Nieuwe videokaart geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieland

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2014
Hallo,
Ik heb een nieuwe videokaart gekocht voor mijn PC.
Na installatie geeft de kaart geen signaal naar mijn monitor (DVI) en tv (hdmi). Ik heb de 6 pins voedingkabel aangesloten op de kaart, fans draaien beide.
Tevens is de BIOS van mijn mobo van slag, nadat ik mijn oude kaart had teruggeplaatst bleek dat de BOIS-tijd terug was gegaan naar 4-3-2011 (elke keer als ik de videokaart er weer insteek zelfde probleem).
Even wat info:
PC: Medion AkoyaP5300D (Core i7 2600 6GB intern)
Nieuwe videokaart: MSI radeon R9280 Gaming.
Voeding:520 Watt (Cooler Master: 408 W voor PCI-e)
Moederbord: ECS Model H67H2-EM
Bios:American Megatrends Inc.
Version 4.6.4
Date 4-3-2011
Volgens de leverancier moet zowel moederbord als bios compatibel zijn met mijn kaart, maar is de voeding te klein.
Uit forums begrijp ik dat het toch aan mijn bios kan liggen.
Wie heeft een idee wat ik kan proberen?
Bij voorbaat dank voor uw reactie!

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Zo te lezen is de moederbord batterij in ieder geval leeg die zou je alvast kunnen vervangen. en ja qua voeding zou het moeten lukken maar niemand in de buurt waar je even een zwaardere voeding kan lenen om te proberen

Bedankt alvast voor de snelle reacties,

Helaas zou ik niemand weten met een ca 750W voeding welke ik even kan lenen.
De site voor Bios update had ik idd ook al gevonden, maar mijn technische kennis is voor wat dit betreft niet toereikend. Ik heb al vaak gehoord dat dit best link is als je niet precies weet wat je doet.
Batterij leeg van het moederbord: Hoe kom je aan deze conclusie? Omdat de tijd terug gaat naar eerdere datum? Wellicht heb je gelijk, maar zou het niet kunnen komen doordat de videokaart toch niet bij het moederbord past? Ik zou dit wellicht kunnen testen door de stroom een tijdje van de pc te halen en te kijken of de tijd dan ook teruggezet wordt. (met de oude videokaart erin)
Ik zal eens kijken of ik nog wat kan vinden.
Btw: mijn PC heeft Windows 7 Ultimate 64 bit als OS.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Normaal gesproken blijft tijd en datum staan ondanks nieuwe niet werkende videokaart ,hardware draait met de oude kaart op de zelfde snelheid?

De snelheid van de CPU blijft hetzelfde. Het leek me erop dat de bios gereset werd of zo. Dat kan natuurlijk ook aan een lege batterij liggen.

Hallo,

Ik heb vanmiddag een nieuwe voeding gehaald (Corsair 750W) en een nieuwe batterij geplaatst op het moederbord.
Videokaart geplaatst: Nog geen beeld...:evil:
Oude kaart er weer in gedaan (met nieuwe voeding), beeld is er weer.
Waarschijnlijk toch moederbord/BIOS denk ik dan?
Of heeft iemand nog een ander idee?

Laatst bewerkt:
Een andere voeding lost het probleem niet op als de eerder gebruikt gewoon goed was, maar ja.

Schijf alles op wat op het moederbord staat en zet dat hier neer, soms zijn oem borden hetzelfde als de retail maar vaak niet, of neem contact op met Medion voor de bios update.

Het heeft even geduurd, maar de pc werkt weer....
Nadat ik de zwaardere voeding had geïnstalleerd, werkte de pc ineens helemaal niet meer, zo dood als een pier.
Ik had het vermoeden dat mijn moederbord de geest had gegeven, dus naar een plaatselijke pc winkel gebracht om dit te laten controleren.
Mijn vermoeden bleek te kloppen. Dus een nieuw moederbord erin, en eindelijk draait de nieuwe videokaart ook.
Nieuwste games zijn geen probleem met mijn huidige configuratie!
Heeft een beetje gekost, maar dan heb je ook wat :-)
Erg goede service gehad trouwens bij de PC-shop!
Kon de zware voeding weer inleveren, de kaart werkt prima op mijn "oude" voeding.

Bedankt voor jullie reacties!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan