Nieuwe videokaart kopen, maar welke? +info

Status
Niet open voor verdere reacties.
Origineel gepost door Luuk12345
Owjha en eigenlijk zeggen al die cijfertjes me niet veel
AMD's HD 4770
40nm-gpu
512 mb
2.00 Mhz

Van de 8000-9000 serie snap ik het nog redelijk
AMD is het merk
HD is high definition
4770 is het nummer van de kaart dus hoe de kaart heet.
512mb is hoeveel geheugen er in zit. 512 is voldoende voor jouw gebruik
2.00Mhz weet ik niet waar je dat vandaan haalt maar je hebt in ieder geval wel de snelheid van de gpu(de processor van de videokaart) en de snelheid van het geheugen

750MHz: snelheid videokaart
3.2GHz:"snelheid geheugen

voor de rest verzeker ik je dat hij op je mobo(moederbord) past want er zit een pci-e slot op. dus de zwarte slot niet de witte.

en inderdaad wat marsmannetje hierboven zegt, veel reviews lezen:p

Ik heb het resultaat van de voeding, ik heb opgeschreven wat ik dacht dat nodig was.

400 watt peak
Ac input: 220 v- 4a,50 Hz
Output: 350 w (400w peak)
+12v2 13.0A
12v2=276w max

ok, hier kan ik niks over zeggen: nooit nvidia gehad nooit gewild. Ben AMD freak wat betreft videokaarten:D

Ik had mijn kast nog open dus kon gemakkelijk kijken, er staat op: A Open

Nu nog iets, ik zat wat te lezen over x4 x8 x16 slot, welke zit er op mijn moederbord en welke is er nodig voor de videokaart die ik gevonden had:P

over die pci-e slots. videokaarten heb je voor pci-e x16 en agp. sommige kunnen ook in pci sloten maar weet niet zeker. agp is al heel erg verouderd dus daar moet je niet naar kijken. wat er op jouw mobo zit is pci-e x1 en x16 die pci-ex16 is dus voor de videokaart en daar past de videokaart ook in. die x1 is voor audiokaartjes volgens mij.

over je voeding zit ik een beetje te twijfelen. Hij wordt beoordeeld als redelijk maar heeft een vermogen van 350(maximaal 400) dus als je nog een beetje budget na je videokaart en je geheugen uitbreiding over hebt zou ik toch voor een nieuwe voeding A merk gaan.

http://www.alternate.nl/html/produc...E&l1=Behuizingen&l2=Voedingen&l3=tot+400+Watt
http://www.alternate.nl/html/produc...E&l1=Behuizingen&l2=Voedingen&l3=tot+400+Watt
http://mycom.nl/Products/View/Cooler Master PSU eXtreme,460W/171686.aspx

EDIT: sorry voor de typos want mijn 6 toets op mijn toetsenbord werkt niet zo goed:p, even los halen en weer goed inzetten:D

Laatst bewerkt:
Hmm ja, ik zat ook al te twijfelen, maar als ik er nou een in de 8000 serie neem, zou die het dan wel aan kunnen of maakt dat niet uit. Of zijn er wel videokaarten met 512 mb in de 9000 serie die op mijn voeding kunnen? Zou leuk zijn :D

nee je hebt toch echt wel minimaal 400-450 watt nodig van een goed merk.

Vorig jaar had mijn vriend ook een mooie goedkope pc gekocht met dual core en de hele reutemeteut. maar geen goede videokaart. eerst een kleine videokaart er toen in gezet. probleem was dat de voeding ging tikken. Na een tijdje had hij er toch een betere ingezet een sapphire 3850 en paar dagen later: klik op het aankopje: niks. had nog een spare 550watt voeding liggen en die er om te proberen ingezet en het beestje leefde weer! oude voeding later nog verder getest maar was helemaal kapot. gelukkig had het de rest van de hardware niet beschadigt

Laatst bewerkt:
Hmm tja om de voeding erin te plaatsen moet je heel wat openschroeven volgensmij, maar in welk ding moet ik de videokaart steken, er zijn 2 zwarte gleuven zou maar zeggen, in de 1e zit een lange dunni brede draad waar Asus opstaat, daar naast zit een zwarte gleuf die leeg is, en het was een rijtje van 16, dus zal wel x16 slot zijn:P dus moet ie daar in?

over je voeding als je een beetje dichtbij woont wil ik hem er wel uithalen en de nieuwe erin zetten. over je videokaart zie bijlage. Waarscheinlijk is het die waar de asus kaart in zit

Bijlagen

• mobo.jpg
    mobo.jpg
    44,7 KB · Weergaven: 19
Ik woon ergens in N-B, en ik ben nog jong dus ik weet niet of alles mag:P Daar gaan mijn ouders over (A)

oww beetje ver weg :p woon in Den Haag:p Ben 16 en heb mijn bakkie zelf in elkaar geschroefd 1,5 jaar geleden ;) uiteraard al heel wat upgrades geweest:D

Wist je dat je voeding met 4 schroeven vast zit??;) Alleen het kabelwerk maar als je overal fotos van maakt en alles onthoud waar het zat kan je het mischien zelf. laten inbouwen ben je toch weer geld kwijt

Laatst bewerkt:
Het voedingen-merk is redelijk.
De specs gaan ook nog wel.

Het probleem is dat ik nog steeds niet precies weet welke processor je hebt.
Ik gok op een D830.
http://tweakers.net/pricewatch/117897/intel-pentium-d-830.html#tab:info
Maar deze verbruik op maximale load als zo'n 160W.
Dan nog de HD4770 erbij (60W)
HDD + dvd-brander (20W)

En je zit al op 240W. Dan kom je dus al dicht bij het maximum.

Conclusie: ik zou voor de zekerheid een nieuwe voeding nemen. Of een zuinige processor kopen.

Ik denk dat ik er uiteindelijk wel uit kom met alle benodigde info, maar ik vraag me af, zijn er videokaarten die werken op mijn voeding en die beter zijn dan de videokaart die ik nu heb: NVIDIA GeForce 7300 GT en waar ik gta 4 enzo mee kan spelen :)

dat is een single core en jij zegt dat je een dual core hebt.
:confused:

Maar als het een single core is, dan zou ik echt aanraden om een nieuwe processor te kopen.

ga eens naar start->uitvoeren en typ "dxdiag" nu geef ons alles wat er bij processor staat of maak effe een screenshot. want hier kunnen we niet zo veel mee:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan