Nieuwe USB stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

lappy

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2011
Hoi

Onlangs begon mijn oude USB stick te zeuren, dat ie geformatteerd moet worden. Ik heb wat dingetjes geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Omdat er volgens mij nog wel gegevens op staan, heb ik die usb-stick in de parkeerstand gezet en er even een nieuwe bijgehaald.
Die oude had ik, naar ik kan herinneren van te voren geformatteerd, maar toch problemen.

Nu heb ik dus een nieuwe, maar de computer vraag helemaal niet om de stick te formatteren.
Wat moet ik nu doen? Want wil niet ook met deze stick problemen.

het is dezelfde stick als uit deze link, alleen ergens anders gekocht:

http://www.mycom.nl/Product/Opslag-USB-Sticks/ICIDU-Metal-Flash-Drive-8GB/1351857

alvast bedankt

ps: ik let er altijd op, dat ik de stick niet te vroeg uit de computer/laptop trek.

het formatteren kan komen vanwege dat je de usb-stick vaak hebt gebruikt.

maar wat is nu precies je vraag?

Wat ik nu met de nieuwe moet doen?
Wel of niet formatteren? Omdat de computer er verder niet om vraagt.

ik zie trouwens, dat er fat32 achterstaat

Laatst bewerkt door een moderator:
Het formatteren van je eerste usb stick komt zoals dennis al zegt door het vaak gebruiken van je stick.
Normaliter is dit helemaal niet nodig en als je nieuwe stick naar behoren werkt zou ik er zeker niet mee gaan stoeien.

Succes.

P.s. Ik trek mn usb stick altijd uit mn laptop wanneer ik daar zin in heb. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

N.b. als je hem niet formatteert naar ntfs maar hem fat32 houdt zit je wel aan een maximale bestandsgrootte van 4 gig. vast.

Laatst bewerkt door een moderator:
ok, dat vaak gebruiken, zal dan idd het probleem zijn bij de oude usb stick.
Ga daar een andere keer nog wel eens mee stoeien om te proberen daar de gegevens nog af te halen.

Maar als ik jou goed begrijp, hoef ik met de nieuwe nu dus niets te doen, behalve gewoon gebruiken? :)

Je had inmiddels een nieuwe reactie geplaatst zie ik.
Wat is het verschil dan tussen fat en ntfs?
Want ik koop er natuurlijk niet 1 van 8 om er maar 4 van te kunnen gebruiken :confused:

Op een 8GB stick in FAT32 kun je gewoon 8GB gebruiken.
Wat er werd bedoeld is dat 1 bestand die groter is dan 4GB niet op de stick kan als deze in het FAT32 bestandsysteem heeft.
Wil je bestanden die per stuk groter zijn dan 4 GB op de stick zetten dan moet deze geformatteerd zijn als NTFS.

Laatst bewerkt:
ow, ok.
Dan is het geen probleem voor mij.
Meestal gaat het om het overzetten van foto's en andere bestanden.
Soms mappen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan