Nieuwe videokaart, mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

solstar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 dec 2009
Hallow iedereen,

Ik ben van plan om de videokaart in mijn pc te vernieuwen. Alleen is de vraag: Is dit mogelijk?

Mijn computer is zo'n 6 jaar oud (toch al een bejaarde dus:o) en de videokaart die er momenteel in zit is nog steeds de originele van toen ik hem gekocht heb: de ATI Radeon 9200. Ik ben van plan er een ATI Radeon HD4770 in te steken.

Een vriend van mij wou hetzelfde doen maar zijn moederbord bleek te zwak.
Is het dus mogelijk voor mij om mijn videokaart te vernieuwen of niet?

Alvast bedankt!;)

Welkom op Helpmij.:)

Gaat ben ik bang niet lukken. Je hebt nu een AGP kaart.

bedankt voor het snelle antwoord:D

ben je zkr dat het een AGP kaart is? Iemand die ooit mijn pc hersteld heeft zei dat het een PCI kaart was. Kan ik het zelf uitzoeken?

Ja, dat kan je zelf uitzoeken. Zoek middels pc wizard op welk mobo je hebt en zoek daar de gegevens bij.

Pci gaat je trouwens ook niet helpen, de kaart die je noemt is pci-e. Daarbij zal je ook naar de voeding moeten kijken en ik ga er van uit dat je ook die zult moeten vervangen.

Waar wil je de nieuwe kaart voor gebruiken? Is dat voor de nieuwere games? Dan gaat ook je processor belangrijk worden en ik heb zo het vermoeden dat dit een bottleneck zal veroorzaken.

Waar het eigenlijk op neer komt (en jammer dat je de overige spect van de pc niet meld) is als je wilt gamen met games van nu, ja waarschijnlijk deze pc gewoon links moet laten liggen en een nieuwe aanschaffen.

De kaart die je nu hebt is inderdaad een AGP of PCI kaart.
Laten we van het laatste uitgaan.
Kijk dan eerst of je inderdaat een PCI-e kaart kunt instaleren op je mobo.
voor zes jaar geleden was dat namelijk niet echt standaard.
Als deze er wel op zit, is het eigenlijk jammer dat ze dat niet direct gedaan hebben.
daarom ga ik er eigelijk ook van uit dat je mobo het niet heeft!

ok, heb ondertussen al door dat het niet zal lukken wat ik al verwacht had. Zal dan maar kijken om nieuwe pc te kopen:rolleyes:

bedankt voor je hulp iedereen:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan