Opgelost Nieuwe USB stick is MBR geformatteerd

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal
Ik heb me laten verleiden tot de aankoop van een 2TB USB stick.
Bij controle naar de Eigenschappen, bemerkte ik dat de USB geformatteerd was naar MBR (exFAT)
met een preciese grootte van 1.89TB, dus niets mis mee.
Ik was altijd in de veronderstelling dat USB sticks met die grootte altijd naar GPT geformatteerd moeten worden
Werkt overigens goed
Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Dus is er nu wél of niet een probleem? Ik snap je berichtje niet. Als de stick werkt, dan is dat toch prima?
 
Ja de stick werkt prima.
Maar hoe zit het met die MBR?
Bestanden op zo'n USB konden toch nooit groter worden dat 4GB?
 
Ik dacht dat de MBR alleen met het booten te maken heeft?
 
MBR en GPT zijn indelingen voor partities. FAT, NTFS, enz. zijn bestandssystemen die gebruik maken van deze partities. Het zijn dus 2 verschillende zaken.

De max. partitie in MBR is overigens 2TB. Dus deze stick kan nog net.
 
Bedankt, dát wilde ik weten
 
Ik heb me laten verleiden tot de aankoop van een 2TB USB stick.

Wat bedoel je daar mee? Is het wel een merknaam en een goede kwaliteit? Wat heb je betaald? Is de grootte/capaciteit geen fake? Wat is de snelheid?

While Sandisk and Kingston do make a 1TB/2TB USB flash drive and they are hugely expensive, most 2TB Flash drives sold on the Internet are fake, they really only are 8GB flash drives with the file system hacked so it shows up as a 2TB flash drive, but it is not.

Zie ook >
 
Laatst bewerkt:
Hallo Senso
Terugkomend op die USB-Stick. Het is van het merk XIAOMI (hetzelfde als mijn Mobieltje)
is i.d.d. 2TB - MBT en exFAT geformatteerd en de prijs was € 8,95 excl. verzendkosten uit China
En de snelheid valt vooral als hij wat voller wordt wel wat tegen.
Maar wat geef ik daarom, het is voor mij alleen opslag voor "on the route" en dat ie er wat langer overdoet om data bij te laden, geef ik niks om
 
Ik kan op tweakers maar 2 modellen vinden die 2TB hebben. Prijs daarvan zit ruim boven de 100 euro. Dus ik vraag me echt af wat je gekocht hebt.
 
Voor € 8,75 ben ik er toch blij mee. Wat kan me gebeuren?
 
Dat je op onverwacht moment alle bestanden kwijt raakt!? Gewoon weggooien dat ding…
 
Voor € 8,75 ben ik er toch blij mee. Wat kan me gebeuren?
Ja, als je de aangedragen links/artikelen niet leest, dan weet je dat niet!
Maar goed, bedrog is bedrog en Dukkel zegt, maakt mij niet uit of ze mij bedriegen.

Ik denk dat de USB-stick bedrog is en deze kost 8,75. Afgezien van de risico's, wat denk je als je er 44,99 voor hebt betaald!
 
Laatst bewerkt:
Hallo mensen
Hierbij he bewijs, is zelf nog goedkoper als dat ik voorstelde.
Albert Heijn past dus niet (meer) op de kleintjes
Schermafbeelding 2024-03-12 141156.png
 
Bewijs? Wat bewijs je dan? Dat een USB-stick met een capaciteit van 1, 2, 4, 8, 16 of 32 GB zo goedkoop kan zijn? Kom met het bewijs dat die stick inderdaad 2 TB is, dan praten we verder.

Testing A *FAKE* 2TB USB Flash Memory Stick

De video laat goed zien hoe het bedrog in zijn werk gaat en wat de gevolgen kunnen zijn voor de mappen en bestanden. Je zult maar met waardevolle familiebestanden/video's aan de slag gaan en alles is op een gegeven moment verminkt en onbruikbaar! Ja, dat is zeker wel 8,75 waard.

Ik heb nog contact opgenomen met Bol.com en ze reageerden zeer laconiek.
Ze zeggen dat ze een uitstekend controlemechanisme hebben voor dit soort zaken. Volgens mij dus niet, want waarom staan deze fakeproducten dan op de site. Kijk eens wat voor werk en ellende ze bij de klanten veroorzaken!
 
Laatst bewerkt:
Probeer er maar eens 2TB aan bestanden op te krijgen en kijk dan naar het resultaat.
 
is zelf nog goedkoper als dat ik voorstelde.
Het kan nog een heel stuk goedkoper. Ik zou een 2TB stick van Xiaomi kunnen kopen bij AliExpress voor slechts 46 cent. Maar het blijft natuurlijk een nepstick. Goedkoop is duurkoop in dit geval. Deze stick kan na bezorging direct in de vuilnisbak.

65f45830c2edc-2TB_voor_46_cent.PNG
 
Hallo Heren
Er is inderdaad wel wat meer aan de hand.
In het begin leek het alsof er niets aan de hand was, maar bij nadere inspectie, bleken het lege directories. Enz enz.
Ik ga er nog ff mee door te experimenteren, maar ik denk dat het toch vergeefse moeite is.
Dan heb ik een strop van € 8,07, kom ik waarschijnlijk wel overheen, maar wel weer een ervaring rijker.
Dus allen bedankt.🎃🤒🤒
 
Nee, porrelaar, dat is een voorzetstukje. Als je een plaatje naar rechts gaat zie je meteen dat de prijs omhoog gaat.
Het is misschien verstandiger om een 2T SSD harde schijf te kopen bv

Deze is klein en handig maar ja er hangt wel een iets groter prijskaartje aan.
Ik heb het er wel voor overgehad.
Hallo popipo
Dan zou ik maar een beter om me heen kijken als ik jou was.
Coolblue is één van de duurdere leveranciers.
Er zijn beslist andere leverancier die hetzelfde leveren voor een beduidend lagere prijs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan