Nieuwe videokaart kopen, maar welke? +info

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu voel ik me dom :o
Jullie zijn zeker ict'ers:p of niet

Nee hoor, ik niet. Ik ben gewoon een ict-geinteresseerde met een vreemde hobby (uren op op helpmij zitten en vragen beantwoorden) :p
En je hoeft je niet dom te voelen hoor. Iedereen hier is zo 'dom' geweest.

edit:
Ja, ook daar staat die 3,0.
Ik denk dat je gewoon een single core processor hebt. Die processor had de Hyper treading Technology (HTT). Deze deed net alsof er een 2e processor was.
Intel doet nu bij de nieuwe Core i7-processor weer hetzelfde.

Ik zou dus voor een nieuwe processor kijken. Maar dat veranderen is niet zo makkelijk als een videokaart.

Laatst bewerkt:
Uit je documentje;
Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz (2 CPUs)
Dit is een single core CPU, waarbij de Hyper Threading (HT) ingeschakeld is. Hierdoor lijkt het als of je twee cores hebt.

Laatst bewerkt:
Oke, dan verandert alles weer:S In de winkel zijden ze duel core, en idd het lijkt dat ik duel core hebt. Ook bij taakbeheer staat het.

>>Conclusie: het komt erop neer dat ik beter een nieuwe pc kan kopen, ben meer in voor een laptop nu, maar die is niet echt super geschikt voor games.

Laatst bewerkt:
Oke, dan verandert alles weer:S In de winkel zijden ze duel core, en idd het lijkt dat ik duel core hebt. Ook bij taakbeheer staat het.

In taakbeheer onder het tabbladje met de grafiekjes (ik weet niet hoe in het nederlands heet: ik denk 'prestaties') zie je onder andere een grafiek met de 'cpu usage history' .

Als je processor meerdere kernen heeft, dan zie je hier ook meerdere grafiekjes.

edit:
Zoals ik al eerder zei kan er best een andere processor op je moederbord. Zeker 2e hands zijn er leuke processors te krijgen.

Met een single core processor met HT ondersteuning zie je ook twee grafiekjes. Inderdaad heet het tabblad "Prestaties". Als je bij de eigenschappen "Deze computer" kijkt en je hebt een andere processor dan een single core, dan staat er wel Dualcore of Core 2 dual.

Laatst bewerkt:
Ik werk er nog meet eentje, vandaar dat het niet zo moeilijk te achterhalen was.:) Mijn server is mijn vorige "Hoofd" systeem en daar zit nog zo'n processor in. Pentium 4 Extreme Edition 3,4GHz met HT.

Hmm ik denk dat mijn vraag nu wel beantwoord is. Op dit forum leer je een heleboel dingen :D Ik dacht eerst dat het gewoon even videokaartje kopen was en erin pluggen, maar er komt dus veel meer bij kijken.

Bedankt naar iedereen en misschien zie je mij nog wel is verschijnen met een vraag :)

Luuk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan