Nieuwe Videokaart.. maar welke ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
En wat vinden jullie van de spullen die Danacy me aanraad?
Zou ik niet aanraden.
Je gaat dan vrijwel alles vervangen, terwijl de meeste dingen niet veel verbetering gaan geven.

Een nieuw moederbord zou je kunnen overwegen.
Een nieuwe processor ook.

Een nieuwe videokaart is haast noodzaak (voor een game-pc).

Wat ik zou doen is bepalen hoeveel geld je aan je pc kan en wil besteden.
Is dit een paar honderd euro, dan zou je aan een flinke upgrade kunnen denken.
Wil je niet al te veel besteden:
Koop dan die videokaart en kijk hoe deze presteert. Vergelijk de prestaties in bijv 3dmark op internet met andere mensen met dezelfde videokaart+processor.

Blijkt nu dat die pcie x4-poort inderdaad te traag is, dan kan je altijd nog een ander moederbord kopen.

HD4770 zou ik niet doen. Ik zou me houden aan de lijst van Asrock en dus de HD4830 kopen.
Is het je trouwens opgevallen dat de nieuwe GTS250 wel in de lijst staat en de oudere kaarten 9800gx2, gtx260,gtx280, hd4870x2 niet in de lijst staan.
De reden lijkt mij simpel: hiervoor is de poort gewoon te traag en voor de andere kaarten niet.

De HD4830 heeft een voordeel tov de HD4670 -> Namelijk een losse stroomvoorziening, zodat mocht de pcie-poort te weinig stroom kunnen leveren, dat dan de losse stekker dit kan compenseren.

Laatst bewerkt:
@killa
Het is zinloos om een super video kaart te kopen.
Want zijn proccesor en ram kunnen dat miss niet een aan !
Dus hij zal beter voor een nieuw processor en ram kunnen sparen (voeding ook? :o)
en dan praten we wel weer veder over de videokaart

Mvg sinic907

De HD4770 is niet een >SUPER< kaart, gewoon mid-range.
Maarja, je zou best wel eens gelijk kunnen hebben over de cpu en ram ^^

De HD4830 heeft een tov voordeel de HD4670 -> Namelijk een losse stroomvoorziening, zodat mocht de pcie-poort te weinig stroom kunnen leveren, dat dan de losse stekker dit kan compenseren.

Hij zou ook anders de voeding moeten vervangen, maar de HD4670
heeft een cool voordeel (kijk quote) wat marsmanntje ook al zij
miss bespaart het hem weer 80 euro, en wat dan nog de HD4670 kan makkelijk games draaien, zo grote mega verschil is er niet

Hij zou ook anders de voeding moeten vervangen, maar de HD4670
heeft een cool voordeel (kijk quote) wat marsmanntje ook al zij
miss bespaart het hem weer 80 euro, en wat dan nog de HD4670 kan makkelijk games draaien, zo grote mega verschil is er niet

Een videokaart krijgt stroom van een losse stekker, maar ook uit het pcie-slot.
Een pcie slot x4 kan zover ik weet minder stoom leveren, dan een x16-slot.
Dus als dat het geval is, dan kan je een probleem hebben met een HD4670 en niet met een hd4830.

Hallo allemaal.

Wat een ramp hé vandaag in Apeldoorn , niet te geloven. Gelukkig dat ik in Amsterdam was.

maar even ontopic, Mijn X1650PRO die gebruikt nu ook stroom van 'n apart stekkertje , is dit dezelfde als bij de HD4830 ?

Overigens ben ik nu aan het sparen voor de onderdelen dus , maar ik denk dat ik niet meer dan 300 euro wil uitgeven.
Wat ik eigenlijk wil vervangen is mijn processor , videokaart en misschien moederbord maar dat hangt af van welke processor en videokaart.

Welke processor , moederbord en videokaart raden jullie me aan ? Ik heb al begrepen dat de ATI HD4830 geschikt voor mij is. Nu nog een processor en een moederbord. Merk enz. maakt mij verder niet uit , maar ik ben bang dat ik de verkeerde onderdelen ga kopen :P

EDIT : Ik heb gister nog het een en ander opgezocht , de ASROCK die ik nu heb heeft geen PCI-e 2.0 . Dat betekend dat mijn 4x poort trager is dan de 8x AGP. Ik denk dat dat een groot nadeel is , wat vinden jullie ?

alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Dat kun je zien als je hem koopt, meestal staat er dan bij dat het een grafishe adaptor heeft daar kun je het meestal aan zien.

Ik geef je zo de beste proccesor wel ff (mijn mening dan he)
Maar dan moet ik eerst weten welke proccesor compatible zijn.

300 euro met of zonder videokaart ?

Mvg sinic907

Laatst bewerkt:
Dat kun je zien als je hem koopt, meestal staat er dan bij dat het een grafishe adaptor heeft daar kun je het meestal aan zien.

Ik geef je zo de beste proccesor wel ff (mijn mening dan he)
Maar dan moet ik eerst weten welke proccesor compatible zijn.

300 euro met of zonder videokaart ?

Mvg sinic907

Tot 300 euro , zo veel mogelijk onderdelen. Videokaart , mogelijk moederbord en processor. Hoe minder hoe beter.
Een eis voor het moederbord : DDR667 geheugen moet er op kunnen.

Over het moederbord wat ik nu heb , alle processoren geloof ik socket 775

Okeej ik zul wel ff zoeken op azety :thumb:

Ik vul de later in :

Omfg kan geen geschikt mobo vinden ! (allen maar ddr2 of ddr3 :S)

Mvg sinic907

Laatst bewerkt:
configuratie

Dat iedereen mijn configuratie afraad snap ik wel een beetje maar: de configuratie had ik uitgezocht met in het achterhoofd een streng financieel limiet. Dat staat erbij. De vraag was namelijk hoe hij met een simpele videokaart-upgrade GTA IV kon spelen, als je dan met een totale nieuwe game-pc komt aanzetten is dat een niet erg gerelateerd antwoord. Natuurlijk kan je beter een GTX275 als videokaart nemen, die is op dit moment trouwens het beste qua prijs/kwaliteit in de nVidia lijn. Maar die is ook een stuk duurder, en de 9800GT speelt GTA IV, en daar ging het uiteindelijk om toch?

De E8400 heb ik zelf ook, krachtige processor en goed over te klokken mocht daar behoefte aan zijn. Zo niet, dan heb je hiermee een processor in huis waar je komende jaren voldoende aan hebt.

Mijn aangeraden moederbord is een ietswat minder luxere uitgave maar functioneert net zo goed als andere die duurder zijn. FSB van 1333mhz is ook nodig voor de Wolfdale E8400.

Een ATi 4770 kan GTA IV idd ook wel spelen maar is niet erg toekomst bestendig natuurlijk. Verder wel een goedkope kaart naar prestaties berekend. 4770 heeft een geheugenbus van 128bit, de 4830 heeft er eentje van 256

Je huidige moederbord houden zou ik echt afraden, nieuwe onderdelen komen zo niet tot hun recht en dat is zonde van het geld.

Moederbord was 45 euro + E8400 169 euro. Hou je 86 euro over voor een videokaart. Als je de 4830 neemt, begint ongeveer bij 99 euro, zit je ongeveer op 315 euro. Met deze config heb je het pluspunt dat je nu GTA kan spelen en mochten er later games uitkomen die je wilt spelen en de 4830 kan het niet meer aan, hoef je alleen die te vervangen.

PS. Over het RAM geheugen: als je 2 repen van 2GB neemt, dan zet je deze in dualslot opstelling, hierdoor krijg je een prestatiewinst op je geheugen. Een Windows versie van 32bit kan idd niet de volle 4GB gebruiken maar wel de 3,2GB (zoiets). 2 repen van 1GB kunnen natuurlijk ook in dualslot, maar dan heb je 'slechts' 2GB.

Laatst bewerkt:
Danacy, waarom raad je hem een 4830 aan ipv een 4770?
Fijn dat de 4830 een 256-bit geheugenbus heeft, maar de 4770 is sneller.
ALs je ook maar 1 review van een 4770 had gelezen had je dit geweten. Een 4770 is sneller dan een 4850 wanneer je hem een beetje overklokt.
De 4770 vervangt de 4830.

http://www.guru3d.com/article/ati-radeon-hd-4770-review/10

http://www.techspot.com/review/163-radeon-hd-4770/page4.html

Wanneer je even naar de grafieken kijkt op deze paginas en de andere paginas van deze reviews, zul je zien dat de 4770 vrijwel altijd meer FPS haalt.

Ik raad hem dus ook de 4830 af.

Trouwens, de 4770 is in veel gevallen sneller dan een 9800GT...

Laatst bewerkt:
Ok.
Dus ik kan het beste de E8400 nemen ? Toch wel.

even een opsomming met prijzen van azerty.nl

Intel E8400 € 139,62
Asus P5KPL-AM € 42,61
Club 3D HD4830 € 84,03
PNY DDR2-800MHz PC2-6400 € 39,53

Totaal €305,79

Wat vinden jullie hier van?

Hier een link van de winkelwagen :http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[86574]=1&product[56577]=1&product[101613]=1

@ Killablade , Dus ik kan beter een HD4770 nemen ipv een HD4830. Je zou toch zeggen , hoe hoger het getal hoe nieuwer :P

Laatst bewerkt:
Ok.
Dus ik kan het beste de E8400 nemen ? Toch wel.

even een opsomming met prijzen van azerty.nl

Intel E8400 € 139,62
Asus P5KPL-AM € 42,61
Club 3D HD4830 € 84,03
PNY DDR2-800MHz PC2-6400 € 39,53

Totaal €305,79

Wat vinden jullie hier van?

Hier een link van de winkelwagen :http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[81256]=1&product[86574]=1&product[56577]=1&product[101613]=1

Ik zou die Club 3D HD4830 vervangen voor de HD4770, die tog een stuk sneller :thumb:

Mvg sinic907

Ik zou die Club 3D HD4830 vervangen voor de HD4770, die tog een stuk sneller :thumb:

Mvg sinic907

Oke. Heb net m'n vorige reactie dus aangepast.
Is de HD4770 duurder ? Ik ga even kijken. Hoezo is de HD4770 beter eigenlijk , de HD4830 is toch nieuwer of niet?

UIt vele test zijn gebleken dat de HD 4770 beter is
Maar dat mag miss wel duurder zijn , maar je krijg wel waar voor je geld :thumb:

Mvg sinic907

Sapphire HD4770 is bij de mycom 90 euro afgerond, bij alternate kun je uit meerdere merken kiezen, en ik geloof dat ze allemaal tussen de 90 en de 100 in zitten, maar qua prestaties zijn ze allemaal hetzelfde..

Ik zit hier de hele tijd mijn hotmail te F5en en mijn mobiel steeds te checken omdat ik nog op het bericht dat mijn 4770 bij de mycom in leeuwarden is aangekomen wacht haha

Laatst bewerkt:
UIt vele test zijn gebleken dat de HD 4770 beter is
Maar dat mag miss wel duurder zijn , maar je krijg wel waar voor je geld :thumb:

Mvg sinic907

op ALTERNATE is ie 95 euro. Helaas is ie niet bij Azerty leverbaar.
Ik ga even een nieuwe opsomming maken dan . Bij ALTERNATE , ik koop wel graag alles bij 1 webshop.

EDIT : Ik vind ALTERNATE belachelijk duur in vergelijking met Azerty

Totaalprijs: € 356,-

En dat voor precies dezelfde dingen als bij azerty , alleen 'n andere videokaart.
De processor , 20 euro duurder ofzo.

Wat ik in de winkelwagen had gestopt : E8400 , HD4770 , 4 GB geheugen in een kit en P5KPL-AM

Laatst bewerkt:
AMD gaat twee verschillende 40nm-gpu's lanceren, de RV740XT en de RV740Pro, die zullen verschijnen op respectievelijk de HD 4770 en de HD 4750. Het grote verschil tussen de twee gpu's is dat de RV740Pro gebruikmaakt van gddr3-geheugen, terwijl de RV740XT over gddr5-geheugen beschikt, zo bericht vr-zone. Beide gpu's zouden over een 128bit-geheugenbus beschikken, maar door het gebruik van op 3200MHz lopend gddr5-geheugen zou de geheugenbandbreedte van de RV740XT-kaart nagenoeg gelijk zijn aan die van een HD 4850, die een 256bit-geheugenbus heeft, in combinatie met het tragere gddr3-geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan