Nieuwe videokaart ~ gericht advies nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

matman476

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2012
Ik gebruik een Acer Aspire M3920 en ben op zoek naar een nieuwe videokaart, maar met het grote aanbod en de vele termen ben ik de weg een beetje kwijtgeraakt, dus ik vroeg me af of jullie me zouden kunnen helpen met het uitzoeken :)

Hieronder wat informatie over mijn computer:

Fabrikant: Acer
Model: Aspire M3920
CPU: Intel Core i7-2600 @ 3.4GHz
Chipset: Intel Sandy Bridge
Southbridge: Intel H67
Grafische interface: PCI-E x16 (link breedte en maximale ondersteuning)
Huidige videokaart: AMD Radeon HD 6570 (1GB DDR3)
Werkgeheugen: 3x 4GB Kingston (Onderdeel nummer: 99U5471-025.A00LF ; max. bandbreedte: PC3-10700@667MHz; overkill ik weet :P)
Voeding: max. 300W :S

Ik weet dat de voeding en de videokaart echt waardeloos zijn en zal in het vervolg maar mn eigen pc gaan samenstellen :P
Weten jullie toevallig wat voor videokaart ik goed zou kunnen gebruiken in combinatie met mijn Samsung S23A700D met resolutie 1920x1080 @ 120Hz?
Waarschijnlijk zal ik mijn voeding ook moeten vervangen aangezien je hier weinig aan hebt.. hebben jullie daar toevallig ook advies over? :)

Bij het kopen van een videokaart zijn er 2 dingen belangrijk.

Je doel en het budget.:eek:
Hoe groter het budget = hoe beter de videokaart:thumb:

Wat betreft je voeding. 300W is niet veel als je een zware videokaart zou willen gebruiken.

Ik had eerst in mn deel optiplex een vid kaart zitten van 70MB letterlijk,...

Omdat ik een game kocht (train sim 2012) had ik ff wat meer nodig

Vervangen door (trommelgrofflol) http://www.kieskeurig.be/videokaart/asus/engt520di1gd3v2lp/prijzen/bezorgen/1034401/ Asus engt520,
Super ding : valt veel op te spelen : minecraft, qpang, train sim 2002 tm 2012 Gekocht voor 99 nu is ie zelfs 50 euro,

Past bijna overal in,

info ervan
Hoeveelheid geheugen 1024 MB
Bustype PCI Express 2.0
Soort geheugen DDR
Busturing systemen: xp, 7 vista

Maar als je COD wilt gaan spelen moet je even hier kijken <http://www.kieskeurig.be/videokaart/asus/alle de eerste is als wel 2024 mb maar wel 400 t/m 600

Denk dat je nu wel genoeg weet :)

m.v.g
marceltje9

EDIT: bij de engt520 (en meerdere ) zit er de asus smartdochter bij en de drivers
Smartdochter kan je ook graatis downloaden en is een sort maneger voor je video kaart

EDIT 2:weet niet zeker of die overal inpast zoek er wel eentje met gerantie dan kan ie nog terug

Laatst bewerkt:
@Marceltje9:Waarom met een kaart komen die beduidend minder is als hetgeen de ts'r nu al heeft??:confused:

Ts' eerst maar budget aangeven. Aan de hand daarvan kan men gericht advies geven.

Neen het aanbod(engt520) wat jij gaf is lager qua prestaties.
Daarbij..als ts'r een dergelijk systeem heeft met dergelijke specs lijkt het me niet om daar (wederom) een budget kaartje in te zetten. En dat is wel hetgeen jij adviseerd;)

maar met het grote aanbod en de vele termen ben ik de weg een beetje kwijtgeraakt, :)

Te vervangen door: ik zie door de bomen het bos niet meer.

Maar als je COD wilt gaan spelen moet je even hier kijken <http://www.kieskeurig.be/videokaart/asus/alle de eerste is als wel 2024 mb maar wel 400 t/m 600

Denk dat je nu wel genoeg weet :)

Lijkt me niet. Om hem door je link weer terug te verwijzen het bos in...neen, daar vraagt hij niet om.

Laatst bewerkt:
Ik zou een spel zoals Battlefield 3 op middel/hoge graphics (nu lage graphics) willen spelen terwijl mijn monitor draait op 1920x1080 met 120Hz,
dit is nu natuurlijk niet mogelijk omdat de videokaart het niet kan trekken (een programma zoals Windows Live Mail kan ik nu al bijna niet draaien =.=, hij vervaagt de tekst).

Mijn budget ligt tussen de 0 tot 300 euro, is het misschien handig als ik wat foto's plaats van mijn moederbord? (Aangezien er weinig over te vinden is).
Ik sta open voor suggesties! :)

Weten jullie trouwens of ik zomaar een nieuwe voeding in mijn tower kan proppen, of hebben jullie wat foto's nodig van binnenin de computer?

Als je budget tot 300 euro gaat,zou de Sapphire HD 7850 OC 2GB ook een goeie optie zijn,of een andere 7850,dan heb je nog een 80 euro over voor een goeie voeding,zoals DEZE
van Corsair....

Laatst bewerkt:
Maar past deze videokaart wel in mijn computer? Ik had gelezen dat sommige videokaarten 'low end' zijn omdat ze er anders niet inpassen, mijn huidige videokaart is ook low end :S

En zo,n voeding zou ik er trouwens wel gewoon in kunnen zetten? Want ik ben een beetje bang dat hij er niet in zal passen etc. retourneren gaat niet echt makkelijk bij webshops!

Zou in principe moeten passen,maar om zeker te zijn,kan je je Acer even opengooien en de afmetingen van je voeding en videokaart vergelijken met die van de nieuwe spullen die je wil plaatsen .

Hoi..

Dit is de maat van jouw kast: Afmetingen (H x B x D) 37,9 x 18 x 40,2 cm
Lijkt me dus dat die kaart gaat passen die roadworker adviseert.
De voeding is een standaard atx dus die kan je ook vervangen door een andere atx voeding. Wellich ook degene die Raodworker je laat zien. Daar is niets mis mee namelijk.
Al vind ik hem wat te zwaar. Een goede 500-600 watter is ruim voldoende. De 7850 is namelijk geen stroomvreter.
Bijv:http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-112660

Laatst bewerkt:
Oke, denken jullie dat de door roadworker gesuggereerde videokaart het wel doet, mijn huidige is pci-e 2.0 en de gesuggereerde is pci-e 3.0, ik weet niet of dat zorgt voor fouten of dergelijken? :S

Gaat niet voor problemen zorgen.....de PCI-E standard is backwards compatibel.....
Waar je wel op moet letten als je je monitor op 120 hz wil laten werken,is dat je via DVI Dual Link of DisplayPort aansluit.......

..

Bij het maken van een keuze voor een videokaart. Is de pricewatch van tweakers :thumb:
Probeer inderdaad ook de DVI-D, HDMI< mee te pakken:)
Als je een mooie videokaart hebt gevonden. > Tip: zoek naar Reviews op o.a. youtube,tweakers,(google). ;)

Voeding : 600W voldoende en Corsair voedingen vind ik één van de betere.:thumb:

P.s. je komt er zelf wel uit.

Succes,:d

Laatst bewerkt:
@roadworker de Sapphire Radeon HD7850 heeft een DVI-I uitgang en mijn monitor een DVI-D ingang, als ik het me goed herinner is dit allebei dual link en zou dit dus alsnog 120Hz moeten kunnen draaien (of niet? HDMI kan dit in ieder geval niet)

@frankwannet Ik ga inderdaad voor de Corsair CX 600WATT V2 en bestel hem dan bij de lokale Dixons, scheelt weer wat! :)

@tinkywinki ik gebruikte inderdaad altijd hardware.info maar werd laatst tweakers pricewatch aangeraden, is inderdaad een stuk beter!

Bedankt voor de hulp alvast in ieder geval, allemaal! :D

Laatst bewerkt:
Als jij denkt dat die voeding daar A te verkrijgen is en B goedkoper dan moet je dat vooral doen.;)

EDIT: 4launch is met beide genoemde items goedkoper dan Azerty. Scheelt je 13 euries ongeveer.

Laatst bewerkt:
@roadworker de Sapphire Radeon HD7850 heeft een DVI-I uitgang en mijn monitor een DVI-D ingang, als ik het me goed herinner is dit allebei dual link en zou dit dus alsnog 120Hz moeten kunnen draaien

Klopt......als de verbindingskabel ook DVI-D dual link is.........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan