Nieuwe videokaart: +/- 180 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

xlordingo

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
Berichten
299
Hallo!
Mijn pc is een beetje aan het verouderen en ik wou een nieuwe videokaart gaan kopen.
Mijn budget ligt rond de 180 euro.
Ik zat zelf een beetje te denken aan een GTX 460, maar er zijn zoveel verschillende soorten gtx 460's dat ik 't niet meer snap.

Ik wil er vooral mee gaan gamen, en misschien later ook nog op 1680x1050 gaan spelen.

Verdere pc specs:

core2duo: E8400
4GB Ram @ 800MHz
HD5670 1GB
Huntkey 400 W voeding (moet misschien dan ook vervangen worden, maar hoeft niet meegerekent te worden in mijn budget)

En dat was 'm ongeveer geloof ik.
Zouden jullie voor mij een mooie videokaart uit willen kiezen voor rond de 180 euro.

MVG Lucas
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En weet zeker dat je hij op je moederbord kan draaien!
Dus ga even langs computer zaak of geef even aan iemand je moederbord door om te bekijken.

Ik had zelf dit probleem ook!
 
Ik neem aan dat je het slot bedoeld??

Momenteel zit er een 5670 kaart in en deze zijn er alleen in PCI-e versie.
Zelfde als een 5850, dus dat zit goed.
 
Misschien een stomme vraag, maar waarom wil je je videokaart vervangen?
Met een HD5670 kun je prima gamen hoor, ik heb in mijn laptop een HD5650m (dus een ''slechtere'' kaart) zitten en ik speel Crysis (nog steeds een van de zwaarste games momenteel) zonder lag op high settings, dus bij jouw moet je zeker goed kunnen gamen op die kaart ;)
 
Ik heb momenteel een asus kpl-am epu (En ik kan mij niet voorstellen dat hij er 't niet op zou doen. Kwa slot past hij prima ;) )

En ik wil een nieuwe videokaart omdat hij sommige spellen toch net niet lekker speelt.. rond de 50-60 fps..
Komt dat dan door mijn processor? Dat het een bottleneck wordt?

Groeten Lucas
 
dat zou goed kunnen, ik draai een HD5650 mobile in combinatie met een i5-4xx n 6 gb ddr3 ram, en dat doet het zeer goed.
Ik laat anderen hier een antwoord op geven, want hier heb ik niet zo veel verstand van
 
qua fps weet ik niet, maar qua snelheid moet je t zeker merken! ;)
 
Tja kwa snelheid, maar ik wil echt verbetering hebben op het gamen zelf.. Want kwa snelheid zit ik prima met mn E8400..

Dus zou dat upgrade setje meer verbetering hebben op het gamen dan die nieuwe videokaart.. (ookal is dat setje wel bijna 't dubbele van mijn budget..) Dat upgrade setje heeft wel 2 pci-e sloten dus ik kan er altijd nog een HD5670 bij plaatsen. (Deze is niet zo duur)

(Zal ik anders een nieuwe vraag plaatsen hierover in het upgrade subforum)

Groeten Lucas
 
Een 5670 is een leuk kaartje, maar zeker geen gamers kaart.
De 5670 is gewoon de opvolger van de 4670.. leuk voor keuken huis en tuin gebruik.

ALs je de GTX460 / 5840 / 5850 neemt heb je een flinke verbetering met gaming.
Je kunt bv nu ook een gtx460 nemen voor 130.

Die "bespaarde" 50,- appart leggen en later een upgrade set kopen voor een modernere socket.

Je kunt nu bv wel overstappen na een i5 750, maar je blijft je zelfde grafisch vermogen houden en dat is dus wat je niet wilt.

Probeer ook die 5670 te verkopen voor 50 / 60 euro. (74,- nieuw)
Dan kun je dat later ook in je upgrade set gooien.


Als je dan een upgrade set hebt, en je wilt grafisch nog meer, kun je altijd (mits mobo het ondersteund) een 2de gtx sli gooien. Dat is ongeveer 10% sneller als een GTX480
 
Ik denk dat ik mijn huidige mobo, processor en ram verkoop en deels van dat geld het upgradesetje koop en later nog de 5850.

Hoeveel zou ik kunnen vragen voor mijn huidige mobo, processor en ram?
ASUS p5kpl-am EPU
Core2Duo E8400 Met stock cooler.
2 keer 2GB @ 800 Mhz van het merk corsair (zit ook koelingselementjes op geloof ik)

Ik hoop er ong 150 euro voor te krijgen? Is dat een redelijke prijs?

MVG Lucas
 
150 zul je er niet voor krijgen. Dergelijke gaan voor 100-125,- op tweakers/marktplaats.

Tevens moet je nog iemand zien te vinden die nog geld in een 775 systeem wil steken.
Gooi hem hier op helpmij op "markt" / marktplaats en wacht af wat iemand er voor wil geven.
 
(Alhoewel dit over een compleet andere pc gaat, moet ik hier verder gaan over een topic over een videokaart van 220 euro.. ??? )

Deze videokaart werd mij aangeraden.

Mijn vraag is hoeveel watt voeding ik hier voor nodig heb, als ik deze kaart wil draaien met een I5, 6GB ddr3-1600 en p7p55 lx.

Groeten lucas
 
Mod edit

Mijn excuses...gaat idd over een andere.

Het eerdere topic heb ik weer van slot gehaald.
 
Ik heb eens zitten kijken, want kwa prijs zit er niet zo ontzettend veel verschil tussen de HD 6870's.
Welke heeft de beste prijs kwaliteit verhouding en welke is gewoon het best?

Groeten Lucas
 
Maakt niets uit.

Hebben allemaal de zelfde chip.
Gewoon een merk nemen waar je goede ervaringen mee hebt.


Enig verschil kan er hoguit zijn , van een iets andere kloksnelheid of andere koeler.
 
Die kloksnelheid, maakt dat veel uit? En ik neem aan: hoe hoger hoe beter?

Welke zou jij mij aanraden.. Ik heb tot nu toe alleen van sapphire grafische kaarten gehad dus ik weet niet precies of dat nou een goed merk is.
 
Laatst bewerkt:
Saphire is gewoon een goed merk.

Hoger is sneller.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan