nieuwe videokaart kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
met 230v bedoel je 230 wattage voeding

dan heb je een nieuwe voeding nodig

is dit een mini desktop?
zo ja
dan raad ik je een nieuwe kast aan en alle hardware over te plaatsen

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk kijkt de TS achter op de voeding en daar staat 230V.
Dat is gewoon de spanning aan de primaire kant (stopcontact)

Als je een tientje meer uitlegt heb je een ATI 5770 een top kaartje.
Je moederbord heeft gewoon een pci-e x16 slot dus dat is geen pobleem.

Maar gaarne even de zijkant van je pc open maken en op de sticker kijken van de voeding.
Even checken wat de wattage de voeding is

als je deze pcnaam googled, zie je al dat dit een µATX kast is. in deze kast kan wel een gewone grafische kaart.

persoonlijk raad ik je aan om met deze specificaties niet een topkaart te kopen, maar een mid-range kaart, zoals een 9800GT, daarmee kan je redelijk goed gamen, fotoshoppen, videobewerking, ...; maar je zal toch wel niet de allernieuwste spelletjes kunnen spelen op hoge settings.

maar ik zou toch eventjes je kast openmaken, kijken op het etiket welke breedte de huidige videokaart heeft, of er naast de videokaart nog een open slot is,... maar ook hoe sterk de voeding is, en je moet niet zeggen 230v want dat is voltage = ingangsstroom, niet uitgangsstroom. zoek naar iets met W of Watt erbij. 230Watt kan trouwens niet, want mijn pc zonder grafische kaart, een zuiniger mobo+hdd, geen uitbreidingskaarten heeft al 230Watt nodig om goed te draaien.

@mukkel, niet direct een topkaart aanbieden aan iemand die dat toch niet nodig heeft. Waarvoor wil je eigenlijk een nieuwe kaart, generalxp?

Laatst bewerkt:
Das niet gelijk een top kaart aanbieden, maar gewoon de beste kaart in deze prijsklasse.

En aangezien er al een 8600GT in zit, ga ik er van uit dat de TS er mee wil gaan gamen.
Voor surfen en wat oudere games is de 8600GT al goed genoeg.

Edit: het is een normale kast alleen een uATX mobo (volgens google tenminste)
en tevens past de 5770 perfect in het verhaaltje een niet al te zware kaart voor een niet al te zwaar systeem => Q6600 incl 4GB geheugen

Laatst bewerkt:
hehe de HD5770 is al een redelijke gaming kaart.

en toevallig staat er naast gaming met zware kaarten ook nog iets als fotobewerking, videobewerking en hernieuwingsdrang (een soort aangeboren ziekte bij iedereen op de hele wereld dat als je iets kan/moet kopen, dat je altijd het beste en het nieuwste wilt.

Bedankt allemaal voor julie rejacties tot nu toe. ik heb men pc opengemaakt, en ik heb een stroom verdeler met maxpower 300W. Verder staat er op (powetouput cant exceed 268 W). En ik wil vooral een videokaart om te gamen, fotoshoping doe ik bijna nooit.

Dat is erg weinig.

Je voeding trekt geen 5770 inclusief de rest van je hardware....
Je zou op z'n minst een 450 / 500 W moeten hebben.
Een goede voeding is alsnel weer de helft van je budget.

Ik had eigenlijk verwacht dat er een zwaardere voeding inzat

1gb of 512 mb

Heb ik met een resolutie van 1680 keer 1020 eigenlijk baat bij een 5770 met 1gb of met 512 mb voor de zwaarste spellen.

Prestatie verschil op die resolutie is verwaarloosbaar, dus het maakt igg niet uit welke je kiest

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan