Nieuwe videokaart kopen, maar welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikebaa

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2011
Berichten
63
Goedenavond,

Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart voor mijn computer.
Het voornaamste doel van de videokaart: ook nieuwe games (zoals COD Ghost) kunnen spelen.
Maar... er is heel veel keus en ik zie door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer..

Mijn huidige kaart is de Radeon HD 4850, voor specificaties zie: http://nl.hardware.info/productinfo/26815/ati-radeon-hd-4850#tab:specificaties

Deze voldoet dus niet meer, maar a.d.h.v. deze specificaties kun je volgens mij wel zien waar de nieuwe kaart aan moet voldoen?

Nog wat extra gegevens:
- Besturingssysteem: Windows 8, 32-bits
- Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 6000+ 3.00 GHz
- Ram Geheugen: 4 GB
- Moederbord: MSI K9A2 Neo
- Bij de aanschaf van deze PC (ondertussen 4 jaar geleden) heb ik bewust gekozen voor een dure behuizing, in verband met de koeling.
De videokaart wordt qua behuizing dus niet belemmerd om warm te worden en deze warmte af te voeren. De huidige kaart wordt actief gekoeld.
Tevens zit er koeling aan de bovenkant en aan de achterkant van de behuizing en het moederbord wordt actief gekoeld.
De PC is niet over ge'clocked.

Waar moet de videokaart aan voldoen:
- Ondersteuning van DirectX11
- Max. prijs 100 euro, bij voorkeur onder de 60 euro.
- Gewoon een goede kaart om te gamen, vooral zwaardere spellen (COD Ghost, Crysis 3 etc.)

Ik hoop zo voldoende informatie te hebben.
Als er nog aanvullende informatie nodig is, dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gr. Mike
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Ik wil niet rot overkomen maar je hebt al een wat verouderd systeem al je nu een 64 bits windows versie draaide zou je ook nog wat geheugen bij kunnen plaatsen maar gezien je budget zal dat niet gaan en vraag me af of een nieuwe videokaart met dit budget wel beter is als je huidige.
 
Voor de nieuwste games heb je ook een krachtigere processor nodig...

Tevens is 8GB ram aangeraden en moet je naar videokaarten gaan kijken die 200+ kosten voor hoge instellingen in games.
 
Bedankt voor de antwoorden.
Ik kan Windows wel omzetten naar 64 bits en dan DDR2 bijkopen maar dan blijf ik achter de feiten aanlopen. Wordt dus inderdaad nieuwe pc waarbij ik budget voor videokaart flink omhoog stel. Ook bij het samenstellen van nieuwe pc ga ik hulp nodig hebben, maar daarvoor maak ik in het juiste topic wel even een nieuwe vraag aan.

Bedankt zover voor jullie reacties!
 
Ik heb deze besteld: http://tweakers.net/pricewatch/330613/msi-n650ti-tf-2gd5-oc-be.html
Schijnt goede kaart te wezen als je niet een alteveel eisende gamer bent, maar wel nieuwe spellen full HD wil spelen, morgen krijg ik hem binnen, dan kan ik dus iets meer over vertellen
Btw wat voor voeding heb je? Nieuwere videokaarten eisen vaak een hoge voeding, deze bijvoorbeeld 450 Watt.
 
die kaart zal gebottlenecked worden processor is te zwak om hedendaagse games goed te kunnen draaien
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan