Nieuwe videokaart aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobertHC

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
Hallo,

ik ben al een tijdje van plan een nieuwe videokaart aan te schaffen, maar ik weet nog niet helemaal welke ik wil, en of ik ook wat moet upgraden..

Mijn systeem nu:
Voeding: 300 Watt max (niet een heel bekend merk)
Processor: Intel Core 2 Duo E4500 @ 2.2 GHz
Videokaart (die er nu in zit): Ati Radeon HD 2400 PRO
Moederbord: Asus P5LP-LE (Leonite2) (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Video, LAN, IEEE-1394)

De videokaart die ik wil gaan kopen ATI Radeon HD 5750
Een maat heeft me aangeraden de ATI Radeon HD 4770 aangeraden, maar dat lijkt mij niet zo'n super kaartje..

Is dit een goed idee? of moet ik een nieuwe voeding kopen (en wat ik eigenlijk niet wil, een nieuwe processor?)
ik wil deze pc vooral gebruiken voor gamen (beetje de nieuwste games) maar mijn budget is niet al te hoog, echt het uiterste is 200 euro..

M.v.g.

Robert.

Laatst bewerkt:
Ik zou je Voeding upgraden als je voor een wat zwaardere videokaart wil.

Oké, maar als ik die 5750 neem, krijg ik dan niet een bottleneck? want mijn processor is ook niet super snel ofzo..

De HD5750 is qua prestaties niet veel beter dan een HD4770.
Voordeel is alleen DX11 en dat ie nog iets zuiniger is. De HD4770 is op zich ook wel zuinig.

Tja, of je voeding zwaar genoeg is? Hoe sterk is de +12V-lijn?

Voor een 300W niet eens zo slecht, maar het is wel heel krap.
Ik weet niet hoe oud de voeding ongeveer is?
Bij het ouder worden wordt een voeding namelijk toch wat slechter.

Persoonlijk zou ik toch een nieuwe overwegen.
http://azerty.nl/producten/product_...sselstroom-v-400-watt-actieve-pfc-europa.html
Is erg goed voor deze prijs.

Maar je kan het ook proberen. 19A moet denk ik wel genoeg zijn. Als de voeding tenminste kan leveren wat het zegt dat het kan leveren...

De voeding en de rest van de pc zijn iets ouder dan een jaar, dus dat zit nog wel goed dacht ik?
en anders koop ik gewoon eerst die HD 5750, en als de pc dan toch uitvalt tijdens gamen, dat ik dan een nieuwe voeding aanschaf :rolleyes:

Maar, dit gaat verder geen bottleneck of zo vormen?

Qua combi processor - videokaart? Nee, niet echt.
Natuurlijk is je processor alweer een beetje verouderd, maar dat is logisch. Echt een bottleneck vormt het volgens mij niet.

Oké, bedankt :thumb: ik ga denk ik maar eens een HD 5750 aanschaffen :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan