Nieuwe video kaart/voeding aanschaffen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pumx
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Pumx

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2011
Hallo,
Ik wil mijn computer na enige tijd in bezit upgraden betere voeding/ventilatie en natuurlijk een andere video kaart een ati 3450 is ook niet alles.
Nou heb ik een voeding van 250W kan je vrij weinig mee dus hier volgen de vraagjes
Ik wil een andere voeding ik zat te denken aan rond de 600/700W zodat ik bijne elke kaart kan draaien en om het goed koel te houden (tenzij dit overkill is ?).
Mijn budget is rond de 150/200 euro (valt natuurlijk uit te breiden maar moet leuk blijven).
Nou zat ik te denken aan deze voeding :http://www.pixmania.nl/nl/nl/1911586/art/ocz/pc-voeding-modxstream-pro.html staat nVidia werkt die alleen op nVidia?,zitten alle benodigdheden voor mijn pc op deze voeding ?
En deze video kaart:http://www.pixmania-pro.nl/nl/nl/07561102/art/sapphire-technology/radeon-hd-5770-flex-1-gb-gddr5-pci-express-2-0-11163-13-20r.html als ik beter kan krijgen voor dat geld ?
En past dat allemaal in mijn kast ?,acer aspire M3641
dus het gaat om dit type
35lvx8j.jpg

Ook zou ik wel zulke lichten willen hebben wat kost dat en is het mooilijk om te installeren ?:

Tips altijd welkom/verbeteringen.

Bvd.

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Op zich moet het lukken wat je wil alleen welke processor heb je erin zitten?

Bedankt !
Mijn processor is :Processor : Intel Core 2 Quad Q8200 @ 2333MHz
Zal gelijk alles geven:
Moederbord : ACER MCP73PV
Chipset : nVidia GeForce 7100
Processor : Intel Core 2 Quad Q8200 @ 2333MHz
Fysiek Geheugen : 4096MB (2 x 2048 DDR2-SDRAM )
Harde Schijf : Western Digital WD64 00AAKS-22A7B SCSI Disk Device (640GB)
Besturingssysteem : Windows (TM) Vista Home Premium Home Editie Media Center 6.00.6002 Service Pack 2 (64-bit)
Monitor Type : HB01061073435 H782B - 16 inches

En die belichten hoe sluit ik dat aan zegmaar waar kan ik dat kopen zou handig zijn als ik dan meteen video kaart en voeding mee kan bestellen (site?)

Hoi,

Is een goede upgrade wat niet zou misstaan in je pc.:thumb: maar deze zou ook nog kunnen even beter als de 5770.
En kijk hier kan je verlichting vinden

Laatst bewerkt:
Bedankt modag :thumb:
Maar ik neem aan dat je niet echt het verschil merkt ? (betaalt voor de kwalitijd ?)
Mijn vraag was ook nog hoe sluit je precies zown Mod aan ? moet die in de moederbord ?

bvd

Hoi

Ligt er aan welke games je draait maar de 6850 is gewoon beter en aansluiten van verlichting kan gewoon via de molex aansluitng

Welkom op Helpmij..

Ik heb je vraag verplaatst van sectie videokaarten--->Aankoop nieuw systeem/Upgraden.

Succes met je vraag.

Mvg,
Frank Wannet
Moderator sectie hardware.

eh nee... hij zal niet passen
jou hd3450 is 1680mm lang en past er nog maar net in
de hd6850 2320mm lang gaat niet passen dus

word ook een andere kast

Die afbeeldingen zijn niet van mij dat is trouwens een Sapphire Radeon HD 4890 Vapor-X 1GB (sorry als die gene op dit forum zit:$)
Heb even foto's gemaakt van de ruimte ik heb ook de schijf 2 vakjes naar boven verschuift scheelt heel wat cm !
Foto's :
[smallIMG]http://i56.tinypic.com/ay2j68.jpg[/smallIMG]
[smallIMG]http://i56.tinypic.com/ay2j68.jpg[/smallIMG]

Maar zou de videokaart niet in de knoop komen met die oranje aansluitingen daar ?(zie rode markering),

bvd

Laatst bewerkt door een moderator:
dat zijn sata aansluitingen als je deze niet gebruikt is het geen probleem

Heb niet veel verstand wat alles heet zodoende.
Maar daar zitten 2 stekkers op die gaan naar de harde schijf en een naar de cd drive:o

zou je kunnen meten vanaf waar de videokaart aan de behuizing zit tot aan de eerste sata stekker hoeveel ruimte dit is?

denk dat het opzig al niet zon probleem zal zijn want er zit meestal wat ruimte tussen het moederbord en de videokaart in net zoals bij jou videokaart nu

Hoi,

Zonet ff een getest ATI EAH3850 en die paste er in beetje wrikken.
maar staat echt een heel klein beetje scheef dan.

Bestaat er ook een op hoog stukje voor de pci slot ? zodat het wat hoger komt te liggen zodat je van die sata sluitingen geen last hebt .

ik heb 26,5 cm ruimte dus 650 mm ruimte (totaal)
met die eah 3450 kaart erin heb ik nog 7cm ruimte over.

bvd

Laatst bewerkt:
de hd6850 is 232mm lang dan zou je nog 3 cm over houden
kijk eens of 232mm lang nog over de sata aanstuiting is

Laatst bewerkt:
Hoe kan die kaart 2320 mm lang zijn je bedoelt 232 ?
Dan zou de kaart volgens jou 232 cm zijn ?
Excuses als ik het fout heb.
Maar die EAH kwam ook gewoon voorbij de sata aansluiting het zit alleen wat krapper wat wrikken

er stond trouwens ook dit bij de hd6850 :Let erop dat u voor optimale prestaties bij deze videokaart een speciaal PCI-e 2.0 slot nodig heeft in uw PC. Deze videokaart werkt ook in een PCI-e 1.0 slot, maar past niet in een AGP of PCI slot. Vraag het bij twijfel eerst na bij onze verkoopafdeling.
Heb ik wel een PCI-e 2.0 slot ?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Zonet de totale afstand gemeten tot die sata het is dus 19cm
Als ik de 2 sata van boven (zie afbeelding) naar onder verplaats past die wel goed,maar niet met een 6850 omdat die dikker is en plattere onderkant dan komen die stekkertjes er wel weer tegenaan en past het niet meer dus dan zal het wel een andere video kaart moeten kiezen. .
maar kunnen die 2 sata plugs op de onderste functioneren of maakt dat niks uit ?,
Verder zie ik op internet ook veel M3641 staan met grotere videokaarten met ook die Sata, bijvoorbeeld die afbeelding die ik had geplaatst dat is een HD 4890 :rolleyes:
Trouwens hoe bedenkt Acer het om het op die plaats te plaatsen ?!

bvd

Laatst bewerkt:
als het goed is bestaat er ook een single slot HD6850
klikerdeklik
maar je zult em dan wel van een duitse webshop moeten bestellen

Bedankt,
Dan denk ik dat ik de ASUS EAH6850 neem die is ook niet zo breed .
en ik neem er aan dat je bijna alle games ermee kan spelen.
als die niet past heb ik dan recht op hem te retouren bij azerty ?

bvd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan