Nieuwe Videokaart nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee.
dat is geen optie voor mij.
dan ben ik meer kwijt.
wil gewoon deze pc updaten. ben namelijk alleen de aanschaf kosten kwijt
Als ik voor iets nieuwers moet gaan kijken kan ik het over een jaar nog niet kopen omdat ik nogal snel me geld kwijt ben..:P(heb een gat in me hand)
werk nou sinds juni ofzo heb nog maar 130 euro staan van wat ik heb verdiend in alle maanden..:o

ik bedoelde meer de moederborden met agp kan daar agp 8x gewoon worden aangesloten moet je daar niets speciaals voor te hebbe?

als jij een moederbord heb met agp8x(en dat heb je begrijp ik)kan daar een kaart met agp8x op
simple is that.

maar er zijn nog oudere borden met alleen agp4x of 2x.maar dat is wel erg oud

Wat Frank bedoelt (denk ik) is dat als jij nu die upgrades gaat uitvoeren, om er vervolgens achter te komen dat het niet voldoenden is, je nog steeds zit met een verouderd systeem.

Als je de kosten van het upgreden van je huidige systeem berekend, kan je inderdaad beter doorsparen voor een compleet nieuwe pc.

Wellicht is er voor jou huidige moederbord niet eens meer een andere processor te krijgen en moet je die ook nieuw. Zo blijf je bezig.

dat bedoel ik dus.

maar ik ga nooit iemand zijn wallet(budget) bepalen.
die keuzes moet men maar zelf maken

Off topic:

@ Frank

Daar heb je ook absoluut gelijk in. Vind alleen wel dat we iemand hiervoor mogen waarschuwen. Heb het zelf ook eens gehad, dacht met een upgrade een stuk verder te komen, maar zat vervolgens ook vast aan aan aantal andere upgrades. Werd een duur grapje...

@lita112:ik snap jou ook.maar ik heb duidelijk de vraag gesteld.

ts geeft aan dat er niet meer budget is.is voor mij al een duidelijk antw.

@corretje123:je schrijft dat processor geluid maakt.kijk eens naar je koeling ervan of die nog stofvrij is etc.

een processor zelf maakt geen geluid.of hij doet het of hij doet het niet.en bij jou doet ie het nog.....;)

Oke..
Ik ga het zowieso nog met mn oom bespreken.
Hij heeft veel ervaring met computers bouwen en etc.
Dus ja.. wie weet moeten we alles er uit gooien en nieuwe dingen erin zetten.
Hoevveel ben je dan ongeveer kwijt met dit nieuw moederbord,video kaart,processor,voeding rond de 300-400 of meer?

@corretje123:je schrijft dat processor geluid maakt.kijk eens naar je koeling ervan of die nog stofvrij is etc.

een processor zelf maakt geen geluid.of hij doet het of hij doet het niet.en bij jou doet ie het nog.....;)[/QUOTE]

Me computer staat om het half jaar/jaar stil omdat me processor overhit is en valt dan uit.
Nee dat is het niet... In ieder geval er tikt iets met opstarten wat nog nooit is geweest.

nog bedankt dat jullie zo goed hebben geholpen dit forum is top!

Laatst bewerkt:
dat is waarschijnlijk je harde schijf die dat geluid maakt. maar zoals al is aangegeven , als jij nu een videokaart upgrade doet en er vervolgens achter komt dat je nu wel heel mooi beeld hebt maar heel erg lage frame rate [ FPS } door dat je processor te langzaam is, heb je er nog niet veel aan, en dan moet je waarschijnlijk weer een nieuw moederbord hebben, omdat je geen betere processor op dat moederbord kan zetten, en dan koop je een moederbord met pci-e en dan heb je ook niks meer aan die videokaart. Kortom: ik zal er toch maar eens aan gaa ndenken om een volledige upgrade te doen. je hebt bij alternate erg mooie upgrade paketten van zowel AMD als Intel. AMD is ideaal als je een low budget hebt, zoals ik zelf had in de tijd dat ik mijn pc ging upgraden. een kast heb je al, toetsenbord muis beeldscherm ook dus dat hoef je ook niet meer te kopen.

[ik zal proberen te berekenen hoeveel het gaat kosten om een upgrade te doen waar je de komende tijd zeker nog mee vooruit kan]

je hebt nodig

een moederbord
een proccesor
een nieuwe voeding
geheugen [ 2 gb ]
videokaart [ voor het gamen ]
de videokaart kan je zelf zo duur maken als je wilt

http://www.alternate.nl/html/produc...ARDWARE&l1=Moederborden&l2=AMD&l3=Socket+AM2+

daar heb je voor 160 euro al 3 van de dingen die je nodig hebt.

processor is 3×2,1 gHz , wat dus al meer dan dubbel zo snel is dan jou huidige processor.

2 gb geheugen ddr2 800 mhz, is voldoende voor XP, als je Vista wilt draaien is het beter als je 4 gb hebt, omdat systeem eissen voor games hoger zijn bij vista dan bij XP.

verder een goed moederbord met 'één pci-e aansluiting voor een goede videokaart die niet duur hoeft te zijn. zo game ik zelf op een 60 euro kostende GeForce 8600 GT en speel voornamelijk games als call of duty 4 en assassins creed. deze draaien gewoon goed als je niet op een hoge resolutie speelt.

mischien dat je er iets aan hebt. zo niet dan hoop ik dat ik je toch iets heb kunnen uitleggen over de onderdelen die in je pc zitten.

Lucas bedankt ;)
ik heb de optie nieuwe videokaart uitgesloten.
waarschijnlijk ga ik het hele systeem upgraden zoals jij zei.

Hier even een prijzen lijst.

Moederbord, CPU en geheugen kit: 159 euro
Nieuwe voeding: rond de 30-60 euro
Videokaart: 60-100 euro

Geheugen 2 gb? er zit al 4 gb geheugen bij.
Of is dit te weinig.

Bij elkaar Ongeveer 320 euro. Goed koper dan een nieuwe computer dus :thumb:
En eventueel nog een externe geheugen van 1 terabyte
Ik ga zelf ook nog wat dingen opzoeken laagste prijzen en etc. zodat ik zo minimaal moet besteden aan me pc.

Allemaal hartelijk bedankt die me hebben geholpen :love::thumb::D

Kan trouwens iemand mij een videokaart adviseren.
tussen de prijs klasse van 40 minimaal en 120 dat is echt het maximale.

Welke upgrade kit ga je kopen?

De 4830 van ATI is wel een goede kaart die binnen jouw budget is.
En de 9600 van nvidea ook, ga straks even kijken welke beter is ga nu eerst even eten.

Laatst bewerkt:
Oke..

Ik vind 4730 toch wel wat te duur.

Ik las overigens ergens dat de 9800 van nvidia gewoon een upgrade is van de 8800.
Het mag ook wel een lagere kaart zijn als ik maar fatsoenlijk nieuwe spellen kan spelen

Ja oke.
Maar die upgrade pakket heeft geen pci e 16x 2.0 maar pci e 16x dus geen 2.0
of maakt dat niet uit

Nee dat valt wel mee, Het scheelt iets snelheid.
Maar je mag niet super prestaties verwachten van dat upgrade setje, want een goede game processor ( e8400) kost ongeveer evenveel als dat upgrade setje. En zou je over 1 jaar misschien wel weer moeten upgraden, omdat de processor weer te sloom is en de games anno 2009 niet meer aan kan. Dus als je 100 euro meer zou kunnen uitgeven zou ik jouw dat adviseren dan heb jij een goede upgrade, waar je zeker 2 a 3 jaar en mee voor uit kan.

Laatst bewerkt:
Oke, Ik verwacht het ook niet.
maar ik wil gewoon me computer upgraden zo dat hij weer eventjes mee kan.
ik hoef niet alles op zn hoogste details te spelen enzo.
als alles maar werkt en de spellen fatsoenlijk naar behoren functioneren.
Ben altijd nog tevreden geweest met deze computer maar hij raakt gewoon verouderd.
hij draait sinds 2004 meer dan 30 uur in de week.

Vind het al lang goed als ik de komende 2-4 jaar weer mee kan met de spellen.

maar nog even een vraagje.

wat moet ik nog meer kopen?

Voeding of is er genoeg watt?

Nee dat valt wel mee, Het scheelt iets snelheid.
Maar je mag niet super prestaties verwachten van dat upgrade setje, want een goede game processor ( e8400) kost ongeveer evenveel als dat upgrade setje. En zou je over 1 jaar misschien wel weer moeten upgraden, omdat de processor weer te sloom is en de games anno 2009 niet meer aan kan. Dus als je 100 euro meer zou kunnen uitgeven zou ik jouw dat adviseren dan heb jij een goede upgrade, waar je zeker 2 a 3 jaar en mee voor uit kan.

FOUT!

op dit setje kan je prima gamen.
ik heb een vorige upgrade kit van alternate een jaar geleden gekocht en guess what ? hij gaat het steeds beter doen. ik heb dan een AM2 moederbord van foxconn en prestaties voor deze prijs zijn echt super. ik kom vaak op lan parties en dan vraag ik aan andere hoe duur hun systeem was, neem een maat van mij die een nieuwe processor kocht voor 150 euro en mijn stock processor van amd gaat er drie keer over heen. omdat ik meer wilde gaan overclocken heb ik de amd ahtlon 64 x2 5200+ processor gekocht die nu op 2 keer 3 ghz loopt. ik game prima, met de stock koeler van mn processor, overclocken is makkelijker [ geen voltages enzo instellen doet ie van zelf ]

advies voor videokaart:

k zou ook inderdaad gaan kijken naar een 4830 of een 9600 gt ! erg goed idee en een van deze kaarten zou ook prima passen bij de rest van het systeem.

hier een goede 9600 gt in jou budget:
http://www.alternate.nl/html/produc...RDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=NVIDIA

verder zou ik wel een beetje oppassen met een voeding kopen, er zijn een paar slechte merken waar de prijskaartjes verleidelijk van zijn, dus als je een voeding wilt gaan kopen post het dan ook even hier op helpmij voor advies. KOOP GEEN TRUST VOEDING !

Oke, Ik verwacht het ook niet.
maar ik wil gewoon me computer upgraden zo dat hij weer eventjes mee kan.
ik hoef niet alles op zn hoogste details te spelen enzo.
als alles maar werkt en de spellen fatsoenlijk naar behoren functioneren.
Ben altijd nog tevreden geweest met deze computer maar hij raakt gewoon verouderd.
hij draait sinds 2004 meer dan 30 uur in de week.

Vind het al lang goed als ik de komende 2-4 jaar weer mee kan met de spellen.

maar nog even een vraagje.

wat moet ik nog meer kopen?

Voeding of is er genoeg watt?

jep nieuwe voeding is wel handig voor aansluitingen enzo op je nieuwe moederbord,ik zou kijken naar een voeding van rond die 500 watt, van een goed merk. ook zou ik voor een nieuwe harde schijf gaan, met een s-ata aansluiting. 250 gb is ruim genoeg schat ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan