Nieuwe Video kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinnie1234

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2007
Hallo
ik ben een beetje met me comp aan het *****n
en er moet nu even een nieuwe video kaart in
alleen kan ik zelf niet egt zo snel wat vinden
weten jullie nog wat?
ik heb nu een : NVIDIA Geforce 7300 LE
dus hij moet better zijn dan die
en het moet een PCI zijn

Alvast bedankt

Wat is je butget ?
Hoeveel watt kan je Voeding leveren ?
en is het een merk pc ?

om te kijken hoeveel watt je Voeding heeft moet je de kast openmaken
maar je voeding zal wel rond de 300/350 watt liggen
weet je welk type je computer is ?

om te kijken hoeveel watt je Voeding heeft moet je de kast openmaken
maar je voeding zal wel rond de 300/350 watt liggen
weet je welk type je computer is ?

Dell Dimension 9500
dat dacht ik dus ook al maar mischien was er een programma of zo voor je weet maar nooit

budget rond de 150 200 euro
waar kan ik dat zien?
Dell

ASUS 8800GTX of ATI RADEON 4870...
zoek maar uit op google en ik hoor wel wat je gaat doen...

daarnaast je voeding, tjah. Ik heb opgemerkt dat mijn quad core met 2 videokaarten en alles van dien gewoon draaide op 400 wat...
Uiteindelijk wel een andere in gedaan vanwege de herrie die hij al vanaf dat ik hem had maakte.
Maar het kon blijkbaar wel. De ultieme test, doe de kaart erin, start hij je beeld niet op of een ander apparaat, dan levert je voeding te weinig watt.

Laatst bewerkt:

daarnaast je voeding, tjah. Ik heb opgemerkt dat mijn quad core met 2 videokaarten en alles van dien gewoon draaide op 400 wat...
Uiteindelijk wel een andere in gedaan vanwege de herrie die hij al vanaf dat ik hem had maakte.
Maar het kon blijkbaar wel. De ultieme test, doe de kaart erin, start hij je beeld niet op of een ander apparaat, dan levert je voeding te weinig watt.

oke dankjewel:)
ik hat zelf ook al wat zitten kijken
wat vinden jullie van de ASUS EN 8800GTS ?

wat je nu erbij voegt klopt ook niet....
je voeding kan het doen maar het later ook begeven omdat je videokaart te veel vraagt
is het soms deze of die andere :
http://www.cnet.com.au/i/r/2005/desktops/pc/dell_dimension_3100_397x500.jpg
http://ecx.images-amazon.com/images/I/31Eut87ri9L.jpg

oke dankjewel:)
ik hat zelf ook al wat zitten kijken
wat vinden jullie van de ASUS EN 8800GTS ?

Niet doen, de tijd van de 8800 GTS is geweest... Maar het jammere is dat je een kant-en-klaar geval van Dell hebt. Die kant-en-klare pc's zijn meestal zo ontworpen dat je heel moeilijk upgrades kan uitvoeren zonder complicaties, zoals, wat BluRay al zegt, een te zwakke voeding, of nog simpeler: een kast die te klein is. Nu weet ik niet of dat zo is (zal wel niet), maar het zijn wel allemaal kleine dingen die je mee moet nemen in je keuze...

Daarnaast is het nog maar de vraag of de rest van je pc (processor, geheugen met name) nog dermate snel is, dat een nieuwe videokaart zin heeft...

Maar goed, mocht het allemaal passen en je wil per se een nieuwe, pak dan een Radeon HD4850.

Niet doen, de tijd van de 8800 GTS is geweest... Maar het jammere is dat je een kant-en-klaar geval van Dell hebt. Die kant-en-klare pc's zijn meestal zo ontworpen dat je heel moeilijk upgrades kan uitvoeren zonder complicaties, zoals, wat BluRay al zegt, een te zwakke voeding, of nog simpeler: een kast die te klein is. Nu weet ik niet of dat zo is (zal wel niet), maar het zijn wel allemaal kleine dingen die je mee moet nemen in je keuze...

Daarnaast is het nog maar de vraag of de rest van je pc (processor, geheugen met name) nog dermate snel is, dat een nieuwe videokaart zin heeft...

Maar goed, mocht het allemaal passen en je wil per se een nieuwe, pak dan een Radeon HD4850.

hij kan alles aan dat weet ik al zeker
hij is al een keer alles geupgrade behalve video kaart.
en dat is een PCI E
en ik moet een gewone PCI hebben

Die 7300LE is toch ook een PCI-e kaart of vergis ik me:o

ja volgensmij wel....
volgensmij vergist ts zich
hoe wou je die 8800GTS dan gaan aansluiten die had je toch in gedachte ?

ik heb zojuist de XFX 9800GT aangeschaft. Een top kaart op dit moment met mooie clocksnelheden en 512DDR3 geheugen erop en dat voor 130 euro bij paradigit. Die kon ik gewoon niet laten liggen en alles draait enorm goed. Spellen zoals battlefield 2 draait constant op 100 fps omdat de fps meter niet verder gaat dan 100 :p

Dit is nu DE kaart denk ik en vind ik als het gaat om prijs kwaliteit verhouding
Zie deze link voor meer info!
http://www.paradigit.nl/info.php?group=3&art=10019145

ik heb zojuist de XFX 9800GT aangeschaft. Een top kaart op dit moment met mooie clocksnelheden en 512DDR3 geheugen erop en dat voor 130 euro bij paradigit. Die kon ik gewoon niet laten liggen en alles draait enorm goed. Spellen zoals battlefield 2 draait constant op 100 fps omdat de fps meter niet verder gaat dan 100 :p

Dit is nu DE kaart denk ik en vind ik als het gaat om prijs kwaliteit verhouding
Zie deze link voor meer info!
http://www.paradigit.nl/info.php?group=3&art=10019145

en er moet nu even een nieuwe video kaart in

Laat je nog even je ervaringen weten ?

Ten eerste: niet zomaar een kaart aanwijzen die moet je nemen, maar eerst moet je weten wat voor voeding hij heeft. Dat weten we nu en dat is 300/350 watt, maar dat is helemaal niet genoeg voor de nieuwe kaarten ! Dus het eerste wat je dan zou moeten doen is je voeding veranderen.

Ten tweede: heb jij wel een PCI-E slotje ? klik op deze onderstaande link (zwarte en blauwe slotje zijn voorbeelden van een PCI-E slotje kunnen ook andere kleuren bevatten dan die je op dat plaatje ziet, maar de aansluiting is hetzelfde.) http://www.soundonsound.com/sos/oct06/images/qaasusreplacement_l.jpg

Ten derde: wat voor spelletjes wil je allemaal gaan spelen ? misschien voldoet een simpele 8600GT/GTS wel naar jou wensen en hoef je niet zoveel geld uit te geven. Een 8600GT/GTS zal werken op een 350Watt voeding (tenminste bij mij werkt het al 1 jaar lang.) Wil je spelletjes zoals Crysis spelen vooral DX10 games dan heb je toch iets sterkers nodig. Dan zou een 8800GT/9600GT een goede uitkomst zijn :thumb:

Maar niet zomaar een van die kaartjes kopen natuurlijk wel kijken waar ze 't goedkoopst te vinden zijn, waarom zou je zomaar geld verspillen als je 't ergens anders goedkoper kan halen.

Hierzo een website waar je producten kan zoeken en prijzen vergelijken: http://tweakers.net/pricewatch/zoek...C6EsGvBQBRmD2m&orderField=prijs&orderSort=asc

PS: ik zou niet voor de 9800GT gaan kost veel duurder dan de 8800GT/9600GT terwijl de prestaties bijna identiek zijn ! Dus je kunt een 8800GT/9600GT/9800GT bijna als hetzelfde zien, alleen wat kleine aanpassingen.

Laatst bewerkt:
Heel fijn, dat je jouw ervaringen zo uitvoerig met ons deelt !
Iedereen weer wat bijdehanter :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan