Nieuwe videokaart en voeding geplaats in me systeem maar nu krijg ik no signal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertel

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Berichten
90
Ik heb vandaag nog me nieuwe videokaart en voeding binnengekregen en ik wilde het gelijk in me systeem plaatsen na een tijdje dat ik alle kabels (volgens mij) heb aangesloten doet die het nog niet.
Ik heb nog wel een paar kabels over die ik niet gebruik dat zijn deze: P2, P3 P5, P6, P12, P14 en nog 1 waar geen nummer opstaat.
De computer gaat wel gewoon aan maar op mijn beeldscherm staat No Signal.
Weet iemand wat ik nu moet doen?
 
Goedenavond,

Denk dat het wat makkelijker is voor ons om even te vermelden over welke kaart met welke voeding en vermogen het gaat en de de rest van de hardware zou ook fijn zijn.
 
Videokaart: Asus EAH 5770
Voeding: Cooler Master Extreme Power Plus 460 WAT
Processor: Intel Quad Core
 
Hoi,

Neem aan dat je de extra voedings stekker op de videokaart ook aangesloten hebt?
 
Doet de rest van je pc het al wel?
(Opstarten van de hardeschijf, draaien van de ventilator ect.)


Misschien wat onnozel, maar heb je de kabel van je monitor goed vast zitten op je videokaart.
cq, pinnetjes even checken, misschien zijn er wat verbogen.
 
Laatst bewerkt:
Ja die doen het allemaal wel maar is er geen manier om met mijn webcam op mijn mac de binnenkant van mijn PC te laten zien?
Want ik denk zelf dat ik alle kabels misschien niet goed heb aangesloten en dan is het dus veel makkelijker als er iemand gewoon kan inkijken.
Sorry van de late reacties soms maar ik heb heel vaak verbindinsproblemen op deze site.
 
Heb je toevallig geen fototoestel / gsm met foto functie in de buurt? :p

Op het moederbord moeten 2 stekkers zitten.
1 grote (20+ pinnen) en 1 kleinere met 4 pinnen.

Daar naast gaan er kabels naar je hardeschijf, cd-rom.
(en misschien wat ander hardware)
Op je videokaart moet je een 6-pins PCI-e connector aansluiten.


Zat je beeldscherm kabel wel goed in je videokaart en heb je de pinnetjes gechecked?
 
ja die zat er zeker goed in want als ik hem er niet in had stond er geen kabel aangesloten en toen ik hem er wel in had stond er no signal op het beelscherm
 
Er valt eigenlijk niet veel te zien op je foto's
Haal eens alle voedings kabels los.

Steek nu de volgende 2 connectors in je moederbord.
Aangegeven met mooi rood ;)


Steek nu de pci-e 6pins in je videokaart
pcie-connectors.jpg


Hierna even je harde schijf aansluiten en je pc opstarten.

Krijg je dan beeld?
 
Bij de videokaart kreeg ik de kabel die erbij hoorde maar het uiteinde is anders dan jij net poste en ik kan niet op mijn moederbord vinden waar die aansluiting zit aan de linkerkant
 
Het kan zijn dat ie op een ander plek op het moederbord zit. (meestal een 4 pins of 8pins)
Anders post een foto van alleen je moederbord (alle kabel even opschuiven zodat het goed te zien is.)
 
Laatst bewerkt:
Oke ik heb gevonden! en ik heb hem nu aangesloten en ik heb nu beeld :)
Maar nu krijg ik deze error :(
ERROR: System Fan has failed.
Service PC to prevent damage to the system.
Press <F2> to continue
 
Ok mooi :) => dat je beeld hebt tenminste.

Systemfan betekent meestal je CPU-fan.
Draait je CPU fan? even checken of het klein "voedings" kabeltje van de ventilator goed in je moederbord zit.
Misschien is deze losgeschoten
 
Ja hij doet het nu helemaal er zat een kabeltje in de fan waardoor die het niet deed mijn sysyeem doet het nu helemaal ben heel erg blij dat het eindelijk gelukt maar de fout was dus dat ik vergeten was om dat kleine stekkertje in het moederbord te doen heel erg bedankt voor de hulp :D
 
:thumb: Mooi

Als je nu eens alle kabels netjes bij elkaar bind met bv een ty-rap.
Dan ziet het er een stuk netter en overzichtelijker uit. + het is beter voor de airflow in je PC.

Veel succes ermee en veel game plezier.
 
Ja dat zal ik dan nog wel een keer doen maar er een probleem met de oude videokaart leek ik wel meer contrast te hebben en meer felle kleuren die er echt uitspringen en dat heb ik nu niet en heb de drivers al geïnstalleerd
 
Je kan in iedergeval veel instellen in ati catalyst. (als het goed is rood ATI tekentje in je taakbalk)
Daar moet je dan even mee spelen tot je je gewenste instellingen hebt.
 
Ik heb het progamma ati catalyst gevonden maar ik kan er bijna niks mee instellen alleen beeldresolutie en 3D kwaliteit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan