nieuwe videokaart ( maar welke is beter )

Status
Niet open voor verdere reacties.

nesslem

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2008
hoi ik ben van plan een nieuwe videokaart te kopen en eigenlijk ook processor en moederbord, maar ik weet al welke dat worden.
Ik heb weet niet of ik een hd4870 zal kopen of een gtx260. ik koop zoiezo een sli of cf moederbord want dan kan ik later een videokaart erbij doen. Ik heb nu een 9800gtx+, maar als ik er nog een van koop is dieokgeveer evengoed als twee van de bovenstaande kaarten volgens mij.

Wat is dus de slimste keuze ? ik wil eigenlijk niet meer als 200 euro voor de kaart kwijt zijn.

alvast bedankt: Nesslem

volgens die site krijgt de 9800gtx+ evenveel fps als de gtx280 bij crysis wat ik nogal opmerkelijk vind. maar weet iemand ook wat de 4890 ongeveer gaat kosten want mijn budget is niet al te groot.

oja dat moeder bord, processortje en geheugen zijn trouwens
een asrock cf770
een deneb phenom2 940
4gig ram pc800 1000mhz

Nesslem

Hoi,

Volgens mij gaat de 4890 tussen de 235 a 300 euro kosten.
Wat is je budget dan?
Kijk hier
Modag

Laatst bewerkt:
ik heb 320 voor de proc, mobo en geheugen
en de videokaart vraag ik misschien voor verjaardag 13 april al het goed is net na de release.
ligt natuurlijk wel aan de prijs.
oja zou de deneb phenom2 940 de videokaart dan bijhouden ( lijkt me wel toch )
oo mijn voeding is een 650 watt is dat nog voldoende?

Nesslem

Hoi,

Ja dan zal je moeten wachten tot je verjaardag.
Moet geen probleem zijn, althans heb ik het idee dat geen enkele processor nog de videokaart kan bijhouden maar kan ik mis hebben.
En de voeding lijkt mij voldoende.

Modag

ok dank jullie

Maar welke videokaart lijkt jullie het meest geschikt als het niet de hd4890 wordt?
want de prijs staat natuurlijk niet vast en anders moet ik straks nog steeds een vraag plaatsen.
dus als de 4890 te duur blijkt te zijn, welke is dan het meest geschikt de gtx260 of de 4870

Nesslem

de hd4870 Dark edition, is ietsjes duurder maar een stuk hoger geclockt.

ok ty, ik hoop dat het een goed lopens systeem word
wel jammer dat ik nog 32bit heb want dan benut ik niet de hele 4gb ram

Nesslem

Hoi,

Ze ontlopen elkaar niet zo erg veel dus zou ik voor het prijsverschil kiezen en dan zou het denk ik een 4870 worden.

Modag
Ps je kan altijd later nog overstappen op 64 bits

Laatst bewerkt:
ok dat is ook fijn want dat moederbord wat ik eerder noemde is maar 60 euro en ondersteunt cf, als ik nvidea zou nemen werd het mobo dus denk ik duurder.
Ik kan alleen nergens vinden of het een beetje een stabiel mobo is, en of ik er mee kan overclocken, niet zwaar overclocken maar de phenom2 940 kan wel makkelijk op 3.6 op lucht.

Nesslem

diverse mogelijkheden al gegeven.doet de mijne er niet meer toe:D:D;)

Ben wel zelf een ati-fan dus.....:p

Hoi,

Waarom zou je gaan overclocken kom je nu al snelheid te kort.
En ik ben eigenlijk ook een ati fan alles draait hier met ati dus
Modag

nee ik heb het allemaal nog niet ik moet het nog kopen.
maar ik denk dat ik idd niet echt hoef over te klocken maar over een jaar of twee jaar zou het miss wel moeten.

Nesslem

Hoi,

Dat denk ik ook het gaat in deze wereld vrij hard vooruit dus ben je niet gauw tevreden meer met overclocken. ;);)

Modag

dan kom ik uit op 499 euro xd

AMD Phenom II X4 940 Black Edition 3.00 GHz, 2 MB, 6 MB, Boxed 200

Asrock A770CROSSFIRE 60

OCZ DDR2 PC2-8000 4GB Platinum Edition Dual Channel 4 GB, PC8000, 1000 MHz, Kit Of 2 35

Sapphire Radeon HD 4870 1024 MB, PCI Express X16 195
samen met 9 euro verzenkosten word het 499

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan