nieuwe versie CryptoWall-ransomware

Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Hoi Allemaal,

Ik heb voor iemand een pc opnieuw geinstalleerd .
Deze computer met 2 partities ( C en D partitie ) was geinfecteerd met " CryptoWall-ransomware".

De C schijf heb ik gewist geformateerd en er een nieuwe W7 opgezet.
Tot zover alles verder prima, en op de D schijf waar ik ook het "logo" van CryptoWall-ransomware zag heb ik alleen de zichtbare CryptoWall-ransomware verwijderd met het idee als de C schijf goed is zal de rest ook wel goed komen.

Alles nog eens nagelopen en gecontroleerd met Hitman en Malwarebytes en alles ziet er netjes uit.
Maar nu krijg ik de foto's op de D schijf niet meer open , ze geven aan dat ze "beschadigd" (?) zijn .
Zou er dan op de andere partities toch nog een soort kunnen slot zitten ?

Hoe zou ik deze foto's nog kunnen redden :confused:

Wat zou ik nu nog kunnen doen ?
Graag jullie deskundig advies :d:thumb:

ps: De pc is ingebruik bij iemand met een verstandelijke beperking dus die heeft hier verder geen notie van.

Het hele systeem wordt helaas besmet; als je aan een netwerkschijf zit kan die ook nog besmet worden.
Zover ik weet zijn er amper tot geen oplossingen voor deze gijzeling...
Wrs dus geen backup... ?

Hoi andre, dank je wel voor je snelle reactie.
Nee er was geen backup , die heb ik er inmiddels wel gelijk opgezet ( Ghost en AOMEI Backupper )
Maar als ik jouw reactie lees zouden deze backups ( heb ik op de D staan ) dan ook besmet kunnen raken ?
Ik zelf :o dacht dat een virus alleen in de C kon ging zitten en verder niet door kon naar de partities
Dus met deze variant lijkt mij een cloud opslag het veiligst ?
ps ik had wel wat "oplossingen" gezien maar ik dacht gelijk de boel er maar vanaf en gelijk een schone lei

Laatst bewerkt:
Wat meer uitleg over CryptoPrevent te vinden op deze link, vanaf "How to prevent your computer from becoming infected by CryptoWall".

Tijs.

Tijs en De Jean,

Hartelijk dank voor de info. :thumb:

Maar op dit moment probeer ik meer een oplossing te vinden om de foto's te redden/openen die bij deze jongen op zijn PC staan.
Zoals ik al vermelde is de pc ingebruik bij iemand met een verstandelijke beperking dus die heeft hier verder geen notie van.

Laatst bewerkt:
Tsja, er zijn 3 opties (in deze volgorde):
a. Kijk of je nog Vorige versies hebt (rechtsklikken op enkele geëncrypte mappen en bestanden, Eigenschappen kiezen en dan kijken in het tabblad Vorige versies).
NB: Hoogstwaarschijnlijk zijn ook die Vorige Versies weggehaald door CryptoWall
b. Kijken of met recovery software ((bijv.) Recuva met Enable Deep Scan) de originelen nog terug te vinden zijn met (natuurlijk) opslaan op een andere (externe) schijf(letter) dan de originele schijfletter waar de bestanden van gered worden.
NB: In de nieuwere versies van CryptoWall (waar ik denk dat dat hier van toepassing is) wordt het origineel niet alleen verwijderd maar ook onleesbaar gemaakt, dus de kans dat je hier nuttige bestanden mee terughaalt is niet groot.
c. Instructies volgen die gegeven zijn en dus betalen voor ontsleutelingssoftware met sleutel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie info...maar ik denk dat ik het hierbij laat.
Nogmaals dank ! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan