Nieuwe versie ESS - dutch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edwin92

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2008
Hallo medeforummers,
Wat mij opvalt is dat de Nederlandse versie van ESS veel later van een nieuwe versie voorzien wordt op de site.
De engelse versie heeft nu al: 3.0.684 terwijl de nederlandse versie nog op 3.0.672 zit.
Dit haal ik allemaal vanaf www.eset.eu
Van een betaalt product mag je toch wel verwachten dat ze alle beschikbare talen updaten, zeker wanneer er alleen bugfixes in zitten.
Alvast bedankt.

Hallo medeforummers,
Wat mij opvalt is dat de Nederlandse versie van ESS veel later van een nieuwe versie voorzien wordt op de site.
De engelse versie heeft nu al: 3.0.684 terwijl de nederlandse versie nog op 3.0.672 zit.
Dit haal ik allemaal vanaf www.eset.eu
Van een betaalt product mag je toch wel verwachten dat ze alle beschikbare talen updaten, zeker wanneer er alleen bugfixes in zitten.
Alvast bedankt.

Bij ESS (en NOD32) krijgt een nieuwe build waarin slechts wat taal- of typfouten zijn verbeterd ook al een nieuw versienummer. Dit is al 1 reden waarom het niet helemaal gelijk loopt met de versies in verschillende talen.

Ten tweede is het niet slechts een kwestie van een taalbestandje kopiëren en plakken in een nieuwe versie wanneer er in de code van het programma dingen zijn gewijzigd.
Vertalen kost echt veel tijd (ik vertaal zelf ook beveiligingsprogramma's en weet er alles van) en de gebruikers zien in veel programma's nog niet eens de de helft van alles dat vertaald is. Een nieuwe versie die vertaald is wordt ook eerst nog grondig getest, daarna wordt die pas uitgebracht als losse download/setup en wanneer die ook bij andere gebruikers geen problemen oplevert wordt die nieuwe versie (indien noodzakelijk) pas als automatische upgrade aangeboden.

Daarbij is het aantal Nederlandstalige gebruikers natuurlijk veel kleiner dan bijvoorbeeld het aantal Engelstalige of Duitstalge gebruikers en krijgen die andere versies voorrang bij het vertaalwerk.

En.... de informatie op een website is soms ook niet bijgewerkt. Beste kun je zo'n setupbestand toch even downloaden en bij de eigenschappen kijken welke versie het nu echt is.

Laatst bewerkt:
Ok, ik begrijp uiteraard dat het lang werk is. Maar 1,5 maand is een beetje te lang of niet? Maar ik zal kijken of de download toch stiekem is bijgewerkt.

Ik weet niet hoeveel mensen er aan de NL versies werken. Kan wel zeggen dat vertalen van een programma als ESS echt veel werk is. En als vertaler lees je erg vaak over je eigen taal- of typfouten heen omdat je de juiste tekst die je dus wilde typen nog ergens in je achterhoofd hebt zitten. Je leest het dan niet echt goed wanneer je het nakijkt. Dus moet de vertaling van een programma ook nog eens gecontroleerd worden door anderen.

Oh, ik wist niet dat het zo veel werk was. Een fout van mijn kant. Maar de versie blijft 3.0.672. Maar gisteren kreeg ik wel een melding dat de modules waren bijgewerkt. Dus dat zal ook wel een update zijn waarbij de afzonderlijke delen worden bijgewerkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan