Nieuwe videokaart kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

booster666

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2009
Hallo,
Ik heb laatst geprobeerd om Crysis 2 te spelen op mijn mijn pc, maar met de laagste opties en een lage resolutie is hij nog steeds moeilijk te spelen.
Ik heb daarom besloten een nieuwe videokaart te kopen, mijn budget is rond de 250 euro.
Ik dacht aan de Msi R6950 TWIN FROZR II/OC maar weet niet zeker of dit een goede aankoop zal zijn.
Het is belangrijk dat ik op een resolutie van 1920x1080 met hoge grafische instellingen kan spelen.

Mijn pc op dit moment:

<<< Systeemoverzicht >>>
> Moederbord : MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD P35 Neo-F
> Chipset : Intel P31/P35
> Processor : Intel Core 2 Duo E8400 @ 3000MHz
> Fysiek Geheugen : 6144MBDDR2-SDRAM
> Videokaart : NVIDIA GeForce 8600 GT
> Harde Schijf : Hitachi HDP725050GLA360 ATA Device (500GB)
> DVD-Rom Station : ATAPI DVD A DH20A4H
> Monitor Type : LG Electronics W2261 - 24 inches
> Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter
> Netwerkkaart : Ralink Technology RT2561/RT61 802.11g PCI
> Besturingssysteem : Windows 7 Ultimate Professional Media Center 6.01.7601 Service Pack 1 (64-bit)
> DirectX : Versie 11.00
> Windows Performance Index : 4.8 AAN 7.9

Alvast bedankt!

Hoi,

Denk dat het geen slechte keus is alleen de voeding kan deze het hijsen?

Uhm, hoe kom ik hier achter?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Door even de pc open te maken en op het etiket van de voeding te kijken merk en type en eventueel hoeveel watt deze is.

Ik heb er maar een foto van gemaakt.

attachment.php

Bijlagen

• label.jpg
    label.jpg
    32,8 KB · Weergaven: 66
Hoi,

Daar gaat de 6950 niet op draaien je zal minimaal een 500 watt voeding moet hebben.

Geen dank maar wel nieuwsgierig hoe of wat ga je nieuwe voeding kopen?

Ik denk dat je toch wel allereerst een 550/600 watt voeding nodig zou hebben voor die kaart en dat de CPU ook te zwak is voor het spelen van die game op het hoogst... Heb je toch minimaal een Quad Core voor nodig. Die Dual Core zal het niet trekken...

Wat ik zelf aanraad is gewoon aan voeding van 750 - 1000 watt nemen indien je later nog je CPU enzovoort gaat upgraden, beter nu dan later geld verspillen toch?
Succes verder !

Zonde van het geld om hier een voeding van 750w of hoger in te zetten.Dit systeem kan toch geen bijv 2 videokaarten aan.
Een andere cpu zal ook niet veel meer vermogen vragen.En tegen de tijd dat men geheel wilt upgraden kan je dan beter dan naar een passende voeding kijken.

Ik denk dat ik de kosten een beetje ga uitspreiden, eerst voeding en videokaart en een paar maanden later de cpu ofzo. Toch weer bedankt !

Ik zou de CPU toch eerder naar voren schuiven, die videokaart is nog prima!

Ja, zeker prima. De K versie is als je wilt gaan overclocken, de niet-K versie is voor als je niet overclocked. Je hebt dan natuurlijk wel weer een Socket 1155 moederbordje nodig. De P67 werkt voor de K versie en de niet K versie, de H67 werkt alleen met de niet-K versie. Naja, de K werkt wel, maar dan heb je niks aan de K. De K staat voor de unlocked Multiplier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan