Nieuwe videokaart met problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dustyduste

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2009
Hoi

Ik draaiede eerst met een asus en7300gs videokaart deze deed het naar behoren wat mij betreft.
Alleen is nu pas de tweede alweer net na een jaar kapot gegaan. geen garantie dus meer maar ben er wel met asus over bezig.

Daar ik geen onboard videokaart heb moest ik wel wat anders kopen en dat is de geForce9400GT geworden van XFX deze leek mij iig vergelijkbaar.

met het inprikken van deze kaart heb ik nog al opstart problemen gehad, heb daar waarschijnlijk ook iets fout gedaan en heb uiteindelijk een backup moeten draaien van acronis om mijn pc weer aan de gang te krijgen.

Het probleem nu is dat de prestatie kwa beeld enorm achter blijven, kan het spel zuma niet eens schokvrij spelen (geeft ook kleine ballen waar het eerst altijd grote waren) en bijvoorbeeld het spel 3D sexvilla 2 geeft een melding dat er iets met de openGL 3D aan de hand is.
Deze spellen draaide eerst op de en7300gs videokaart perfect.

Heb al van alles geprobeerd drivers update e.d.

Heeft iemand enig idee??

Moederbord : Asus A8N-SLI
Chipset : nVidia nForce4

Processor AMD Athlon 64 3000+ @ 1800 MHz (huidig : 2249.99 MHz)
Fysiek Geheugen : 3072 MB
Videokaart : NVIDIA GeForce 9400 GT
Harde Schijf : Maxtor (204 GB)
Harde Schijf : WDC (20 GB)
Harde Schijf : Initio (500 GB)
DVD-Rom Station : PHILIPS SPD3500CC USB Device
CD-Rom Station : E-IDE CD-ROM 36X/AKU
DVD-Rom Station : HL-DT-ST DVD-ROM GDR8163B
DVD-Rom Station : IA3381W OCL822X SCSI CdRom Device
Monitor Type : 1558S - 13 inches
Monitor Type : NEC CI CC700 - 16 inches
Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 2
DirectX : Versie 10.00

Je hebt je pc overklokt.
maar je overklokt niet alleen je processor,maar ook je videoslot en alle pci sloten.
daarbij moet je ten alle tijden de vorige video driver verwijderen,alvorens een nieuwe kaart te installeren.

Je hebt je pc overklokt.
maar je overklokt niet alleen je processor,maar ook je videoslot en alle pci sloten.
daarbij moet je ten alle tijden de vorige video driver verwijderen,alvorens een nieuwe kaart te installeren.

Hij kan ook gewoon de multiplyer verhoogt hebben (dat kan je nogal makkelijk doen bij amd's). Daarmee verhoog je niet alles. Er zijn genoeg manieren om alleen je processor hoger te klokken en de rest niet.

Hij kan ook gewoon de multiplyer verhoogt hebben (dat kan je nogal makkelijk doen bij amd's). Daarmee verhoog je niet alles. Er zijn genoeg manieren om alleen je processor hoger te klokken en de rest niet.

Klopt hij draait op het randje maar al een hele tijd dus moet geen probleem zijn

even naast de vraag antwoorden, wat ik mij afvraag: heb je maar 1 jaar garantie op je producten???

Ik woon in belgie en ik weet dat hier op alle elektronica een minimum van 2 jaar garantie is.

maar je werkgeheugen moet mee overklokt worden,dat kan niet anders.

even naast de vraag antwoorden, wat ik mij afvraag: heb je maar 1 jaar garantie op je producten???

Ik woon in belgie en ik weet dat hier op alle elektronica een minimum van 2 jaar garantie is.

Ja en ik en de bonnen ook nog eens kwijt

Ja en ik en de bonnen ook nog eens kwijt
Geen internetbestelling geweest, zodat je een orderbevestiging kan vinden?

Zonder bon wordt het inderdaad lastig om garantie te claimen.
Daarnaast zit er geen garantie op schade die ontstaan is door overclocken.

Geen internetbestelling geweest, zodat je een orderbevestiging kan vinden?

Zonder bon wordt het inderdaad lastig om garantie te claimen.
Daarnaast zit er geen garantie op schade die ontstaan is door overclocken.

Nou ja de videokaart is niet overclockt en daarbij dat weten hun toch niet.

Maar iemand enig idee op mijn vraag?

Nou ja de videokaart is niet overclockt en daarbij dat weten hun toch niet.

Maar iemand enig idee op mijn vraag?

Je hebt je pc overklokt.

Je hebt er overheen gelezen, maar: Videokaart drivers van de oude verwijderen en daarna nieuwe kaart plaatsen en nieuwe drivers installeren.

Je hebt er overheen gelezen, maar: Videokaart drivers van de oude verwijderen en daarna nieuwe kaart plaatsen en nieuwe drivers installeren.

Ja heb ik gedaan kon alleen niet eerst de oude verwijderen voor dat ik de nieuwe kaart er in deed daar ik geen onboard kaart heb eb dus geen beeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan