Nieuwe videokaart geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

SurreaL1

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2010
Berichten
83
Beste helpmijers,

Ik heb vandaag een nieuwe videokaart binnengekregen ( XFX HD6870 )
Deze is heel mooi, past goed in mijn PC MAAR, Hij lijkt niet te werken.
De Fan draait wel, Word gevoed door 2 PCI-E kabels , als ik deze kabels eruit haal schijnt het wel te werken, dan krijg ik gewoon beeld. Ik MOET de VGA kabel in mijn moederbord doen want deze past niet in de kaart. ( te grote slots)
Is er misschien iets waarmee ik dit wel kan laten passen zodat ik beeld krijg? Of is er misschien wat anders aan de hand?
 
Is (het wattage van) je computervoeding wel voorbereid op deze nieuwe videokaart? Welk merk + type is de voeding?

Tijs.
 
Weet ik toch zeker van wel.
OCZ StealthXStream 700W.
( Is ook nieuw. )
Dus daar kan het niet echt aan liggen denk ik..?
 
Ben ik met je eens: Met zo'n voeding zou ik niet verwachten dat daar het probleem ligt.

Hopelijk reageren anderen nog met andere tips/hulp.

Tijs.
 
die kaart heeft toch 2 DVI uitgangen en geen VGA?
 
Klopt... Wat an ik hier tegen doen dan?

Maar er staat ook VGA> maar daar past het ook niet op.
Dus er is wel zon soort input maar hij past toch niet.
 
Maak je gebruik van dvi naar vga stekker?

vga-to-dvi.jpg
 
Dat wou ik net gaan vermelden, als je nog een "oude" vga aansluiting hebt op je monitor kun je hem niet zo direct aansluiten. Daarbij hier in de specificaties staat dat de kaart in single mode al 600watt slurpt, en in dual mode ruim 700watt dus je voeding is eigenlijk niet echt geschikt voor deze kaart.
Hier een zoek hit op Google voor verloop van dvi naar vga. Kun je eventueel een verloop aanschaffen om de monitor aan te sluiten.

grtjs jjw
 
Als ik je goed begrijp gebruik je nu de VGA-chip op het moederbord, en dus niet de videokaart, omdat je daar geen VGA-stekker op kunt zetten.

Je zou dan een verloopstekker moeten nemen van DVI naar VGA.

Voorbeelden:
deze

Denk je dat dat zou kunnen werken?

@jjw: vlgs. jouw pagina: 500 Watt or greater power supply with one 75W 6-pin PCI Express® power connectors recommended (600 Watt and two 6-pin connectors for AMD CrossFireX™ technology in dual mode)
Dus dat is prima te doen met een 700watt voeding!

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@Tijs, je winkel wagen link naar Conrad werkt niet, dit werkt zo en zo niet bij Conrad omdat de winkel wagen aan jouw cookie van Conrad word gekoppeld.
En inderdaad, ik lees nog eens goed de specs en neem mijn woorden terug.

Hier nogmaals de Google zoekhit voor Dvi naar vga.

grtjs jjw
 
Laatst bewerkt:
@jjw: Je hebt (helaas) gelijk m.b.t. die link naar Conrad. :(
'Vroeger' werkte het bij Conrad als men de link achter 'Directe productlink' doorgaf, maar dat werkt nu niet (meer) goed. Het product is wel te bereiken vanaf de conrad.nl site door CC5004AED in te vullen in het vakje bij "Nummer fabrikant :" in het blauwe "Snel zoeken" geheel aan de linkerkant en dan zoeken te klikken.
Overigens zie ik zojuist dat Frankwannet ook al zo'n dvi-to-vga adapter heeft laten zien.

Tijs.
 
@Tijs, helaas nog wel? haha, iedereen kan er wel eens naast zitten toch. We zijn hier niet bezig met de 1 is beter als de ander toch?
Frankwannet liet de afbeelding inderdaad al zien en ik plaatste 2x een Google zoek hit om de converter ook te kopen. Zo moet SurreaL1 er wel uit komen denk ik zomaar.

grtjs jjw
 
@Tijs, helaas nog wel?

'Helaas' omdat het vroeger (in mijn herinnering) gewoon goed werkte als ik de Directe productlink aangaf. Dat schreef ik al in mijn vorige posting. Met competitie heeft het niets mee te maken.

Tijs.
 
Dus als ik zon kabeltje koop kan ik daar mijn VGA op zetten en dan de DVI in mijn HD 6870 doen toch?
 
Kan het ook zo zijn dat je geen beeld krijgt als je alle 2 de PCI-E kabels in 1 kaart stopt maar gaan CrossfireX gebruikt?
 
1x oftopic @Tijs, ik maakte ook maar een geintje maar dat begrijp je hopelijk wel.

grtjs jjw
 
Nee jammer genoeg niet ;)

Maar kijk effe mijn vraag hierboven AUB, kan dat ook?
 
De kaart heeft 2x een voedingskabel nodig.En die heb je nu.Maar jijn kan dus niet je monitor kabel op de kaart aansluiten.dat kan dmv van door ons voorgestelde stekker.

Connector 2 x 6-pin (PCie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan