken contact met mij op te nemen om te proberen de zaak met mij op te lossen. Anders zal na 4 weken de zaak in een sessie bij De Geschillen Commissie voor komen, alwaar op basis spraak en wederspraak een oordeel worden geveld.
Inmiddels heeft Alternate contact met mij opgenomen en zijn we in onderhandeling "hoe de zaak in der minne kan worden opgelost".
Dit houdt in dat mij een voorstel werd gedaan waardoor het technische probleem zou worden opgelost. Hierbij werd gezegd dat het probleem zou zijn veroorzaakt door een van mijn HDD's.
De huidige situatie is dat die HDD wordt vervangen door en nieuwe, die ik dan aan Alternate moet betalen en dat Alternate op haar beurt het geheel samen bouwt waarbij het geheel wordt getest op hun "huis" manier, maar dat ze ook zullen gaan testen op de punten welke bij mij steeds fout gingen. Samenbouwen en testen op hun kosten. Verder nemen zij de kosten voor hun rekening die ik heb gehad aan verzendkosten en het bedrag dat ik aan De Geschillen Commissie heb betaald voor hun werk. Ik denk dat als alles verder goed gaat ik me daar tevreden mee moet stellen en dat het verder waarschijnlijk niets zal uithalen de zaak voor de Commissie te laten komen.
Ik ben met het geheel niet helemaal tevreden, maar kan er verder wel mee leven, want het lid op je neus kan pijnlijk zijn.
Als het anders, zeg toch verder ontevreden afloopt meld ik me weer!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan